به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران درباه آخرین وضعیت بازار گوشت و دام زنده اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز و افزایش قیمت گوشت جهانی،نرخ دام و گوشت در بازار داخل دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

وی نرخ خرید هر کیلو دام زنده سنگین را 14 تا 14 هزار و 500 تومان اعلام کرد. مقدسی با انتقاد از فاصله فاحش قیمت از تولید تا مصرف بیان کرد: واسطه گری ، دلال بازی ونبود نظارت کافی بر امر بازار دلیل اصلی گرانی گوشت به شمار می رود و این موضوع ارتباطی به ماه رمضان ندارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: مسئولان امر برای کنترل قیمت گوشت در بازار اقدام به واردات بی رویه محصول کرده اند در حالیکه این امر تنها به زیان تولید داخل تمام شد. وی با بیان اینکه امسال شاهد عوارض واردات بی رویه گوشت قرمز در بازار داخل هستیم،افزود: واردات بی رویه راه حل کنترل قیمت گوشت در بازار نیست.

مقدسی در پایان سخنان خود نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوساله را 40 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالیست که هر کیلو گوشت گوساله ناشی از عوامل سودجویی دلالان با نرخ 45 هزار تومان به بالا در مغازه ها عرضه می شود.