أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۱۳۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی:
مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در ادامه با اشاره به برجام گفت: این توافق دو پایه داشت، یک پایه آن ایران و پایه ی دیگر آن آمریکا و متحدان غربی آن بودند که امروز این پایه با بدعهدی دچار اضمحلال شده لذا امروز سه کشور غربی به جای رجزخوانی باید تعهدات خود را در این توافق ترمیم کنند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ظهر یکشنبه دکتر سعید جلیلی در نشست بسیج کشاورزی حاضر شد و با اشاره به خروج امریکا از برجام گفت: ترامپ دو سال پیش کتابی به نام «آمریکای افلیج» نوشت و در آن اذعان کرد رژیم آمریکا مفلوک است ولی جالب است که امروز این رژیم افلیج ادعای قلدری می‌کند! به گزارش رجانیوز وی افزود: اگر طبق تعبیر دو سال قبل ترامپ، ساختار و بدنه رژیم آمریکا فلج بود امروز مغز آن نیز دچار مشکل شده و حماقت‌های ترامپ ناقوس اضمحلال رژیم افلیج آمریکا را به صدا درآورده و رژیم افلیج آمریکا ناتوان‌تر از آن است در برابر جوان برومند چهل ساله انقلاب اسلامی بایستد.



مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در ادامه با اشاره به برجام گفت: این توافق دو پایه داشت، یک پایه آن ایران و پایه ی دیگر آن آمریکا و متحدان غربی آن بودند که امروز این پایه با بدعهدی دچار اضمحلال شده لذا امروز سه کشور غربی به جای رجزخوانی باید تعهدات خود را در این توافق ترمیم کنند.
 
جلیلی افزود: اگر فرصتی به پایه شکسته و طرف مضمحل برجام داده شده است باید بدانند این فرصت «حق» آنها نیست بلکه باید پاسخگوی ملت ما و بدعهدی های چند سال اخیر خود باشند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: سه کشور اروپایی باید بدانند با علنی‌تر و رسمی‌تر شدن مزاحمت‌های آمریکا، هر مزاحمت او برای پیشرفت و منافع ملی ما میخی بر تابوت برجام خواهد بود و اگر اروپا توانی دارد باید مانع مزاحمت‌های آمریکا شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه اروپا در واکنش به خروج امریکا از برجام گفت: گام اول سه کشور اروپایی که در بیانیه سران این کشورها منتشر شد منطق «عدم اعتماد به اروپا» را هم روشن‌ تر کرد و به دور از تمدن گفت‌وگو بود.
 
مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: اروپایی ها در حالی که امروز اذعان دارند آمریکا عهدشکنی کرده اما در بیانیه رسمی خود «بایدها» و «نبایدها» را برای ایران مشخص می کنند! در کدام توافق اگر یک طرف عهدشکنی کرد، طرف دیگر باید بر سر پیمان خود باقی بماند؟ آیا این غیر از منطق دیکتاتورهاست که از حلقوم مدعیان آزادی در بیانیه سران ۳ کشور اروپایی بیرون آمده است؟
 
وی افزود: سه کشوری که بین ایران و صدام طرف صدام و بین ایران و تروریست ها طرف تروریست ها را گرفتند امروز باید در عمل نشان دهند آیا می توانند اعتماد ملت ایران را جلب کنند یا خیر؟
 
جلیلی ادامه داد: مردم ایران جنایت های اروپا در همراهی با صدام و تروریست های بین المللی را فراموش نمی کنند، ضمن اینکه از دید ملت ما رفتار خود انگلیس، آلمان و فرانسه در ۲٫۵ سال اخیر پنهان نمانده زیرا در این مدت این ۳ کشور در برابر تمام موارد نقض برجام از سوی آمریکا هیچ اقدامی نکردند.
 
وی افزود: دولت انگلیس علاوه بر کارنامه سیاه در تاریخ روابط با ایران در همین برجام نیز کارنامه سیاهی دارد. رئیس دولت انگلیس به جای تعیین «بایدها» برای ایران باید به ملت ایران پاسخ دهد که چرا در ازای انجام همه تعهدات از سوی ایران این تنها دولت انگلیس بود که با فروش ۹۵۰ تن کیک زرد به ایران مخالفت کرد و یک سال و نیم است مانع دستیابی ایران به این حق خود شده است.
 
مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: وضع آمریکا مشخص است زیرا به اذعان ترامپ آمریکا موجودی افلیج است که برای ادامه حیاتش به دوشیدن برخی رژیم‌های افلیج‌تر از خود پرداخته اما سه کشور اروپایی که خود را «قدرت‌های بزرگ» می‌خوانند امروز وزن آن‌ها در ترازوی افکار عمومی جهان قرار گرفته است.
 
جلیلی تصریح کرد: امروز افکار عمومی جهان به خوبی مشاهده کرده است که جمهوری اسلامی ایران نه بدون آمریکا که چهل سال در مبارزه با آمریکا پیشرفت هم کرده است و کسانی که خود را «قدرت بزرگ» می‌خوانند امروز باید وزن خود را نشان دهند که آیا هر سه کشور با هم می‌توانند فقط یک تصمیم خود را بدون امریکا عملی سازند؟
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: اگر ۳ کشور اروپایی نمی‌توانند یک تصمیم مشترک در برابر رژیم افلیج امریکا اتخاذ کنند بدانند که از امریکا هم فلج‌ترند و چنین قدرت‌های ضعیفی دیگر نمی‌توانند برای ملت‌های آزاده و مستقل جهان تعیین تکلیف کنند و در بیانیه خود برای ملت سرافراز ایران از بایدها و نبایدها بگویند.
 
وی تاکید کرد: ملت قدرتمندی که چهل سال بدون آمریکا و در مبارزه با زیاده‌خواهی‌های آمریکا نه تنها مقاومت کرد بلکه پیشرفت هم کرد، قدرتی است که آنها از درک آن عاجز هستند و به همین دلیل از آن نگران هستند. آنها از این نگران اند که نظامی با اقتدار و صلابت و با ایمان به خدا و پشتوانه مردمی، ۴۰ سال در برابر همه بدخواهی‌های آنها ایستاده و امروز با قدرت مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد.
 
جلیلی ادامه داد: آن‌ها از این می‌ترسند که الگویی پیدا شده که به همه جهانیان نشان داده تعامل گسترده با جهان در چهار کشور غربی خلاصه نمی‌شود و اتفاقا تعامل و روابط سازنده و گسترده با جهان با کنار گذاشتن قدرت‌های استکباری شکوفا می‌شود.
 
مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا امروز دلخوش است که فروش نفت ایران را کاهش دهد اما آیا امریکایی ها فراموش کرده اند وقتی به زعم خودشان چند سال قبل فروش نفت ایران را به ۶۰۰ هزار بشکه کاهش دادند ما توانستیم این روند را برگردانیم به گونه ای که در تیرماه ۹۲ در اوج فشارهای تحریم‌ها، ایران توانست فروش روزانه نفت خود را به ۱٫۵۸۰ میلیون بشکه آن هم به قیمت بالای ۱۰۰ دلار برساند؟
 
وی افزود: امروز با فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که متوسط سنی مسئولان آن ۳۲ سال است، نه تنها نمی توان نفت ایران را تحریم کرد بلکه این دشمنان هستند که نه برای نفت که برای خرید فرآورده‌های نفتی ایران باید صف بکشند.
 
جلیلی در پایان افزود: آمریکا فراموش کرده که در اوج تحریم‌های نفتی ۱۷ سکوی نفتی ایران در سال ۹۱ مشغول کار بود؟ ما می دانیم سراسیمگی امریکا به این خاطر است که می داند از پس چنین قدرتی بر نمی آید و این هنوز از نتایج سحر است.
 
تُؤْتِی أُکُلَها کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّها.

لینک دانلود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها