أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۴۱۷۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
امیر لیست پروپیمانی را به مدیران سپاهان داده تا با توپ پُر لیگ هجدهم را شروع کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شهروند، تقریبا تمام افرادی که اتفاقات و اخبار فوتبال ایران را با دقت دنبال می‌کنند،‌ از مدت‌ها قبل می‌دانستند که امیر قلعه‌نوعی برای هدایت این تیم در لیگ برتر هجدهم از مدت‌ها قبل با مدیران این باشگاه توافق کرده بود! منتهی این توافق ساعت ۲۰ شب سه‌شنبه گذشته در اصفهان شکلی رسمی به خود گرفت و امیر قلعه‌نوعی با قراردادی دوساله رسما به‌عنوان سرمربی جدید سپاهان انتخاب و معرفی شد.

حالا بعد از مشخص‌شدن سرمربی، پس از چند‌سال ناکامی این باشگاه با ریخت‌وپاش‌‌های مالی درصدد بستن یک تیم پرستاره با امیر قلعه‌نوعی است! هدف هم این است که بعد از دو تا سه‌سال به‌عنوان قهرمانی آسیا برسند!

۵/۲‌میلیارد بدون آپشن!
فکر می‌کنید رقم قرارداد امیر قلعه‌نوعی به‌عنوان پرافتخارترین مربی لیگ برتر که دو قهرمانی مهم با این باشگاه در لیگ به دست آورده، چقدر است؟ مسعود تابش مدیرعامل این باشگاه در این رابطه گفته است: «مبلغ قرارداد قلعه‌نوعی با باشگاه سپاهان، مبلغ مناسبی است اما در مورد مقدار این مبلغ اصلا نمی‌توانم صحبت کنم. بالاخره مبلغ قرارداد در سازمان لیگ مشخص می‌شود.»

امیر قلعه‌نوعی هم البته در مصاحبه‌های اخیر هیچ توضیحی درباره مبلغ اصلی قراردادش ارایه نداده تا همین مساله باعث شود حرف و حدیث درباره رقم توافق مالی زیاد باشد. محتمل‌ترین شایعه هم در این رابطه که نزدیک به واقعیت است، قرارداد ۲,۵‌میلیارد تومان (بدون آپشن‌ها) قلعه‌نوعی با سپاهان برای یک‌سال است. از آنجایی که قرارداد این مربی دوساله بوده، ‌رقم قرارداد ‌سال دوم با توافق بین طرفین تعیین خواهد شد. البته دریافتی امیر قلعه‌نوعی از سپاهان تقریبا نزدیک به همان پولی است که برانکو ایوانکوویچ و شفر از استقلال دریافت خواهد کرد! البته با دلار ۴‌هزار تومانی!

لیست پرستاره امیر
امیر قلعه‌نوعی لیست بازیکنان موردنظر خود را به باشگاه سپاهان داده است و گفته می‌شود نام بازیکنانی چون محسن مسلمان،‌ محمد حسینی، کی‌روش استنلی‌، لوسیانو پریرا،‌ علی عبدالله‌زاده،‌ محمد ایرانپوریان در این لیست حضور دارد. البته شایعاتی پیرامون تلاش سپاهان برای جذب سروش رفیعی درصورت ماندن مسلمان در پرسپولیس وجود دارد و گفته می‌شود اگر یکی از دو گلر آماده و خوب استقلال یعنی سیدحسین حسینی و سیدمهدی رحمتی از این تیم جدا شوند، به سپاهان خواهند پیوست.

از آنجایی که سپاهان تیم پرمهره‌ای است، با جذب این بازیکنان قطعا می‌توان آنها را یکی از سه مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر هجدهم قلمداد کرد. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته احتمالا تمرینات سپاهان با قلعه‌نوعی هم از تاریخ ۲۲ خردادماه به بعد آغاز خواهد شد. همچنین قلعه‌نوعی رسما اعلام کرده در تلاش است تا محرم نویدکیا را هم به کادرفنی سپاهان اضافه کند و پیشنهاد رسمی هم به او داده شده است.

قلعه‌نوعی: با خدا معامله کردم و به خاطر مردم به سپاهان آمدم
سرمربی جدید سپاهان معتقد است؛ برای حضور در این تیم با خدا معامله کرده است. قلعه‌نوعی دیروز در صحبت‌های خود بعد از قبول سرمربیگری سپاهان گفت: «اختلاف مالی میان پیشنهاد ذوب‌آهن و سپاهان زیاد نبود. باید بگویم در واقع من تیم دوم لیگ را تحویل دادم و تیم چهاردهم جدول رده‌بندی را گرفتم. تیمی که می‌تواند در آسیا بازی کند اما من با خدا معامله کرده‌ام و ان‌شاء‌الله که خدا و اهل بیت به من کمک کند. من آدم روراستی هستم و از هیچ‌کسی ترسی ندارم. همه آن چیزی که ما از باشگاه ذوب‌آهن برای خود باشگاه خواسته بودیم، صورت پذیرفت. تا قبل از بازی با استقلال همه بندهای قرارداد که فقط مختص به من نبود، انجام شد. باز هم می‌گویم من فقط به ‌خاطر مردم به سپاهان رفتم. مردم می‌گفتند شرایط تیم ما (سپاهان) خوب نیست و از من کمک خواستند. ان‌شاء‌الله من لیاقت مردم اصفهان، طرفداران سپاهان و ذوب‌آهن را داشته باشم.»

توضیح درباره یک شایعه و اتهام قدیمی
قلعه‌نوعی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود او هر کجا که می‌رود، بازیکنان تیم سابق خود را هم به تیم جدید منتقل می‌کنید، گفته است: «من‌ سال اولی که از استقلال به سپاهان رفتم، چه بازیکنانی را با خودم بردم؟ شما بگویید. خسرو حیدری و جانواریو به سپاهان آمدند. حیدری که در ‌سال دوم به سپاهان آمد، آن‌هم در شرایطی که نمی‌خواست با آقای مظلومی بازی کند و می‌خواست به جایی برود که اصلا برای او خوب نبود. او به من گفت‌ اگر من را به سپاهان نبری، به آن‌جا می‌روم.

وقتی بازیکنی آزاد محسوب می‌شود، آیا ما اجازه نداریم آن را جذب کنیم؟ در ضمن ما کار حرفه‌ای می‌کنیم و اگر بازیکنی با باشگاهش قرارداد داشته باشد، با باشگاهش صحبت می‌کنیم. مثل کاری که در نیم‌فصل با باشگاه پارس‌جنوبی جم کردیم. ما به آنها برای جذب بازیکن‌شان درخواست دادیم که به ‌هرحال با آن موافقت نشد. نباید به نسل جوان دروغ بگویم. عده‌ای هستند که نه خانواده‌ دارند و نه دین دارند و در فضای مجازی اطلاعات دروغ به جوانان می‌دهند.

زمانی که من به تراکتورسازی رفتم، آندو و کرار توسط استقلال خریداری شدند. آیا من یک کلمه اعتراض کردم؟ استقلال می‌خواست تیمش را تقویت کند، پس این بازیکنان را جذب کرد. ما هنوز لیستی از بازیکنان مدنظرمان در باشگاه ذوب‌آهن را به باشگاه سپاهان ندادیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها