أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۱۳۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس جمهور کشورمان، گفت:۵ کشوری که برجام با ما همراه بودند، اگر به طرف ایرانی تضمین دهند، این توافق علی‌رغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست خبری روسای جمهور ایران و سریلانکا با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که میزبان هیئت عالیرتبه سریلانکایی در تهران هستیم، اظهار داشت: روابط دو ملت ایران و سریلانکا به قرن‌ها پیش بر می‌گردد و ده‌ها سال است که روابط سیاسی صمیمانه‌ای با هم دارند.

وی افزود: متاسفانه از ظرفیت‌هایی که برای روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور وجود داره به اندازه کافی از آن استفاده نشده است.

روحانی ادامه داد: موضوعاتی مانند فروش نفت خام ایران به سریلانکا، مواد پتروشیمی، مصالح ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی در مباحث امروز ما مورد توجه قرار گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه خدمات دیگر از قبیل: راه آهن، ساخت و توسعه پالایشگاه فعلی سریلانکا، جزو تفاهمات مذاکرات امروز بود، اظهار داشت: امیدوارم در همه زمینه‌های اقتصادی و تجاری و خدمات فنی و مهندسی، در کمیسیون مشترک دوزادهم که به زودی در تهران برگزار می‌شود، مورد پیگیری قرار گیرد. در زمینه همکاری‌های علمی و دانشگاهی مانند علوم پزشکی و صادرات دارو از ایران به سریلانکا دیگر موضوع مورد بحث امروز بود.

وی افزود: با توجه به جاذبه‌های فراوان ایران و سریلانکا، امیدواریم رفت و آمد مردم با برقرای پرواز مستقیم بین تهران و کلمبو تسهیل شود. همکاری‌های دو کشور در زمینه مسائل سیاسی و بین المللی و حمایت‌های دو کشور از یکدیگر مورد تاکید بود که این روند کماکان ادامه خواهد داشت.

روحانی با اشاره به اینکه اساس سیاست خارجی بر مبنای اخلاق، اعتماد و توجه به مقررات بین المللی است، تاکید کرد: خوشحال هستیم که جمهوری اسلامی ایران در هرگونه توافقی که حضور یافته و آن را امضا کرده به تعهدات خود کاملا پایبند بوده و بسیار متاسفیم که یکی از کشور‌های عضو ۱+۵ در توافق بسیار مهم هسته‌ای که مورد تایید سازمان ملل هم قرار گرفته، آن را نقض کرد. آمریکا اعلام کرده که از برجام خارج شده و این به معنی نقض آشکار اخلاق، سیاست و راه صحیح دیپلماتیک است.

رئیس جمهور ادامه داد: در صورتی که پنج کشور دیگری که در این توافق با ما همراه بودند به تعهدات خودشان عمل کنند و به طرف ایرانی تضمین دهند که منافع جمهوری اسلامی ایران با ادامه برجام محقق خواهد شد، این توافق علی رغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

روحانی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم مورد تاکید دوکشور ایران و سریلانکا است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در عراق برای مبارزه با تروریسم کمک کرد و خوشبختانه دیروز شاهد یک انتخاب آزاد در عراق بودیم و همچنین کمک‌هایی که به مردم و دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم انجام داد، همچنان برای مبارزه با تروریسم آماده یاری به ملت‌ها و دولت‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه خصوصا مردم فلسطین را محکوم می‌کنیم و معتقدیم همه کشور‌های جهان باید از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند و در برابر تجاوزگران ایستادگی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه دو کشور در مسائل بین المللی و منطقه‌ای نظرات بسیار نزدیکی دارند، گفت: امیدواریم مشارکت دو کشور در سازمان‌های بین المللی مانند جنبش عدم تعهد و اجلاس‌های آسیایی مثل گذشته ادامه پیدا کند.

روحانی تاکید کرد: برای سفر رئیس جمهور سریلانکا به تهران اهمیت قائلیم و امیدواریم سر آغازی برای تحرک بیشتر در توسعه روابط دو کشور باشد.

وی در پایان گفت: از دعوت رئیس جمهور سریلانکا برای سفر به کلمبو تشکر می‌کنم و امیدوارم در فرصت مناسب آینده میهمان مردم و دولت سریلانکا باشم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها