أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۴۱۷۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
«زنده باد مخالف من»!
هنر خاتمی تحریک آدمهای تندرو و اهل درگیری علیه نظام و عقب ایستادن و چانه زدن (پرزنت کردن خودش) بوده، نه تنها در دوره ریاستش که بعدتر در انتخابات ۸۸ هم همین سیاست را دنبال کرد. به نظر می‌رسد او با یک طراحی درست موسوی یکدنده و عصبی را جلو انداخت و خودش عقب ایستاد تا شاید ماهی قدرت را صید کند.
سرویس سیاسی پایگاه 598/ مجتبی دانشطلب؛ خاتمی وقتی می‌خواست به قدرت وارد شود شعار «زنده باد مخالف من» سر می‌داد اما همینکه قدرت به دستش افتاد برنامه «حذف هاشمی» را کلید زد، بدون اینکه خودش را با هاشمی رو در رو نشان بدهد. در سیاست ایران باب شده که خاتمی را شخصی بی‌عرضه و کم اراده توصیف می‌کنند‌ اما این فقط در مورد وعده‌های اقتصادی که به مردم ‌داد می‌تواند درست باشد که از همان زمان هم موضوع لطیفه‌های مردم شد، اما در سیاست اتفاقا بسیار جدی و زیاده خواه عمل می‌کرد و همزمان قیافه خندان و مظلوم به خودش می‌گرفت.‌ در عین حال که از مدارا و تحمل حرف می‌زد مشغول برنامه‌ریزی برای به هم زدن‌ قدرت و افزایش سهم خودش بود.

خاتمی زنجیره‌ای از روزنامه‌های وابسته به دولت اصلاحات راه انداخت تا جنگ قدرت را از پایین رقم بزند. با بازی با وزارت اطلاعات و پرونده قتل‌های زنجیره‌ای برای نظام بحرانی خطرناک ایجاد کرد که واقعه ۱۸ تیر پیامدش آمد. حتی بعد از آن هم توانست تعداد زیادی از وابستگان به خودش را از سد تأیید صلاحیت بگذراند. انتخابات مجلس را طوری برگزار کرد که هاشمی در تهران ۳۰‌ام هم نشد عادل حتی به خودش هم رأی نداد. مهاجرانی را علیرغم مخالفت‌ها به وزارت فرهنگ گماشت و با اصرار حفظش کرد. حتی وقتی قم علیه‌ش تحصن کرد باز هم کوتاه نیامد و همین یک قلم نشان می‌دهد تا چه حد اهل ایستادن و بازی کردن بوده است.

هنر خاتمی تحریک آدمهای تندرو و اهل درگیری علیه نظام و عقب ایستادن و چانه زدن (پرزنت کردن خودش) بوده، نه تنها در دوره ریاستش که بعدتر در انتخابات ۸۸ هم همین سیاست را دنبال کرد. به نظر می‌رسد او با یک طراحی درست موسوی یکدنده و عصبی را جلو انداخت و خودش عقب ایستاد تا شاید ماهی قدرت را صید کند. در تمام آن تلاطم جز یک اظهارنظر درباره رفراندوم چیزی از او منتشر نشد که همان هم قابل تکذیب است و این شرایط، به حساب آوردن او جزو «سران فتنه» را دشوار کرده. بعد از آنهمه آشوب هم به سادگی در انتخابات مجلس نهم شرکت کرد و این اقدامش به شکل زیرکانه‌ای رسانه‌ای شد تا موقعیت بقایش را از دست ندهد.

خاتمی سیاست را در ایران استادیومی کرد و بحرانی مزمن و خطرناک درون نظام به وجود آورد. قبل از او‌ سوت و کف، بلند کردن صدا و جیغ و داد دختران و پسران موضوعیتی نداشت، اما او رقابت سیاسی را به هواداری تنزل داد. خاتمی با وارد کردن گله‌وار دانشجویان نزاعی کور مشابه دعوای آبی و قرمز رقم زد. استفاده از دانشجوی کم سن و سال، ناآگاه و رادیکال به عنوان ابزار زورآزمایی و بعد مظلوم‌ نمایی از اهم موفقیت‌های خاتمی بود. طرف مقابل هم بازی خورد و هنوز سعی می‌کند در همان عرصه مقابله کند. غلبه هو‌ و جنجال، نپذیرفتن انتقاد، به خیابان کشیدن سیاست و آتش بازی بعد از باخت همه از آثار استادیومی شدن سیاست است.

بهترین مصداق استفاده از حربه‌های متنوع علیه نظام شخص محمد خاتمی بوده اما حکومت به دلیل سابقه و شاید نام خانوادگیش با او برخورد مناسبی نداشته، و حتی موضوع خلع لباسش به دلیل هتک لباس روحانیت را پیگیری نکرده است. بعید است کسی بتواند در عین نشان دادن چهره‌ای ملایم و منعطف به اندازه خاتمی از حداکثر توطئه و خرابکاری برای رسیدن به اهداف سیاسی‌اش استفاده کند. خاتمی در زبان بازی و هنر پیشگی هیچ کم ندارد و از همان دوره وزارتش که از حربه استعفا استفاده کرد نشان داد که تغییر بازی قدرت را بلد است، به حدی که اگر مردم واقعا حامی نظام نبودند او و اطرافیانش به راحتی ساختار قدرت در ایران را به هم می‌زدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۹
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۱۲:۳۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
۱
۶
واقعا این دروغ و اراجیف فقط زیبنده نویسنده مغرض و بی سواد است و خاتمی و دولت او بهترین دولت بعد از انقلاب بوده و هست
پاسخ
یابو علفی ازپشتکوه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام و- احسنت بر استاد خودم - الحمدا...فهمیدم بی عقل تر ازخودم هم وجود دارد-
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
۰
۱
« وعده‌های اقتصادی که به مردم ‌داد می‌تواند درست باشد که از همان زمان هم موضوع لطیفه‌های مردم شد» : این موضوع را از طریق مستندات اقتصادی می تواند ثابت شود. لطفا نمودار حداقل حقوق به قیمت طلا که بیانگر قدرت خرید را می باشد را منتشر نمایید.
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
۱
۳
سایه خاتمی همین حالا 25 ملیون رای داره
پاسخ
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
سایه ش خواب 25 ملیون رای میبنه،فکر میکنه بیداره! علی خان!برو زندگینامه این آدم رو بررسی کن تا بفهمی 8سال چه کسی رییس دولت بوده.کسیکه وقتی وزیر ارشاد رفسنجانی شد،اومدن به پدر بزرگوارش تبریک بگن ولی پدرش ناراحت بود ومیگفت:خطرناک است!پسرمن غربزده هست!
یک جانباز از خراسان شمالی
-
۱۵:۵۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
علی آقا خود خاتمی رایئش زیر ملیون است آنوقت سایه اش که آلله اکبر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
۱
۱
حاضری پیشنهاد رفراندوم بدی؟؟
پاسخ
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
۲
۱
خاتمی هرچه که بود،برای طرفدارانش آنچنان ارزشمند هست که خطاهایش را پیراسته کنند ومعصوم ومظلوم جلوه دهند.او را بستایند وبه جوانانی که دولتش را ندیده اند بگویند چقدر شرایط آن زمان گل وبلبل بوده است! ولی اصولگرایان با نماد واقعی رجعت به اصول(آقای احمدی نژاد)چه معامله ای کردند؟الان چه معامله ای میکنند؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
۱
۱
یادداشت دانشطلب عالی بود
پاسخ
حجه الاسلام فاتحی کرجو
United States
۱۹:۴۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
۲
۰
خاتمی یک فتنه گر است. او یک فردیست که در فتنه های مختلفه مردم را فریب میدهد تا بمقاصد پولی خود برسد و ثروتمند شود. او در تمام مشکلاتهای کشور نقش دارد. این بیکاریها و تورم ها و گرانیها و خشکسالیها همه و همه از آثار سومدیریت این گونه اشخاص ها بوده. این مساله ریزگرد یک شبه که اتفاق نشده. مساله خشکی دریاچه ارومیه یک شبه که نشده. چرا قیمت ارز ثابت نمی شود؟ چرا هر روز دلار اینقدر بی ثبات است؟ من بشما میگویم. چون امثال خاتمی در حال فتنه گری هست و خون جوانان وطن از دست این قبیل دوستان امریکا چکه می کند.
پاسخ
اسد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
خاتمی باید به ملت پاسخگو باشد.
پاسخ
حزب الله پیروز است
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
فتنه گر خجالت خجالت
پاسخ
اصغری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
خاتمی باید دادگاهی شود و از فتنه براعت بجوید و توبه کند
پاسخ
شوکت
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
خاتمی خاتمی همایتط می کنیم
پاسخ
110
-
۱۴:۳۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
لعن علي عدوك يا حسين
موسوي و كروبي وميرحسين

خاتمي باغي انقلاب است. امام خامنه اي
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
مطلب نوشته شده یک حقیقت تلخ از یک گروه فراماسون داخلی به سرکردگی خاتمی و حلقه اول از اطرافیانش بوده که با تمات توان جهت سکولاریزه کردن انقلاب گام بر می داشتند و با استفاده از عناصر جاهل یا تندرو به صورت غیر مستقیم اهداف اربابان خود را پیگیری میکن که البته طبق منویات حضرت آقا این انقلاب تا زمان به خاک تبدیل شدن اجساد کثیفی مثل ترامپ و بعد از آن ادامه پیدا خواهد کرد و رو به جلو تا صاحب اصلی عصر و زمان خودشان حاضر شوند ، ان شاءالله ، والعاقبه للمتقین .
پاسخ
شاسگول
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
۱
۰
خاتمی خاتمی حمایتت میکنیم
پاسخ
ناشناس
France
۰۳:۳۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
۰
۰
امشب عزیزی از شاگردان مرحوم سعادت پرور وصی سلوکی علامه طباطبایی و از اساتید عرفان و اخلاق نقل میکرد ایشان با گریه در مورد خاتمی فرمودند او اگر بخاطر فلان حرفی که زده استغفار علنی نکنه سیلی میخوره ...
الآن این حرف مرد خدا رو همه میبینیم
پاسخ
وجدان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
۱
۱
خیال کردین با این مطلب سراسر تهمت خاتمی رو از چشم مردم بندازید .
بارها وبارها علیه آقای خاتمی مطلب نوشتین اما با جواب قاطع ملت روبرو شدین .خاتمی انسانی نجیب و شریف و پاک دست بود ومردم هم قدردان ایشان بوده وهستن وخواهند بود .
برویداستغفار کنید چون نام خاتمی برای ملت ایران نام نیک وماندگاری ست که هیچگاه فراموش نخواهد شد .
خاتمی رو خداوند برای این مردم عزیز کرده است هرآنچه بیشتر علیه ایشان بنویسید نزدافکار عمومی بیشتر ذلیل خواهید شد .
الحسود لا یسود
حسود هیچگاه رنگ وبوی آرامش نخواهد دید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها