أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۱۸۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
بازیگری که سالها قبل با فشار برخی از اصلاح‌طلبان افراطی همچون محمد خاتمی و محسن مخملباف ممنوع‌الفعالیت شده بود، حال با فوتش بهانه‌ای شد برای اصلاح‌طلبان تا یک بار دیگر‌ او را سپر بلای خود کنند.

به تازگی روزنامه‌های زنجیره‌ای متعلق به احزاب اصلاح‌طلب درگذشت یکی از بازیگران دوران پهلوی را تیتر یک صفحه‌های خود کردند تا از این ماجرا مستمسکی بسازند و به زعم خودشان (برای چند روز هم که شده) ناکارآمدی‌های دولت را از چشم مردم دور نگه دارند.

ناصر ملک‌مطیعی بازیگری بود که تا سال 61 (چهار سال بعد از انقلاب) آثارش در سینما اکران می‌شد و پس از آن بخاطر تهیه فیلم "برزخی‌ها" مورد هجمه روزنامه‌های نزدیک به خاتمی قرار گرفت و ممنوع‌الفعالیت شد، حال اما بعد از 36 سال بار دیگر عکسش بر صفحه روزنامه‌های اصلاح‌طلب نقش بسته، روزنامه‌هایی که روزی ملک‌مطیعی را از حرفه‌ی بازیگری کنار زده بودند حال دست از سر جنازه او هم برنمی‌دارند.

گویی سرنوشت ناصر ملک‌مطیعی با اصلاح‌طلبان گره خورده بود، او در این سالها سعی کرد بازیچه‌ی سیاست‌بازان نشود و هیچ وقت اجازه نداد اصلاح‌طلبان بیش از حد به او نزدیک شوند، او به خوبی می‌دانست که این جماعت همه را نردبانِ قدرت‌طلبی خود خواهند کرد.

اصلاح‌طلبان همیشه یا افراط کرده‌اند یا تفریط، چه آن‌روزی که امثال اکبر گنجی‌ها با پونز سر و دست مردم را زخمی می‌کردند و چه آن‌روزی که در دولت مطبوع‌شان دختران ایرانی برای تن‌فروشی به کشورهای حاشیه خلیج فارس فرستاده می‌شدند.

مسیر تحولی که بزرگان اصلاحات در سالیان بعد از انقلاب پشت سر گذاشتند پر است از تناقض و ناهمگونی، به راستی چه کسی فکرش را می‌کرد روزنامه‌هایی که روزی با فشار و جنجال، ملک‌مطیعی را از حضور در عرصه بازیگری کنار زده بودند حال بعد از اینکه دستش از دنیا کوتاه شده بر جنازه‌ی او نماز بخوانند و آوازه‌اش را بازیچه سیاست‌ورزی خود قرار دهند؟

مطلب دیگری که نباید از نظر دور داشت اینکه؛ اصلاح‌طلبان همیشه سعی داشته‌اند منفعت‌طلبی خود را پشت شعارهای مردمی پنهان کنند اما در چندسال اخیر هیچ سخنی از مشکلات مردم به زبان نیاورده است، ظاهرا آنها دریافته‌اند که مطرح شدن مسائل معیشتی مردم در رسانه‌های سراسری عملکرد دولت مطبوع آنها را زیر سوال خواهد برد، غافل از اینکه خرابکاری‌های به بار آمده در دولت اعتدال آنقدر واضح و نمایان است که جای هیچ سوال و ابهامی برای مردم باقی نمانده است.

* وحید عزیزی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها