يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۱۳۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
کارگردان آنام گفت: دغدغه اصلی که در حرفه فیلمسازی دارم و سالهاست به دنبال آن هستم تولید سریال حضرت معصومه (س) است که با تهیه کننده، نویسنده و مرکز تولیت آستان حضرت معصومه (س) به دنبال مراحل تحقیق، نگارش و رایزنی‌های آن هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان: کارگردان آنام گفت: دغدغه اصلی که در حرفه فیلمسازی دارم و سالهاست به دنبال آن هستم تولید سریال حضرت معصومه (س) است که با تهیه کننده، نویسنده و مرکز تولیت آستان حضرت معصومه (س) به دنبال مراحل تحقیق، نگارش و رایزنی‌های آن هستیم.

جواد افشار کارگردان سریال "آنام" درباره بازخورد مخاطبان نسبت به سریال "آنام" گفت: از عکس‌العمل‌های مخاطبان چه در جامعه و چه در فضای مجازی و اخباری که در چند روز گذشته شنیده شد نشان می‌دهد که بازخورد‌ها خوب بوده است و پایان سریال و چگونگی آن دغدغه ایجاد کرده است به نحوی که اظهار نظر‌های متفاوتی به دست ما رسید که مخاطبان با دغدغه، احساس و اندیشه سریال "آنام" را دنبال کردند.

وی در همین راستا افزود: این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تا اندازه زیادی بازخورد‌ها و استقبال مردم را نمایان می‌کنند، گرچه برخی نظرات فاقد نگاه کارشناسانه و عمیق است، اما در میان این‌ها برخی نظرات باعث دلگرمی می‌شوند که احساس می‌کنم با یک مخاطب با شعور روبرو هستیم که ریزبین است و به شدت اثر را دنبال می‌کند.

جواد افشار

کارگردان "آنام" درباره پایان سریال اظهار کرد: سعی کردیم پایان سریال فارغ از کلیشه‌های رایج و به دور از پایان مشخص و از پیش تعیین شده، سطحی و بعضا هندی که همه افراد به هم می‌رسند و با خوشی به پایان می‌رسد باشد، پایان "آنام" غافلگیر کننده و تلنگری به مخاطب باشد که از داشته‌های خود مراقبت کند و هر لحظه احساس کند که برای ابراز عشق، مهر و عاشقانه‌هایی که بین مادران و فرزندان وجود دارد، ممکن است دیر شود و آن چه داریم از دست دهیم، بنابراین با مرگ مارال چند وجه از قصه را مورد توجه قرار دادیم.

افشار ادامه داد: مهمترین بخش قصه "آنام" مربوط به از خودگذشتگی بود که مارال انجام داد، به دلیل این که دخترش را به چالش نکشاند. غم و اندوهی که توام با عشق و مهر مادری است. بسیاری از مخاطبان دوست نداشتند که سریال "آنام" با مرگ مارال تمام شود، اما فکر می‌کنم مرگ، این شخصیت را جاودانه و متفاوت کرد، به نوعی اسطوره و قهرمانی شد که هیچ وقت از ذهن‌ها فراموش نخواهد شد. غم و اندوهی که به مخاطب منتقل شد باعث شد مخاطبان که با این سریال جلو آمده بودند حواس خود را جمع کرده و نسبت به روابط میان والدین و فرزند و روابط عاشقانه و پاکی که وجود دارد دقت و مراقبت کنند.

آنام

وی با اشاره به رضایت مخاطبان از سریال "آنام" بیان کرد: بسیاری از مخاطبان که فرهیخته‌تر و منطقی‌تر بودند نسبت به سریال رضایت داشتند و در شبکه‌های مجازی خوشحالی خود را از این که "آنام" مانند سریال‌های دیگر به پایان نرسید اعلام می‌کنند. آنام تلنگر و دغدغه‌ای است که مخاطب متوجه شود ممکن است عزیزترین کس خود را در یک لحظه از دست دهد. فردی از خارج از کشور به من پیام داد که بعد از تماشای سریال و مرگ مارال تصمیم گرفته ام که به سرعت بلیت تهیه کرده و وارد ایران شوم تا دیر نشده با مادرم دیدار کنم. برخی دیگر گفتند که در لحظه مرگ مارال مادرم را در آغوش گرفته و دست و پای او را بوسیده ام. این برای من مهم است که در مخاطب تلنگر و توجه ایجاد کرده ام تا دغدغه داشته باشد و این به نوعی یک دستاورد محسوب می‌شود.

این کارگردان با اشاره به هدف و برنامه ریزی در تولید "آنام" افزود: برخی موضوعات موجود در قصه آنام می‌توانست بیشتر باز شود، اما احساس کردیم که از محور‌های اصلی قصه جدا شده و به حاشیه می‌رود بنابراین از پرداختن به برخی موضوعات پرهیز کردیم که نمونه آن سرانجام ازدواج آفرین با محمدعلی و وضعیت کارخانه بود. این موضوعات اهمیتی نداشت که به چه سرانجامی خواهند رسید. این داستان‌ها برای پیش بردن محور اصلی قصه بود و پیش بینی سرانجام آن را برعهده مخاطب گذاشتیم. آن چه مهم بود رسیدن به محوریت سریال یعنی سرانجام زندگی مارال بود که به آن چه دلخواه بود دست پیدا کردیم.

آنام

افشار درباره انتخاب بازیگران سریال "آنام" توضیح داد: مهمترین بخش کارِ کارگردان، انتخاب بازیگر است و تمام این انتخاب‌ها با نظر و نظارت خودم بوده است. انتخاب خوب بازیگران سریال آنام حاصل سال‌ها تجربه است و سعی کرده ام تمامی فاکتور‌هایی که همیشه مدنظرم است به خوبی رعایت کرده و بازیگران مناسب را گزینش کنم. بخشی از این انتخاب‌ها حاصل سلیقه و بخشی دیگر حاصل تخصص، کارشناسی و نگاه کارگردان است. فکر می‌کنم بازیگران "آنام" بهترین شکل انتخاب از نظر من و گروه تولید بود.

وی ادامه داد: به دنبال این بودم که بسیاری از شخصیت‌های اصلی مثل مارال، سهند، کبیر و گذشته هایشان بازیگرانی باشند که مردم آنان را کمتر در قالب نقش‌های دیگر دیده باشند. این بدیعی بودن و کمیاب بودن بازیگران "آنام" از جمله گلچهره سجادیه، خسرو شهراز، سیامک صفری و بسیاری دیگر از بازیگران موجب این شد که مخاطب از این بازیگران پیش زمینه نداشته باشد و نقش‌ها باور پذیر شود.

افشار در خصوص انتخاب بازیگران زمان گذشته سریال تصریح کرد: در انتخاب بازیگران زمان گذشته نیز از چهره‌های ناشناخته استفاده کردیم تا تناسب بین دو زمان حال و گذشته وجود داشته باشد. فکر می‌کنم طبق نظر منتقدان و مخاطبان آنام موفق بوده است و خوشحالم که گروه تولید توانسته است این باور را ایجاد کند که لحظه‌های فلاش بک در سریال نیز به خوبی برای مخاطب باور پذیر شده است. بازیگران کار نیز به خوبی توانستند در باورپذیری نقش‌ها برای مخاطبان و موفقیت سریال آنام موثر باشند.

آنام
افشار به دیگر فعالیت‌های خود اشاره و خاطرنشان کرد: چند پروژه پیشنهاد شده است که در حال بررسی و انتخاب آن‌ها هستم. دغدغه اصلی که در حرفه فیلمسازی دارم و سالهاست به دنبال آن هستم تولید سریال حضرت معصومه (س) است که با تهیه کننده، نویسنده و مرکز تولیت آستان حضرت معصومه (س) به دنبال مراحل تحقیق، نگارش و رایزنی‌های آن هستم. این سریال با آثار مذهبی دیگر درباره شخصیت ائمه اطهار (ع) که به زندگی آن‌ها پرداخته می‌شود متفاوت است و علاوه بر زندگی حضرت به موضوعات مهم دینی و اسلامی پرداخته خواهد شد که شاهد اثری ارزشمند خواهیم بود. در کنار این اثر به ساخت فیلم سینمایی تمایل دارم که اگر شرایطش مهیا شود آن را می‌سازم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها