يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۱۴۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، امروز در حالی تشییع شد که بیش از ۱۰ هزار نفر او را برای خاکسپاری در شهر قم بدرقه کردند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، استاد اخلاق و نماینده سابق مردم تهران در مجلس هفتم شورای اسلامی، صبح امروز از مسجد امام موسی بن جعفر علیه‌السلام (مسجدی که خود او سال‌ها امامت جماعتش را بر عهده داشت) تشییع شد تا پس از طی مسیر خیابان شهید سعیدی تا میدان خراسان، مقارن اذان ظهر به شهر مقدس قم منتقل شود.

 

در این مراسم، حجت‌الاسلام سیدجعفر طباطبایی، برادر این استاد اخلاق در سخنان کوتاهی در آغاز مراسم تشییع او گفت: برادرم تا روزهای آخر عمرش، سفارش مردمی را می‌کرد که برای رفع مشکلاتشان به خانه او رفت و آمد می‌کنند و راز این تشییع باشکوه در همین دستگیری و گره‌گشایی از مردم نهفته است.

 

همچنین رضا درستکار، مجری تلویزیونی که اجرای مراسم تشییع را بر عهده داشت، اعلام کرد: پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، ابتدا بر شانه‌های مردم تا میدان خراسان تشییع می‌شود تا طبق سفارش ایشان، پس از سلام به امام علی‌ بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به شهر مقدس قم منتقل شود.

 

این مراسم، هم اکنون با حضور هزاران تن از مومنان روزه‌دار و دوست‌داران این استاد اخلاق در میدان خراسان در جنوب تهران در جریان است و قرار است مشایعت‌کنندگان، پس از اقامه نماز ظهر و عصر راهی قم شده تا عصر امروز از ساعت 17، پیکر او را از مسجد امام حسن علیه‌السلام به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام‌الله علیها تشییع کرده و در جوار حضرت معصومه به خاک بسپارند.

 

در مراسم تشییع حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، روحانیون، ذاکران، پیرغلامان، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی حضور داشتند که سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران، حجت‌الاسلام دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، حجت‌الاسلام ری شهری (تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی)، حجت‌الاسلام شهیدی (رئیس بنیاد شهید) و ... از آن جمله‌اند.

 

حجت‌الاسلام طباطبایی، بامداد پنج‌شنبه مقارن با یکم ماه مبارک رمضان (27 اردیبهشت 97) به علت عارضه ریوی در بیمارستان درگذشت.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها