أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۱۲۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
ترامپ با بهره گیری از حربه تکراری تهدید گفت: ما سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تنها دو روز پس از پیمان شکنی و خروج از برجام، در یک تجمع انتخاباتی در ایالت ایندیانا گفت: امیدوارم به توافق عادلانه‌ای با ایران برسیم و برای آن ‌ها توافق بهتری باشد.

به گزارش«ان.بی.سی» وی که برای تبلیغ یکی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات پیش روی مجلس سنا در این تجمع حاضر شده بود، در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد، در صورت دستیابی به توافق جدید، آمریکا باید قادر باشد از پایگاه‌های نظامی ایران بازدید کند.

دونالد ترامپ همچنین در ادامه سخنرانی خود برجام را مایه «شرمساری» آمریکا دانست و به مساله بازداشت ملوانان آمریکایی در دوران توافق هسته ای توسط ایران اشاره کرد و گفت، به یاد بیاورید ۱۰ ملوان که در برابر چشم جهانیان تحقیر شدند و بدون دلیل بازداشت شدند.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود به انتقاد از «پرداخت پول» در ازای آزادی شهروندان آمریکایی از ایران در دوران باراک اوباما پرداخت.

ترامپ با بهره گیری از حربه تکراری تهدید گفت: ما سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهیم کرد.

به گزارش الف، رئیس جمهور آمریکا پس از یک سال و نیم تهدید، سرانجام روز سه شنبه وعده خود برای خروج این کشور از برجام و بازگشت تحریم های ایران را عملیاتی کرده بود. این اقدام نسنجیده، انتقاد تند کشورهای اروپایی، سازمان ملل متحد و دیگر دولت ها و نهادهای بین المللی را به همراه داشت.

ایران بارها تاکید کرده است که در صورت عدم ارائه تضمین های کافی برای اجرای موثر برجام، شانسی برای بقای این توافق قائل نخواهد بود.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز از تصمیم دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها و اقدامات تنبیهی علیه شرکت های خارجی که با ایران روابط تجاری داشته باشند، انتقاد کرد. لودریان گفت اروپا نباید هزینه خروج آمریکا از برجام را بدهد و واشینگتن باید با متحدان اروپایی درباره تحریم هایی که ممکن است شرکت‌های اروپایی طرف قرار داد با ایران را تحت تاثیر قرار دهند، مذاکره کند.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: ما فکر می‌کنیم، اقدام آمریکا برای اعمال فرا سرزمینی تحریم ها غیرقابل قبول است.

ژان ایو لودریان تصریح کرد، کشورهای اروپایی برای محافظت از منافع شرکت‌های خود تلاش خواهند کرد و از طریق اتحادیه اروپا با آمریکا در این زمینه مذاکره می‌کنند.

در این راستا، تارنمای خبری «بلومبرگ» از تصمیم اتحادیه اروپا برای پشتیبانی از شرکت های خود در مقابل تهدید های آمریکا خبر داد و نوشت: اتحادیه اروپا توافق هسته ای را برای امنیت جهان مهم ارزیابی می کند و از این رو تلاش می کند تا برنامه ریزی هایی را در راستای حفظ منافع تجاری شرکت های اروپایی پایه ریزی کند. اروپا تلاش دارد تا به ایجاد یک فرایند، مسیر تجارت بنگاه های خود با ایران را باز نگاه دارد تا تهران هم در توافق باقی بماند.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به موارد بدعهدی و نقض تعهدات آمریکا در طول اجرای برجام، اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به گفتگو با تمام طرف های اروپایی، روسیه و چین برای بررسی امکان ادامه برجام ادامه خواهد داد. وی تاکید کرد در صورت ارائه تضمین های قطعی از سوی سایر طرف های برجام نسبت به تامین منافع ایران و جبران آثار خروج آمریکا از این توافق، حفظ برجام ممکن خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها