يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۱۵۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
داروی تازه‌ای در سراسر ایالت متحده آمریکا تولیدشده که امید به کاهش حملات میگرنی ماهانه را افزایش داده است.
به گزارش پایگاه 598، روز پنج شنبه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده داروی Aimovig را برای پیشگیری از میگرن در بزرگسالان، میگرن‌های اپیزودیک یا مزمن تایید کرده است. علائم میگرن اپیزودیک صفر تا 14 روز در ماه است و علائم میگرن مزمن 15 روز یا بیشتر در ماه رخ می دهد.

داروی Aimovig اولین درمان پیشگیری میگرن است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست. کار این دارو مسدود کردن فعالیت پپتید مرتبط با ژن کلسیتونین(مولکولی که درگیر حملات میگرنی است) است.

این درمان که از طریق تزریق ماهانه انجام می شود، نیاز به یک نسخه دارد و در عرض یک هفته می تواند در دسترس بیماران باشد. انتظار می رود که Aimovig در ایالات متحده آمریکا به مبلغ 575 دلار در ماه باشد یا در سالانه 6،900 دلار هزینه داشته باشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا خاطر نشان کرد، میگرن در زنان بیش از سه برابر در مردان است و بیش از 10 درصد از افراد در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. در ایالات متحده، حدود 12٪ از مردم به سردرد میگرنی مبتلا میشوند.

اثربخشی داروی Aimovig در سه آزمایش بالینی ارزیابی شد.

نخستین آزمایش شامل 955 نفر با سابقه ی میگرن اپیزودیک بود. در طول شش ماه، کسانی که درمان دریافت کرده اند یک یا دو روز کمتر میگرن ماهانه را در مقایسه با یک دارونما تجربه کردند.

در مطالعه دوم، 577 بیمار مبتلا به سندرم میگرن اپیزودیک بودند. در طول سه ماه، کسانی که درمان Aimovig دریافت کرده اند، یک روز کمتر میگرن در ماه را تجربه می کنند.

در مطالعه سوم، 667 بیمار با تاریخچه میگرن مزمن ارزیابی شدند. در طول سه ماه، بیماران تحت درمان با داروی Aimovig به طور متوسط ​​2/15 روز کمتر میگرن ماهانه را تجربه کرده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها