أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۱۶۲۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۵     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سریال تلویزیونی«خانه به دوش» امروز ساعت 17 در یک قسمت در برنامه تلویزیونی «سی سریال» پخش و تحلیل می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «سی سریال» به تهیه کنندگی حسین مروی در روز پنجم ماه مبارک رمضان به پخش و تحلیل سریال «خانه به دوش» می پردازد.
سریال «خانه به دوش» یکی از مجموعه های طنز اجتماعی است که به کارگردانی رضا عطاران در سال 1383 تهیه و پخش شده است.
فیلمنامه این سریال را رضا عطاران به نگارش درآورده و داستان مردی به نام ماشاء‌الله است که در تأمین معاش خود و خانواده‌اش با مشکلات مالی مواجه است. روزی از روزها او به طور اتفاقی با آقای بیات آشنا می‌شود و به پیشنهاد بیات پولی را برای سفر و کار در کشور مالزی به او می‌دهد، اما ...
ایرج محمدی و مهران مهام تهیه‌کنندگان سریال «خانه به دوش» بوده‌اند و بازیگرانی چون رضا عطاران، حمید لولایی، مریم امیرجلالی، علی صادقی، آناهیتا همتی، خشایار راد، بهنوش بختیاری، غلامحسین لطفی، فلور نظری و ... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
رضا عطاران در سال 72 با مجموعه پرواز 57 ساخته مهران مدیری پا به عرصه تلویزیون گذاشت و در سال 73 با ساعت خوش مهران مدیری دیده شد.پس از آن در مجموعه هایی چون سیب خنده،مجید دلبندم،این چند نفر،قطار ابدی،دو فصل سریال زیر آسمان شهر و کوچه اقاقیا در مقام کارگردان یا نویسنده و یا هر دو و بصورت مشترک یا مستقل حضور داشت.وی در اولین سریال خود،«خانه به دوش» قصه ساده ای را دستمایه خود قرار داد و در خلال داستان به مشکلات اجتماعی چون کسب روزی حلال،زیاده خواهی، رقابتهای بیهوده، جهل و نادانی و عاقبت کارهای خلاف قانون نیز اشاره کرد.او با قرار دادن دو قشر متوسط و بسیار ثروتمند در کنار هم موقعیتهای دراماتیکی را خلق کرد و با طراحی موقعیتهای کمیک توانست از تلخی ماجرا کاسته و موجبات خنده و استقبال تماشاگر تلویزیون را فراهم کند. داستان پردازی روان، دیالوگ‌ها و بازیهای جذاب و شخصیت پردازی باورپذیر از نکات مهم «خانه به دوش» است.
«سی سریال» در مدت زمان 90 دقیقه محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست که عصرهای ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها