أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۱۳۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سید حسن نصرالله:
دبیر کل حزب‌الله لبنان در سالروز اشغال فلسطین که با دومین سالروز شهادت «مصطفی بدرالدین» از فرماندهان حزب‌الله همزمان شد، اظهار داشت ، در صورت تکرار حمله صهیونیست ها به سوریه ، مقاومت قلب اسرائیل را هدف قرار می دهد.
به گزارش پایگاه 598، «سید حسن نصرالله» دیروز در دومین سالروز شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب الله به بیان ویژگی‌هایی از شهید بدرالدین پرداخت و گفت ، افرادی مثل شهید بدر الدین ( در زمان حیات خود)در شرایطی خاص زندگی می‌کنند و می‌بایست نام و چهره‌شان مخفی باشد. این‌ها سربازان گمنام الهی در زمین و سرشناس در آسمانند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان بدرالدین را در مبارزه با شبکه‌های اسرائیلی و همچنین با شبکه‌های تکفیری که در لبنان خودروهای بمب‌گذاری شده آماده می‌کردند، موفق توصیف کرد و گفت، بدر الدین حتی در پیروزی‌ نیروهای عراقی در برابر آمریکایی‌ها و ناچار کردن آمریکا برای خروج از عراق موفق بود .

نصرالله در خصوص خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام) نیز اعلام کرد که چیزی در این خصوص نمی‌گوید جز اینکه باید از این مسائل درس گرفت.

دبیر کل حزب الله در باره تحولات جاری فلسطین هم گفت، تصمیم‌های ترامپ  تصمیم‌های یک شخص نیست، بلکه تصمیم یک دولت است... امروز فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه تظاهرات کرده‌اند و ده ها نفر شهید و بیش از 1000 (2000)نفر مجروح شده‌اند. اگر کسی بخواهد در شورای امنیت این را محکوم کند، آمریکا آن را وتو می‌کند. چیزی به نام ارزش‌های انسانی و بشری در سیاست امریکا وجود ندارد.

به گفته نصرالله ، در مقابل اقدامات آ مریکا مثل  افتتاح سفارت در قدس، باید درس بگیریم و بدانیم  که در مقابل دولت آمریکا باید چطور رفتار کنیم.  حماقت است که بعد از این همه تجربه، باز هم به آمریکا اعتماد کرد. این دولت به تعهدات خود عمل نمی‌کند. تجربه ثابت کرده است که آمریکا حتی به منافع متحدانش نیز توجه ندارد.

نصرالله افزود: مثلا توافق هسته‌ای با ایران(ماجرای لغو برجام)، آمریکا حتی منافع متحدان اروپایی خود را هم رعایت نکرد. آمریکا نه از آنان سوالی کرد و نه نظری خواست. آنها چیزی جز ابزار و آلت دست آمریکا نیستند.

نصر الله در باره ماجرای نبرد اخیر مقاومت با رژیم صهیونیستی در سوریه نیز گفت: اسرائیل تلاش کرد که حقایق را وارونه کند و رسانه‌های عربی هم همین کار را کردند و می خواستند پیروزی را تبدیل به شکست کنند. (آنها مدعی شدند که) که 23 نفر (در حمله اسرائیل) مجروح شدند که نصف‌شان ایرانی بودند .(ولی) در این حادثه فقط سه سوری شهید شدند.

اگر سرنگونی جنگنده اسرائیلی در سه ماه پیش را به این موضوع اضافه کنیم خوایم دید که اسرائیل که سال هاست تلاش می‌کند الحاق جولان به فلسطین اشغالی را مشروعیت ببخشد ، برای نخستین بار [در سال های اخیر] هدف چینن حمله قرار گرفت... در واقع 55 موشک [راکت]  شلیک شد که برخی از آنها بزرگ بودند. شماری از نقاط نظامی [اسرائیلی] هدف گرفت و انفجارهای بزرگی ایجاد کرد ،( به طوری که) شهرک‌نشینان مجبور شدند به پناهگاه بروند.

این حمله موشکی یکی از شکل‌های پاسخ به تجاوز مداوم اسرائیل به سوریه استنصرالله خزاب به صهیونیست ها گفت: تو اسرائیلی به عنوان دشمن نمی‌توانی به تجاوز خود به سوریه و مردم آن و به محور مقاومت ادامه بدهی بدون آنکه پاسخی دریافت کنی و مجازات نشوی... الان دیگر تمام شد. حتی در اسرائیل هم می‌گویند که خواستار جنگ نیستیم. ما در مرحله جدیدی هستیم. اسرائیل باید حساب‌کتاب‌های جدیدی در پیش بگیرد. بعد از سرنگونی جنگده ما شاهدیم که تدابیر و حساب‌کتاب‌های جدیدی در پیش گرفته‌اند. حتی بعد از پاسخ اخیر هم همینطور است. پیام این حمله موشکی این است که حساب و کتاب‌های خود را بازنگری کنند.

در خصوص معنای این پاسخ موشکی، باید گفت که دیدید که اسرائیلی‌ها دو هفته می‌گفتند که ما منتظر پاسخ [مقاومت / ایران] هستیم اما اگر پاسخ دادند ما بمباران می‌کنیم، ویران می‌کنیم و... اما دیدید که چه اتفاقی افتاد.

نصرالله در ادامه تاکید کرد: اگر تجاوز اسرائیل به سوریه ادامه یابد، پاسخ (مقاومت) این بار در قلب فلسطین اشغالی خواهد بود نه در جولان.

این تجربه، دروغ سران اسرائیل را ثابت کرد. اسرائیل‌ها می‌گویند که جبهه داخلی برای جنگ آماده است. اما این اتفاقات نشان داد که نه جبهه داخلی‌شان نه حتی پناهگاه‌هایشان برای جنگ آماده نیست. یکی دیگر از نقاط مهم که باید مورد توجه باشد، حجم دروغی است که اسرائیلی‌ها برای پوشش این موضوع به آن نیاز داشتند. آنها گفتند که همه موشک‌های ایران را که به سمتشان آمده منهدم کرده‌اند. این کاملا دروغ است...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها