به گزارش پایگاه 598، محمد خان‌بلوکی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر جمعی از کامیون‌داران در چند شهر محدود اظهار کرد:‌ این اعتراضات به‌دلیل گرانی تمامی اقلام موردنیاز کامیون‌داران بوده، قیمت لاستیک، روغن و... 2 برابر شده و کار و معیشت کامیون‌داران را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان این‌که بیشتر اعتراضات مربوط به شهر ری، اصفهان و شیراز بوده است،‌ تصریح کرد:‌ کرایه حمل کامیون‌داران از سال 94 به این طرف افزایش نیافته بود و برای جبران بخشی از گرانی‌ها کرایه‌ها این هفته تا سطح 20 درصد افزایش یافته است.

وی با یادآوری این‌که سال 94 کرایه حمل حدود 15 درصد افزایش یافته و طی سه سال اخیر با وجود افزایش نرخ دلار و تاثیر آن در اقلام مصرفی نرخ کرایه تغییری نکرده بود، تصریح کرد: رانندگان درخواست افزایش 40درصدی نرخ کرایه‌ها را دارند که عملاً امکان چنین افزایش نرخی را نداریم.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت قولی برای تامین اقلام مصرفی کامیون‌داران مانند لاستیک و روغن داده است، گفت: دولت در این رابطه قولی نداده است. رانندگان مشکلات بیمه‌ای داشتند که خوشبختانه اخیراً این مشکل نیز برطرف شده است.

خان‌بلوکی با بیان این‌که "در کشور بی‌باری داریم و بار برای کامیون‌داران کم است"، اظهار کرد: این مسئله معیشت کامیون‌داران را با مشکل مواجه کرده است.