أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۱۳۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
نماینده مردم زاهدان در مجلس از پاسخ های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ساماندهی بیمه ها به طور مشروط قانع شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی دو سوال ملی حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و پس از شرح سوال توسط نماینده و ارائه پاسخ‌های وزیر، شهریاری به طور مشروط از پاسخ‌های ربیعی قانع شد.

یکی از سوالات در خصوص علت عدم اجرای مصوبه یکسان سازی دفترچه‌های بیمه درمانی طبق حکم قانون بودجه سال ۹۵ بود که نماینده سوال کننده با اشاره به همپوشانی حدود ۵ میلیون بیمه شده اظهار داشت: این مسئله در سال ۹۵ هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال اتلاف منابع داشته است.

وی افزود: طبق قانون بودجه سال ۹۵ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده بود که حداکثر ظرف مدت ۶ ماه نسبت به یکسان سازی دفترچه‌ها اقدام کند، چرا که طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری خدمات بیمه پایه درمان باید یکسان باشد و بیمه‌ها فقط در زمینه بیمه تکمیلی حق رقابت داشته باشند.

سوال دیگر این نماینده در خصوص علت وجود تبعیض در هزینه‌های بیمه شدگان تامین اجتماعی بود که شهریاری در این خصوص هم اظهار داشت: بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراجعه به مراکز درمانی تابعه این سازمان هیچ گونه فرانشیزی پرداخت نمی‌کنند، ولی در بسیاری از شهرستان‌ها که نه بیمارستان تامین اجتماعی و نه کلینیک مناسبی وجود دارد، بیمه شدگان تامین اجتماعی باید به بیمارستان‌های دولتی دیگر مراجعه کنند و فرانشیز بپردازند که این تبعیض آشکار و ظلم در حق این بیمه شدگان است.

وی افزود: در حال حاضر بیمه شدگان طرح بیمه روستایی ۳ درصد حق فرانشیز پرداخت می‌کنند، اما همین افراد با دفترچه تامین اجتماعی باید ۱۰ درصد فرانشیز بپردازند و این باعث شده است که با توجه به آسیب پذیر بودن روستائیان، این قشر کمتر از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

ربیعی: مشکل در دست پیگیری است و ظرف سه ماه حل می‌شود

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت ۶۰ نفر از مردم غزه در تظاهرات ضدصهیونیستی دیروز اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا از زمانی که به قدرت نشسته با هر تصمیمی که می‌گیرد، یک تنش در جهان ایجاد می‌کند و عده‌ای را گرفتار مصیبت می‌کند.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی نماینده زاهدان گفت: در بودجه سال ۹۵ موضوع رفع همپوشانی بیمه‌ها پیش بینی شده بود و ابلاغ شد و آیین نامه‌های اجرایی آن هم سه یا چهار ماه طول کشید که آماده شود، اما در پایان سال ۹۵ با تصمیم مجلس در قانون برنامه ششم توسعه، مسئولیت این کار از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سلب و به سازمان بیمه سلامت واگذار شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: به جهت مسئولیت مشترک با سازمان‌های بیمه گر، کار را با هم دنبال کردیم و زیرساخت هایش نیز آماده شده است.

ربیعی با بیان اینکه میزان اعلام شده برای همپوشانی بیمه‌ها عدد درستی است، تصریح کرد: البته اتلاف منابع در جا‌هایی مانند بیماری‌های خاص صورت می‌گرفت که برخی دفترچه‌ها وجود داشت که کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کرد و در عوض عده‌ای از آن‌ها سوءاستفاده می‌کردند، اما در پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان این دفترچه‌ها حذف شد تا جلوی سوءاستفاده گرفته شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر و در تعامل با سازمان بیمه سلامت این مسئله در دست پیگیری است تا حل شود و کار‌ها نیز خوب پیش می‌رود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص موضوع دریافت فرانشیز از بیمه شدگان و تبعیض در این زمینه نیز گفت: در دومین جلسه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم به هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اجازه دادیم که با انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، اجازه دریافت فرانشیز را بدهد، اما به دلیل افزایش تخت‌های بیمارستانی هزینه‌های درمان سیر صعودی گرفت، به گونه‌ای که در طی ۵۰ سال ۹ هزار تخت بیمارستانی ایجاد شده بود، اما در چهار سال یک هزار تخت ایجاد شد.

در پایان ربیعی تاکید کرد که روال ساماندهی این مسئله ادامه دارد و طی سه ماه آینده این مشکل حل می‌شود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها