أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۱۵۹۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
آغاز جنگ رسانه ایی برای شستشوی فکری مردم ایران؛
آقایان حاضر شده اند تا برای بقای در قدرت خود همانگونه که فن‌آوری هسته ای را بر باد فنا دادند توان موشکی و دفاعی را نیز در قمار بازی سیاسی با غرب وجه المصالحه خود سازند. اصلاح طلبان که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند پذیرفته اند تا بعنوان پیش قراولان این امر خود را قربانی "برجام " سازند تا شاید رحم اجاره ای دولت بتواند تا مدتی دیگر این نوزاد ناخلف را در خود جای داده و او را تغذیه کند.
سرویس سیاسی پایگاه 598/ رضا احمد زاده؛ از چند ماه قبل که زمزمه های خروج آمریکا از برجام به گوش می رسید و حتی چند روز مانده به اعلام این خروج توسط ترامپ، حسن روحانی نیز در سخنرانی های خود به آن اشاراتی داشت و امروز همگان کاممان تلخ و برداشتمان درباره برجام سراسر دلزدگی و نا امیدی از دولت روحانی است.



البته در این میان برخی از آقایان تحلیل هایی درباره اداف ترامپ و آمریکا و اروپا از این بازی داشته و هریک به فراخور شرایط دیدگاه خود را بر زبان جاری ساخته و پیش بینی هایی نیز کرده اند اما یک موضوع "مغفول " و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است و آن هم آغاز نوعی جنگ رسانه ایی برای شستشوی فکری مردم ایران و عقب نشینی گام به گام از اصول امنیت ملی و انقلاب اسلامی است به این معنی که آقایان حاضر شده اند تا برای بقای در قدرت خود همانگونه که فن‌آوری هسته ای را بر باد فنا دادند توان موشکی و دفاعی را نیز در قمار بازی سیاسی با غرب وجه المصالحه خود سازند. اصلاح طلبان که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند پذیرفته اند تا بعنوان پیش قراولان این امر خود را قربانی "برجام " سازند تا شاید رحم اجاره ای دولت بتواند تا مدتی دیگر این نوزاد ناخلف را در خود جای داده و او را تغذیه کند.

به سخنان برخی از سیاستمداران و دولتمردان توجه کنید:

1- حسن روحانی: ما با اعضای وفادار به برجام، به رایزنی خواهیم پرداخت و همه چیز وابسته به منافع ملی خواهد بود. اگر منافع ملی ما در چهارچوب برجام حفظ شود، به برجام ادامه خواهیم داد اما اگر برجام تنها پیمانی روی کاغذ باشد، تصمیم دیگری خواهیم گرفت(1)

2- حسین نورانی نژاد، سخنگوی حزب اتحاد ملت: باید روحانی هدایت ادامه مسیر برجام را برعهده داشته باشد (2)

3- الیاس حضرتی، نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید: اینکه عده ای برجام را متعلق به رئیس جمهور بدانند و وی را به باد انتقاد بگیرند درست نیست و آنها دچار اشتباه بزرگی شده‌اند چراکه برجام متعلق به رهبری، مجلس، دولت ،قوه قضاییه، شورای نگهبان و همه نهادها و مردم است(3).

4- کیهان / به نقل از الیاس حضرتی: اظهارات نماینده تهران و عضو فراکسیون امید که باید منتقدان برجام را مهار کرد و ایران حتی اگر اروپا در کنار آمریکا بوده و دستاوردهای برجام برای ایران ناچیز باشد از آن خارج نشود عجیب و تاسف‌بار است(4)

این سخنان که تنها مشتی بود از خروار مواضع دولتمردان و سیاسیون کشور درباره برجام چند نکته به شرح ذیل داشت:

اول: اینکه اعلام باقی ماندن ایران در برجام ادامه همان شعار توافق به هر قیمتی بوده است که در یک بروز رسانی شیطنت گونه به سمت و سوی اروپا متمایل گردیده است.

دوم: اینکه به روش مالوف اعتدالیون قبل از هز مذاکره ای پیش زمینه اطلاعاتی از درون ایران به طرف مقابل نیاز است که در مطالبی مانند: خزانه خالی و نیروهای نظامی و آبگوشت بزباش ایرانی و... پس از اجرای مرحله اول براندازی توان علمی – هسته ای کشور نوبت به توان موشکی و- دفاعی رسیده است لذا قبل از عمیق تر شدن مذاکرات نیاز به ارسال پالس هایی از درون ایران به طرف غربی وجود دارد که سخنان الیاس حسن روحانی بعنوان نماد قوه مجریه و الیاسی حضرتی بعنوان نماد قوه مقننه که اولی بر ادامه برجام با اروپا و در حالت شدیدتر که متحمل ترین بر آورد منتقدان و ناظران است بر ادامه برجام حتی بدون اروپا و امریکا بر همین پایه قابل استناد و توضیح است.

سوم: اینکه این سخنان و مواضع نشان داد که دست هایی در کار است که در نهایت با فشار و یا حذف رهبری از چرخه تصمیم گیری برجام از طریق فشار افکار عمومی نظام را به کریدور مذاکرات برجام موشکی و در نهایت تغییر رفتار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان هدایت نماید.

چهارم: اینکه در این خصوص استناد به سخنان یک لندن‌نشین ایرانی که مواضع واقع بینانه‌تری نسبت به جریانات اپوزیسیون دارد خالبی از لطف نیست. علی علیزاده در باره جایگاه ایران در میان کشورهای اسلامی و جهان در توئیتی چنین می گوید: ایران تنها غیر عرب غرب آسیا و تنها غیر سنی جهان اسلام است. رهبری آرمان فلسطین نه تنها انزوای نژادی و مذهبی ایران در منطقه را شکست بلکه ایران را مدعی رهبری سیاسی جهان اسلام کرد. اسرائیل ستیزی، هوشمندی پراگماتیک ایران است. تلاش سلطان اردوغان عثمانی را برای دزدیدن این جایگاه نمی بینید؟

در مجموع با در نظر گرفتن مطالب یاد شده خصوصا سخنان علی علیزاده این نکته را به ما گوشزد می کند که تلاش غرب تماما معطوف به نگه داشتن ایران در محدوده مرزهای جغرافیایی و انزوای نژادی (عرب – عجم) و مذهبی (شیعه – سنی) انقلاب اسلامی است و در این میان اصلاح طلبان و اعتدالیون نمره قبولی در برجام نافرجام را کسب نکردند و دیگر کاری از دست افرادی مانند"عراقچی و ...بر نمی آید موجی را با قلم خود در برجام آفریدند که شاید تا سالها امواج آن خود و خانواده و ملتشان را گرفتار سایه جنگ و یا زندگی در ترس از جنگ را برای نسل های آتی به یادگار بگذارد و آنوقت است که شاید گل واژه هایی مانند" کاسبان تحریم و کاسبان برجام" معنا و مفهوم واقعی خود را پیدا کند و دادگاه تاریخ بین وادادگان قجری و وادادگان عصر تکنولوژی و تمدن ماشینی قضاوتی عادلانه تر کند.

*منبع
1- سایت سرپوش به نقل از ایسنا/ 18 اردیبهشت1397/ کد خبر : 970204412
2- خبر گزاری ایسنا / 23 اردیبهشت 1397/ کد خبر:97022312360
3- عصر ایران / 27 اردیبهشت 1397/ کد خبر : 609759
4- کیهان / 26 اردیبهشت 1397/ کد خبر : 132576
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
هركدام قسمتي از خاك كشور يا اقتدار كشور را واگذار كردند تا چند صباحي حكومت كنند يا به اميد كسب يك موفقيت مادي جاي پاي حزب سياسي خود را محكم كنند. آقاي روحاني اگر به ملت بگويد چرا 13000سانترفيوژها را باز كردند به جاي انبار كردن منهدم و اسقاط كردند به خوبي ميتوان فهميد كه اين دولت وابسته به ملد و كشور اسلامي است يا اينمه تمام قد زير بليط استكبار است.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
انتخاب تیترتون خیلی عالی بود
پاسخ
نادر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
فتحعلی شاه بیسواد بود این همه کارشناس و مشاور نداشت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها