کد خبر: ۴۴۱۲۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
بازخوانی سخنان حسن روحانی و جهانگیری در مناظرات انتخاباتی؛
شاید بازخوانی مناظرات و یادآوری برخی سخنان این حسن را داشته باشد که بخشی از این افراد از پشیمانی خود پشیمان شوند!! و البته این احتمال هم هست این افراد بر ندامت خود استوارتر شده و حتی بر تعدادشان نیز افزوده شود!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سال گذشته در چنین ایامی مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جهوری برگزار می شد و شش نفر نامزد برنامه های خود برای اداره کشور را در منظر و مسمع مردم ارائه نمودند که در نهایت آقای حسن روحانی به عوان منتخب ملت به کرسی ریاست جمهوری ایران تکیه زد.

پس از یک سال از تبلیغات و مناظرات جا دارد رسانه ها و نخبگان و فعالان سیاسی و اقتصادی مروری به گفته‌های آقایان روحانی و جهانگیری داشته باشند و با سنجش گفتارهای آن روزها، با رفتارهای امروز ایشان گزارش درست و دقیقی از عملکرد دولت به مردم بدهند.

در انتخابات سال گذشته روشن بود که آقایان جهانگیری و روحانی به عنوان یک تیم هماهنگ وارد عرصه شده اند و لذا اقدامات تبلیغاتی بین این دو تقسیم کار شده بود. به همین جهت برای بازبینی وعده‌ها و گفتارها باید سخنان هر دو را مورد بررسی قرار داد و با شرایط امروزی تطبیق داد.



البته روشن است بخشی از وعده‌های مطرح شده برای آنکه به تحقق برسند به بیش از یک سال، زمان نیاز دارند. اما با این وجود چنین بازبینی و بررسی ضرورت دارد.

نکته مهمی که در مناظرات سال گذشته وجود داشت و به خصوص در کلام آقای جهانگیری برجسته بود، پیشرفتهای مورد توجه دولت در عرصه‌های گوناگون بود! خوب است رسانه ملی بخشهایی از ان مناظرات را مجددا برای مردم بازبخش کند تا شاخصهایی که آقایان جهانگیری  و روحانی برای رشد اقتصادی در دولت یازدهم بیان می کردند برای مردم یادآوری شود!

رییس جمهور و معاون اولش در مناظرات تاکید داشتند؛ بیکاری کاهش یافته است. رشد چشمگیر اقتصادی به وجود آمده است، مشکل تورم حل شده و تورم تک رقمی شده است. قاچاق کالا نصف شده است، در طول دولت یازدهم سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر شده و تحریمهای نفتی برداشته شده است و لذا کشور صادرات غیرنفتی بیشتری داشته است. مساله حاشیه‌نشینی شهرها کنترل شده و کاهش یافته و کشاورزی رونق پیدا کرده، همچنین طلاق کاهش داشته و در مساله بیمه و سلامت پیشرفت خوبی به وجود آمده است!

همه این موفقیتها هم در حالی صورت گرفته است که دولت یازدهم همواره تاکید و تکرار می‌کرد که مملکت مخروبه با مشکلات فراوان از دولت قبلی تحویل گرفته است! وقتی دولتی کشور را از آن ورطه به پیشرفتهای مذکور رسانده است، وقتی دولت دوم خود را شروع می‌کند یقینا مردم انتظار دارند روز به روز رشد و تعالی کشور را به چشم ببینند!

اگر دولتی که دولت قبلش آن گونه ضعیف و ناموفق بوده است این طور موفق می‌شود، روشن است وقتی دولت موفق خودش به عنوان دولت سابق، باشد باید جهش های بزرگی برای کشور بردارد!

بازخوانی سخنان دوران تبلیغات و مناظرات این کمک را به مردم می‌کند تا از این موفقیتها مطلع شوند!

در این یک سال جمعی از حامیان آن روزهای تیم روحانی – جهانگیری پرچم پشیمانی بلند کرده اند و عملکرد دولت را مطابق با وعده های مطرح شده در زمان انتخابات نمی‌دانند! البته هر کدام مطالبه خاص خود را دارند اما در مجموع در حوزه سیاست و فرهنگ و اقتصاد و سیاست خارجی، به نظر می رسد نه تنها به حامیان دولت افزوده نشده است بلکه در کمتر از یک سال ریزشی در حامیان دولت نیز رخ داده است!

شاید بازخوانی مناظرات و یادآوری برخی سخنان این حسن را داشته باشد که بخشی از این افراد از پشیمانی خود پشیمان شوند!! و البته این احتمال هم هست این افراد بر ندامت خود استوارتر شده و حتی بر تعدادشان نیز افزوده شود!

دولت باید این اعتماد به نفس را داشته باشد و همانگونه که شعار شفافیت و گفتگو با مردم را می دهد گفتار و رفتار سابق و لاحق خود را شفاف در منظر مردم بگذارد و پاسخگوی آن نیز باشد.

پس از یک سال وقتی مناظرات بازپخش می شود آیا دولت شرمنده مردم می‌شود و یا سرش را بالا میگیرد و از گفته های آن زمان خود دفاع می‌کند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
۰
۰
این دو نفر همین الان هم باید شرمنده باشند که نیستند زیرا کسی که ...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
۰
۰
بیچاره مردم
مردم که فرصت روشنگری ندارند رسانه ملی هم که دربست در اختیار انه بوده و هست یک انتقاد جدی در این پنج سال از صدا و سیما شنیده نشده است اگر بوده در دوره سرافراز بوده
رسانه ازاد هم که در این کشور حرام است
پاسخ
شیرمحمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
۰
۰
شرمنده باید اعضای محترم شورای ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها