يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۱۵۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سرمربی استقلال ناچار شد به خاطر توصیه‌ای که کی‌روش در گذشته به مدافع تیمش کرده بود تغییراتی در نحوه بازی‌اش مقابل ذوب آهن ایجاد کند و از این تغییرات جواب گرفت.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، وینفرد شفر سرمربی آبی پوشان در هفته‌های اخیر ناچار بود در برخی مسابقاتش بازیکنانی که قابلیت حضور در چند پست را داشتند در پست‌های مختلف آزمایش کند. یکی از بازیکنان وریا غفوری بود که بعضا برای استقلال در پست دفاع راست بازی می‌کرد و بعضا نیز در پست هافبک راست و وینگر.

زمانی که این تغییر پست برای وریا غفوری زیاد شد، سرمربی تیم ملی به او توصیه کرد برای تثبیت جایگاهش در تیم ملی بهتر است در تیم باشگاهی‌اش فقط در دفاع راست بازی کند، چون او برای پست هافبک راست در تیم ملی کوچکترین شانسی ندارد.

غفوری هم این موضوع را با شفر در میان گذاشته و از او می‌خواهد که بیشتر در پست تخصصی‌اش که قرار است در تیم ملی هم در همان پست بازی کند به میدان برود. شفر هم غفوری را متقاعد می‌کند که در سه بازی باقی مانده تا پایان فصل تنها یکبار از او در پست هافبک راست استفاده کند و در دو بازی دیگر حتما وی را در پست اصلی اش قرار دهد.

غفوری در فینال جام حذفی در پست دفاع راست بازی می‌کند و خسرو حیدری نقش هافبک راست را ایفا می‌کند که یک پاس گل هم در آن بازی می‌دهد. در دومین بازی باقی مانده آبی پوشان به انتهای فصل غفوری مقابل ذوب آهن در نقش هافبک راست بازی می‌کند و سرانجام شفر بنا به قولی که غفوری بود و به منظور حفظ منافع این بازیکن در تیم ملی و جام جهانی، در بازی برگشت مقابل ذوب آهن این بازیکن ملی پوش را باز هم در پست دفاع راست بازی می‌دهد.

شاید اگر وعده شفر به غفوری نبود، ترجیح می‌داد تیمش را اینطور مقابل ذوب آهن به میدان بفرستد که پژمان منتظری دفاع راست و وریا غفوری هافبک راست باشد. اما خوش قولی شفر به غفوری و حفظ منافع این بازیکن در تیم ملی باعث شد سرمربی آبی‌ها تغییراتی در تیمش ایجاد کند که البته در نهایت هم این تغییرات به سود استقلال تمام شد و موفق شد ذوب آهن را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرده و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها