يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۱۶۳۰
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
اولین نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا حاکی از آن است که نیکولاس مادورو توانسته است در این انتخابات به پیروزی دست یابد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تیبیسای لوسنا، رییس شورای ملی انتخابات ونزوئلا با اشاره به شمارش ۹۲.۶ درصد آرا اخذ شده در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که بر اساس نتایج به دست آمده مادورو در سمت خود به عنوان رییس‌جمهوری این کشور ابقا شده است.

وی میزان مشارکت در این انتخابات را ۴۶.۰۱ درصد اعلام کرد و گفت، مادورو ۵ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۷۱۸ رأی به دست آورده است. پس از او، هنری فالکون از جناح مخالف یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۲۲ رأی به دست آورده است.

البته فالکون و یک نامزد دیگر مخالف به نام خاویر برتوچی اعلام کردند که این نتیجه را به رسمیت نمی‌شناسند.

هر دوی آن‌ها می‌گویند که انتخابات به دلیل نقض مقررات مخدوش است. فالکون خواستار رأی‌گیری مجدد در ماه اکتبر شد.

نامزد اصلی مخالفان پیش از این مدعی شد، مسئولان برگزاری انتخابات با اسکن کردن کارت مواد غذایی سعی کرده‌اند مردم را به سمت رأی دادن به مادورو سوق دهند. این کارت‌ها برای دسترسی به مواد غذایی از طرف دولت توزیع می‌شود.

مقام‌های دولت ونزوئلا اعلام کردند که برگزاری انتخابات آزادانه و منصفانه بوده است؛ هرچند مخالفان رأی‌گیری را تحریم کردند.

پیش‌تر معاون وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا را به رسمیت نخواهد شناخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در توئیتر خود نوشته بود: به اصطلاح انتخابات ونزوئلا که امروز برگزار می‌شود، مشروعیت ندارد. آمریکا در کنار کشور‌های دموکراتیکی که از مردم ونزوئلا و حقوق آنان برای انتخاب نمایندگان خود از طریق انتخابات آزاد و عادلانه حمایت می‌کنند، می‌ایستد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها