يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۱۱۱۱
زمان انتشار: ۲۳:۵۳     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خروج آمریکا از برجام؛
رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد. ترامپ گفت: «این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقاء رژیم ایران را به خطر خواهد انداخت.»
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد.


ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

ترامپ گفت: «این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقاء رژیم ایران را به خطر خواهد انداخت.»

وی اضافه کرد: «در واقع توافق به ایران اجازه داد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد.»

وی گفت: رژیم ایران مهم‌ترین کشور حامی تروریسم است.

ترامپ اضافه کرد: «امروز ما شواهد قطعی داریم که این وعده‌های ایران دروغ بودند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به اسناد ادعایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «هفته گذشته اسرائیل اسناد اطلاعاتی منتشر کرد که سابقه ایران در زمینه دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای را نشان داد.»

وی گفت: «من قبلا گفته‌ام که اگر نتوان برجام را اصلاح کرد، در آن نمی‌مانیم.»

ترامپ گفت: «در لحظات آینده، سندی را برای بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران امضا می‌کنم. بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی را اعمال خواهیم کرد.»

وی اضافه کرد: «هر کشوری که به ایران برای دستیابی به سلاح کمک کند به شدت توسط ایالات متحده تحریم خواهد شد. آمریکا با رشوه هسته‌ای گروگان گرفته نخواهد شد.»

ترامپ در ادامه گفت: «ایالات متحده دیگر وعده‌های پوچ نمی‌دهد. وقتی که من وعده می‌دهم به آن عمل می‌کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که خروج از برجام آمریکا را امن‌تر خواهد کرد. او گفت: «این اقدام، آمریکا را بسیار امن‌تر خواهد کرد.»



همچنین حسن روحانی رئیس جمهور در واکنش به خروج آمریکا از برجام در گفت‌وگوی زنده با مردم ایران گفت:‌ همان سخنی که از 40 سال پیش آن را می‌گفتیم و تکرار می‌کردیم بازگو می‌کنیم و آن اینکه ایران کشوری است که به تعهدات خود پایبند است و آمریکا کشوری است که هیچ‌گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.

وی افزود: تاریخ 40 سال گذشته ما و حتی قبل از آن به خوبی ما گفته که آمریکایی‌ها نسبت به ملت بزرگ ایران و نسبت به ملت‌های منطقه همواره رفتار خصمانه‌ای داشته‌اند. از رفتارشان در کودتا در ایران علیه دولت قانونی دکتر مصدق و تا مداخلاتشان در رژیم گذشته و حمایت‌شان از صدام و همچنین سرنگونی هواپیمایی مسافربری و کشتن انسان‌های بیگناه توسط ناو هواپیمابری و اقداماتی که علیه مردم افغانستان، عراق ، یمن و مردم منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و علیه ملت‌های دیگر جهان روا داشته‌اند .

رئیس جمهور بیان داشت: آمریکایی‌ها امشب اعلام کردند که از برجام خارج شدند این در واقع تصریحی بود بر کاری که آنها در ماه‌های گذشته هم به شکل دیگری انجام داده بودند. آمریکا بگوید از زمان توافق هسته‌ای تا به امروز کی به همه تعهدات خود عمل کرده بوده است جز چند امضا و بیانیه آیا هرگز به نفع مردم ایران و در چارچوب تعهدات برجام عمل کرده بودند یا نه.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: ملت ایران طبق اذعان آژانس بین‌المللی به تعهد خود وفادار بوده است. دولت ایران به همه تعهداتی که در برجام داشته عمل و اجرا کرده است. اما امروز ما شاهد آن هستیم که کشوری که به تعهدت بین‌المللی احترام نمی‌گذارد کیست.

وی در این باره خاطرنشان کرد: برجام توافق بین ایران و آمریکا نبوده است که آمریکا بخواهد اعلام کند از این توافق خارج می‌شود. برجام یک توافق چندجانبه و یک توافق بین‌المللی بوده است. برجام توافقی است که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل و قطعنامه 2231 قرار گرفته است. بنابراین آمریکا رسماً امشب اعلام کرد که به تعهدات بین‌المللی توجهی ندارد.

روحانی اضافه کرد: قبل از برجام هم آقای ترامپ تعهدت خودش را نسبت به تغییرات آب و هوایی پاریس اعلام کرد و از این تعهد مهم و مفید برای محیط زیست جهانی خارج شد. توافقات دیگری هم مثل توافقات تجاری از آن خارج شد بنابراین این امر سابقه‌دار است.

وی اظهار داشت:‌ مردم ما در همین دقایق شاهد بودند که تنها رژیمی که از مواضع ترامپ حمایت کردم رژیم نامشروع صهیونیستی بود. همان رژیمی که دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رساند، همان رژیمی که روزی نیست که در تاریخ سیاسی و زندگی‌اش ظلم و جنایت علیه مردم منطقه و به ویژه ملت بزرگ فلسطین نباشد.

روحانی ادامه داد: از این لحظه توافق برجام بین ایران و پنج کشور است از این لحظه 5+1 ، یک را از دست داده است و در این شرایط ما باید منتظر آن باشیم که شش کشور بزرگ جهانی نسبت به این توافق چگونه عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری افزود : من به وزارت خارجه دستور دادم که ظرف چند هفته آینده، با مذاکرات با کشورهای اروپایی و دو کشور بزرگ روسیه و چین، رایزنی ها ، هماهنگی ها و مذاکرات لازم را انجام دهد؛ اگر در پایان این مهلت و زمان کوتاه، ما به این نتیجه رسیدیم که با همکاری پنج کشور می توانیم همه آنچه در برجام خواست ملت ایران بوده به دست آوریم، علی رغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی و تلاش های آنها و حرف های بی نزاکت امشب ترامپ، برجام پایدار خواهد ماند و ما می توانیم به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان قدم های خود را برداریم.


وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تاریخ گذشته 40 ساله ما و قبل از آن به خوبی به ما گفته است که امریکایی ها نسبت به ملت بزرگ ایران و نسبت به ملت های منطقه همواره رفتار خصمانه ای داشتند.


رییس جمهوری اظهار داشت: امشب شاهد یک تجربه مهم تاریخی بودیم برهمان سخنی که از 40 سال پیش آن را می گفتیم و تکرارمی کردیم و اینکه ایران کشوری است که به تعهدات خود پایبند است و امریکا کشوری است که هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
۱
۰
آدم یاد داستان پینوکیو می افتد. آمریکا مثل گربه نره است و انگلیس مثل روباه مکار است. حالا گربه نره برجام را پاره کرده است و ما می خواهیم با روباه مکار برجام را ادامه دهیم.

علی برکت الله
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
۱
۰
مرگ برآمریکا و رژیم صهیونیستی تاابد. امام خمینی گفته بودند گول شیطان برزگ آمریکا را نخورید . رهبر آقای خامنه ای چقدر هرس خوردند دلتان را به این حرفای آمریکا خوش نکنید . انشاا ...ابرقدرتها و ظالمین امریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و المان برای همیشه نابود و سرنگون بشوند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
۰
۰
حجت‌الاسلام سالک: جریان مالی براساس «FATF» تمامی‌ معاملات ما را تحت نظر دشمن قرار می‌دهد .
هموطن:آقای لاریجانی ای عقل کل چرا آب تو آسیاب دشمن می ریزی .خوش غیرت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها