به گزارش پایگاه 598، با اعلام این خبر تیمی از ماموران کلانتری 151 یافت‌آباد برای بررسی موضوع راهی بیمارستان شدند. ماموران روی تخت بیمارستان با جسد مرد 49‌ساله‌ای به نام ایرج روبه‌رو شدند که بر اثر سوختگی شدید جان باخته بود.

به گزارش رکنا نخستین بررسی‌ها نشان داد پیکر نیمه‌جان ایرج را 12‌روز قبل همسر و دختر جوانش در حالی که به شدت سوخته بود به بیمارستان منتقل می‌کنند. بدین ترتیب ماموران از اعضای خانواده مرد فوت شده تحقیق کردند. یکی از اعضای این خانواده در بازجویی‌ها مدعی شد که ایرج در حال کشیدن سیگار بوده که به بطری پر از بنزین نزدیک می‌شود و ناگهان آتش می‌گیرد.

ماموران در تحقیقات بعدی متوجه تناقض‌گویی‌های اعضای خانواده ایرج شدند که حکایت از این داشت وی در اثر آتش‌سوزی عمدی به کام مرگ رفته است. بدین ترتیب ماموران موضوع را به بازپرس ویژه قتل  دادسرای امور جنایی تهران اطلاع دادند و در ادامه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات فنی وارد عمل شدند. 
تحقیقات تیم جنایی نشان داد مرد فوت شده که در کار خرید و فروش موتور سیکلت بوده مدتی قبل به مواد مخدر اعتیاد پیدا می‌کند که به خاطر همین موضوع با اعضای خانواده‌اش اختلاف و گاهی درگیری داشته است.

همچنین مشخص شد ایرج روز حادثه  در خانه‌اش در حوالی یافت آباد مقابل چشمان همسر، دختر و عروسش با پسر جوانش به نام سروش درگیر شده که ناگهان سروش روی پدرش بنزین می‌ریزد و او را آتش می‌زند و پس از آن از خانه فرار  می‌کند. ماموران دریافتند سروش هم سابقه اعتیاد داشته، اما مدتی است که اعتیادش را ترک کرده و در حال حاضر شربت متادون مصرف می‌کند. 
در چنین شرایطی کارآگاهان دوباره‌ از خانواده ایرج تحقیق کردند.

یکی از اعضای این خانواده درباره حادثه آتش‌سوزی مرگبار گفت: روز حادثه ایرج در خانه نشسته بود و در حال چایی خوردن بود که سروش از کنارش رد شد و پایش به استکان او برخورد کرد و چایی روی فرش ریخت. همین موضوع باعث درگیری سروش و پدرش شد. سروش گفت که منظوری نداشته و متوجه استکان چایی نشده است، اما ایرج دست بردار نبود و با او مشاجره می‌کرد.

وقتی درگیری آنها بالا گرفت سروش شیشه نوشابه‌ای را از باک موتورسیکلتش پر از بنزین کرد و به طرف پدرش آمد. ایرج در حال کشیدن سیگار بود که پسرش بطری پر از بنزین را به طرف پدرش پرت کرد. بنزین روی ایرج پاشیده شد و سیگار روشن روی لبانش آتش را شعله ور کرد و در کمتر از چند ثانیه همه بدنش آتش گرفت. به سرعت همراه دیگر اعضای خانواده آتش را خاموش و او را به بیمارستان منتقل کردیم، اما 12‌روز بعد به خاطر سوختگی شدید در بیمارستان فوت کرد. 

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی ماموران تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری قاتل  فراری آغاز کردند.