«بهنام تشکر» از بازیگران سینما و تئاتر، روز چهارشنبه گذشته و همزمان با اعلام خروج رسمی آمریکا از توافق برجام، در یک پخش زنده از صفحه اینستاگرام خود این صحبت‌ها را بیان کرد:

_روی زمین بخاطر یه عده آدم که قدرت دستشونه اتفاقات خوبی نمی‌افته...باید بریم زیر بارون تا لذت ببریم.

_مگه میذارن که آدم پیر نشه. با این اتفاقات که داره میافته... دلار و ارز و یورو و لغو برجام.

_در ایران هیجان کشنده داریم.

_خلاصه حسابی بلبشوئه. روز به روز هم هممون جوونتر می‌شیم! هممون. خیلی‌ام عالی.

_من اصلا حرف سیاسی نزدم.

* بلبشوی مورد اشاره آقای تشکر در حالیست که شاخص‌های اقتصادی و امنیتی در ایران چیز دیگری را می‌گویند.

در واقع برخی سلبریتی‌ها اگر به جای نگاه سرسری به محیط اطراف کمی هم اهل مطالعه باشند، در رسانه‌ها و کتاب‌ها خواهند خواند که سن امید به زندگی در ایران هم‌اکنون همرده آمریکا و روسیه است، ضریب جینی در ایران بهتر از چین و آمریکاست [۴]، اقتصاد ایران در جایگاه هجدهم جهان قرار دارد [۵]، اتکای حیاتی ایران به درآمد نفتی قطع شده است و اوضاع امنیتی کشور نیز در بالاترین سطوح جهان قرار دارد.

تمام این موارد نیز هدیه همان‌هایی است که به قول تشکر قدرت دستشان است!

در اقتفای این صحبت‌ها همچنین از باب دلسوزی و خیرخواهی می‌توان به برخی توصیه کرد اگر اوضاع ایران اسلامی تا این حد گزنده، نفرین‌شده و غیر قابل تحمل است که باید برای لذت بردن به باران پناه برد؛ پس چرا رنج ماندن در ایران و محروم بودن از لذت در سایر کشورهای جهان را به جان خریده‌اند؟

یقینا در ذهن آقای تشکر و برخی دیگر از سلبریتی‌های منتقد تند، کشورهایی در دنیا هستند که اوضاع بهتری از ایران دارند و اصطلاحا می‌شود در آنها لذت برد! اما اینکه چرا این سلبریتی‌های مشهور و غیر مشهور ماندن در ایران را همراه با بیان نارضایتی ترجیح می‌دهند؛ مسئله‌ایست که باید در دلایل آن تامل کرد.

این نکته نیز محل سوال است که چرا فقط در جمهوری اسلامی ایران است که برخی سلبریتی‌ها به خود اجازه می‌دهند با حاکمیت کشور با طعنه صحبت کنند و از طرفی منافع و مزایای زیستن در ایران از جمله دستمزدهای چند ده و چند صد میلیونی و حضور در رسانه ملی و سینمای کشور و ... را هم از دست ندهند؟

به گزارش مشرق گفتنیست، در صفحه اینستاگرام تشکر، تصاویری از سفر او به کشور آمریکا نیز به چشم می‌خورد...