أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۱۶۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
آیا تا به حالا به تاریخچه برخی از فرودگاه هایی که در آن تردد داشته اید اندیشه اید؟ بسیاری از ما بارها و بارها در بسیاری از فرودگاه های ایران تردد داشته ایم اما گاهی بی تفاوت از کنار برخی از آنها گذشته ایم بدون اینکه چیزی درباره تاریخچه آنها بدانیم. جاینت قصد دارد تاریخچه مختصری درباره ی چند فرودگاه ایران را برای شما به اشتراک بگذارد.

فرودگاه امام خمینی (ره)

فرودگاه بین المللی امام خمینی در 30 کیلومتری تهران واقع در شهرستان ری میان بزرگراه تهران-قم و در یک سایت 14 هزار هکتاری قرار گرفته است. این فرودگاه جایگزین فرودگاه بین المللی مهرآباد طراحی گردید که اکنون در داخل بافت شهر تهران قرار گرفته است. فرودگاه امام توسط شرکت فرودگاه های کشور اداره می شود و مرکز فعالیت شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ماهان، آسمان، قشم، کاسپین، تابان و زاگرس می باشد. فرودگاه امام خمینی میزبان بیش از 40 ایرلاین بوده که با بیش از 700 پرواز هفتگی تهران را به شهرهایی در بیش از 30 کشور جهان متصل می کنند.

فرودگاه مهرآباد

بدون شک فرودگاه مهرآباد معروف ترین فرودگاه ایران و از فرودگاه های فعال و پر رفت و آمد کشور است که در سال 1317 در غرب تهران ساخته شده است و نام فرودگاه از روستایی که در آن زمان، در محل ساخت فرودگاه قرار داشت گرفته شده است. فرودگاه مهرآباد اولین فرودگاه تهران است و تاکنون توانسته 13 میلیون مسافر در سال جابه جا کند و از فرودگاه های پررفت و آمد ایران باشد. فرودگاه مهرآباد بزرگترین و مهمترین فرودگاه کشور است که در سال 1386 همه پروازهای خارجی از این فرودگاه به فرودگاه امام خمینی منتقل شد و از آن زمان تاکنون دیگر هیچ پرواز خارجی ای (به جز پروازهای حج) از این فرودگاه انجام نمی شود.

ترمینال های فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد 6 ترمینال مختلف دارد. برای ورود و خروج پروازهای داخلی از ترمینال شماره یک و دو استفاده می شود. ترمینال 3 و 5 مخصوص ورود و خروج پروازهای حج تمتع و همینطور پروازهای ورودی حج عمره است. ترمینال شماره 4 فقط مخصوص خروج از تهران به سمت هر کدام از شهرهای داخلی است. مثلا اگر بخواهید از تهران به سمت کیش بروید بسته به اینکه بلیط کدام یکی از هواپیمایی را تهیه کرده باشید می توانید از یکی از ترمینال های 1و2 و یا 4 استفاده کنید. ترمینال شماره یک فقط مخصوص خروج و ورود هواپیمایی کیش ایر، معراج، قشم ایر، آتا، ایران ایرتور و نفت است. از ترمینال شماره 4 هم برای خروج هواپیمایی های ماهان، تابان، آسمان، کاسپین، سپاهان و اترک استفاده می شود.

فرودگاه کلاله

فرودگاه کلاله فرودگاهی در کشور ایران با کد یاتا KLMو ایکائو OINE است که در شهر کلاله قرار دارد. شهرستان کلاله یکی از شهرستان های ایران در استان گلستان است. فرودگاه کلاله سال 91 با هدف خدمات رسانی به مردم شرق استان گلستان گشایش یافت که به علت استقبال کم و نداشتن مسافر پروازهای آن متوقف شده بود، اما در مهر ماه 1395 با ورود یک فروند هواپیمای مسافربری جت 74 شرکت پویا ایر فعالیت پروازی این فرودگاه در مسیر تهران کلاله و یا بالعکس کلاله به تهران بعد از مدت ها تعطیلی آغاز و این فرودگاه فعال شد. در حال حاضر ایرلاین ایران ایر در روزهای یکشنبه و چهارشنیه هر هفته از تهران به کلاله و بلعکس پرواز دارد و در روزهای جمعه پرواز ساری به کلاله و از کلاله به ساری انجام میشود.

فرودگاه لامرد

فرودگاه لامرد فارس یکی از فرودگاه های استان فارس می باشد که در فاصله 120 مایلی (193 کیلومتری) فرودگاه شیراز و شمال شهرلامرد قرار گرفته است در سال 1356 توسط دولت وقت با توجه به شناسایی و پی بردن به نیاز احداث فرودگاه در منطقه جنوب استان فارس پس از شناسایی موقعیت مناسب عملیات راه اندازی این مجموعه در پهن دشت لامرد آغاز شد. در ابتدای احداث، این فرودگاه بیشتر به عنوان فرودگاه کمک رسان مطرح بود ولی با پیروزی انقلاب هوشمند اسلامی و کمک مردم و تلاش های بی ریا و خالصانه خیرین در طول هفت سال، فرودگاه لامرد تغییر کاربری داد و به یک پایانه مسافربری تبدیل شد، اولین نشست و برخاست هواپیما در سال 1363 به مقصد شیراز انجام شد که این مساله سرآغازی بود بر فعالیت های گسترده هواپیما لامرد. امروزه ایرلاین آسمان از این فرودگاه در روزهای سه شنبه هر هفته از شیراز به لامرد و بلعکس لامرد به شیراز پرواز دارد. اولین پرواز خارجی این فرودگاه در مرداد ماه 1375 همزمان با عید مبعث به مقصد دبی انجام شد و پس از آن پروازهایی به مقصد کویت و قطر آغاز شد.

فرودگاه نوشهر

فرودگاه نوشهر که در خیابان شهید کریمی در غرب نوشهر واقع شده است در سال 1332 به صورت یک باند خاکی ساخته شد و در سال 1362 ترمینال جدید در آن افتتاح شد. مساحت این فرودگاه حدود 85 هکتار است و با باندی به طول دو هزار و 150 متر قابلیت پذیرش هواپیماهای متوسط پیکر را دارا است. در حال حاضر فرودگاه نوشهر در روزهای یکشنبه و سه شنبه پروازهایی به ایلام و ایلام به نوشهر، در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنچ شنبه و جمعه از تهران به نوشهر و بالعکس و در تمام روزهای هفته از نوشهر به مشهد و مسیر برگشت مشهد به نوشهر پرواز انجام می شود و ایرلاین های آسمان و ایران ایر در این فرودگاه تردد دارند.

اگر قصد سفر داخلی را دارید می‌توانید بلیط چارتر و سیستمی خود را از جاینت خریداری کنید.

منبع: www.giant.ir


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها