أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۱۳۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
رییس پلیس فتای ناجا پیام رسان‌های مورد تأیید کشور را اعلام کرد و به شهروندان اطمینان داد که از حریم خصوصی و اطلاعاتشان استفاده نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598، سردار کمال هادیانفر در گفتگو با ایسنا، درباره میزان امنیت پیام‌رسان‌های داخلی اظهارکرد: براساس مصوبات کارگروه امنیت شورای عالی فضای مجازی وضعیت ایمنی و امنیت تمامی پیام رسان‌های داخل کشور بررسی شده و مورد ارزیابی فنی قرار گرفته است و از میان پیام رسان‌های مختلف تعدادی از آن‌ها که دارای تائیدیه‌های لازم بودند، انتخاب و معرفی شدند.

رییس پلیس فتای ناجا درباره اینکه مردم چگونه می‌توانند پس از فیلتر شدن تلگرام در دام نرم افزار‌ها و پیام رسان‌های غیرمجاز نیافتند، گفت: پیام‌رسان‌هایی همچون گپ و آی‌گپ، سروش، ویسپی، بیسفون، بله و ایتا تاکنون جزو پیام‌رسان‌های داخلی هستند که فعالیتشان از سوی مرکز ملی فضای مجازی بلامانع اعلام شده و به عبارتی مورد تایید کشور است.

وی درباره نظارت بر عملکرد این پیام رسان‌ها نیز افزود: شورای عالی فضای مجازی بار‌ها اعلام کرده که مرکز ملی فضای مجازی و کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی بر عملکرد این پیام رسان‌ها نظارت دارد و به مدیران آن‌ها نیز تاکید شده که باید از حریم خصوصی و اطلاعات مردم مراقبت کنند.

هادیانفر با بیان اینکه سرور این پیام رسان‌ها در داخل کشور است، اظهار کرد: ممکن است در آینده با تأیید مرکز ملی فضای مجازی، پیام رسان‌های دیگری هم به پیام رسان‌های مورد تأیید، افزوده شود.

وی با اشاره به سرور‌های پیام رسان تلگرام  گفت: سرور‌های تلگرام در سه کشور است و به هیچ جا پاسخگو نیست، شخص آقای پاول دوروف نیز گرچه اصالتا روسی است؛ اما در چندین کشور سکونت دارد و یکبار در امارات است و چندماه بعد محل اقامتش را تغییر می‌دهد و متاسفانه این پیام رسان تلگرام هیچ دفتر مشخصی هم ندارد.

رییس پلیس فتای ناجا با تاکید بر اینکه بر تمامی پیام رسان‌های داخلی مرکز ملی فضای مجازی نظارت دارد، افزود: مردم به این پیام رسان‌ها اعتماد کنند و فرصت دهند تا خودشان را پیدا کنند و بالا بیایند.

هادیانفر درباره مرجع اعلام پیام رسان‌های مورد تایید نیز گفت: مرکز ملی فضای مجازی همه پیام رسان‌های مورد تایید را اعلام کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها