به گزارش پایگاه 598، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از تهیه طرحی در این کمیسیون برای تعیین ضوابط تابعیت برای اتباع ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به جنجال‌‌های ایجاد شده درباره «دوتابعیتی‌ها»، طرح اصلاح قانون تابعیت در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد.

وی افزود: براساس طرح اصلاح قانون تابعیت، ضوابط و شرایطی برای افراد دارای تابعیت مضاعف تعیین شده که شامل گرین کارت و مدت اقامت در کشور دیگر و نیز نوع ارتباط فرد با آن کشور تعیین شده است. عضو هیئت تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها اضافه کرد: براساس طرح اصلاح قانون تابعیت که به امضای 70 تن از نمایندگان مجلس رسیده است، الزاماتی برای منع دولت‌‌ها در به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها و یا افراد دارای تابعیت مضاعف تعیین شده است.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: در حال حاضر طرح اصلاح قانون تابعیت در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاس خارجی مجلس قرار دارد که پس از نهایی شدن و تصویب آن در صحن کمیسیون، تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به‌کارگیری افراد دو تابعیتی یا دارای تابعیت مضاعف در مشاغل حساس دولتی و تصمیم‌ساز منافع ملی کشور را به خطر می‌اندازد که مجلس نیز قاطعانه در مقابل آن ایستادگی می‌کند.