أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۱۸۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
جامعه عادلانه عامل امنیت داخلی است؛
جامعه عادلانه عامل امنیت داخلی و مقوم سیاست خارجی است. در واقع عدالت اجتماعی به صورت مستقیم و مستقیم به اهداف انقلاب اسلامی در کشور، منطقه و جهان کمک خواهد کرد، از یک طرف رضایت و حمایت و وحدت درونی که مهم ترین عامل موفقیت بیرونی است را فراهم می کند و از طرف دیگر به تعبیر شهید بهشتی همچون الگویی موفق برای صدور انقلاب عمل خواهد کرد.
سرویس سیاسی پایگاه 598/کیوان سلیمانی؛ آمریکا و اروپا این روزها مشغول تعیین بایدونباید و تهدید و تحریم امنیتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی علیه ایران هستند. مسئله، دشمنی همیشگی آمریکا اروپا نیست بلکه ابتنای پیدا و پنهان دشمنی همه جانبه بر زمینه اجتماعی است، یعنی دشمن خارجی به پشتوانه نارضایتی اجتماعی داخلی به دنبال امتیاز در سایر ابعاد است و حتی مبتنی بر تبعیض واقعی تعمیق یافته درونی مانند شکاف طبقاتی فاحش است که می تواند بر تبعیض توهمی تحمیق شده همچون نسبت مقاومت منطقه و ملت ایران هم تکیه کند.

هرچند نارضایتی اجتماعی تا حد زیادی ناشی از ضعف های اقتصادی و سیاسی است اما اصل مشکل، وضعیت تبعیض آمیز اجتماعی است که منجر به نارضایتی جمعی شده و فرصت بهره برداری سازشکاران درونی و دشمنان بیرونی را می دهد، وگرنه اگر عدالت اجتماعی در وضعیت رضایت بخشی قرار داشته باشد، جامعه هم مدارای اقتصادی بهتری خواهد داشت و هم حمایت سیاسی بیشتر، و در نتیجه پشتوانه لازم برای امنیت درونی و اقتدار نظامی در برابر دشمنان خارجی فراهم شده و در مجموع به موفقیت انقلاب در داخل و خارج منجر خواهد شد.

جامعه عادلانه عامل امنیت داخلی و مقوم سیاست خارجی است. در واقع عدالت اجتماعی به صورت مستقیم و مستقیم به اهداف انقلاب اسلامی در کشور، منطقه و جهان کمک خواهد کرد، از یک طرف رضایت و حمایت و وحدت درونی که مهم ترین عامل موفقیت بیرونی است را فراهم می کند و از طرف دیگر به تعبیر شهید بهشتی همچون الگویی موفق برای صدور انقلاب عمل خواهد کرد و از طرفی به سازشکاران و دشمنان فرصت سوء استفاده نخواهد داد.


البته منظور، مطلوبیت عدالت اجتماعی وهمی به قیمت تحمیل ریاضت اقتصادی ناشی از ناکارآمدی و ناتوانی نیست بلکه اتفاقا عدالت اجتماعی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی منجر به پیشرفت اقتصادی هم خواهد شد؛ جامعه ای که عدالت را لمس کند نه تنها قناعت بیشتری داشته بلکه معاونت و مجاهدت بیشتری در زمینه اقتصادی خواهد داشت، و البته برعکس آن نیز صادق و متأسفانه واقع است، یعنی بسیاری از کوتاهی ها و بی همتی ها و حتی فرار سرمایه و توانایی ها ناشی از احساس بی عدالتی است.

هرچند این مسائل تازگی چندانی ندارد اما امروزه دشمن بیش از پیش تهدید نظامی، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و حتی تحقیر هویتی را با سوءاستفاده از مشکلات اجتماعی که عموما ناشی از ضعف یا خیانت مسئولین داخلی است پیگیری می کند، و سوار بر بستر اجتماعی به هجمه فرهنگی و امنیتی و سیاسی و اقتصادی می پردازد.

بنابراین امروز کلید حل پایدار مشکلات امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی معنوی کشور در بعد داخلی و خارجی؛ عزم و عمل ساختاری و جمعی و فردی در جهت عدالت اجتماعی است. نقطه عطف این تلاش اعتمادساز، مبارزه سیستماتیک و رسانه ای با فسادها و فاسدان بزرگ اقتصادی است، به ویژه مهره های مهمی که وجهه و هویت سیاسی، اجتماعی و حتی مذهبی برجسته ای دارند. این مبارزه تنها با هدایت رهبری و همت مسئولین و همکاری عدالتخواهان دانشجویی و حوزوی و حمایت رسانه ای و مردمی محقق خواهد شد.

*مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها