کد خبر: ۴۴۱۸۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در برخی از مواقع سلبریتی‌های درجه چندم تخلفاتی را برای کمک به درمان بیماران انجام می‌دهند که باید مراجع قضایی این موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری اظهار داشت: اضافه کردن سبوس در نان‌ها، متفاوت است آرد سبوس‌دار که جزو مواد غذایی توصیه شده است، مورد تایید وزارت بهداشت است.

حریرچی ادامه داد: بعضی نانوایی‌‌های لواش به آردهای معمولی سبوس اضافه می‌کنند، که اگر میزون آن کنترل نشود، ممکن است مشکل ایجاد کند.

وی در ارتباط با فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی برای جمع‌آوری پول درمان بیماران، گفت: قرار نیست وزارت بهداشت در همه امور دخالت کند، اما در همه جای دنیا افراد مشهور از هنرمندان و ورزشکاران، اقدام به جمع آوری پول می‌کنند.

وی گفت: اما ممکن است در بین بعضی افراد درجه چندم مواردی از تخلفات وجود داشته باشد که مراجع قضایی باید برخورد کنند و باید توجه داشت در هرقشری امکان بروز تخلف وجود دارد.

حریرچی با اشاره به نقش حوادث ترافیکی در مصدومیت و مرگ و میر افراد گفت: در نیمه اول دهه 80، حوادث ترافیکی دومین علت مرگ و نخستین علت مرگ زودرس در کشور بوده است ولی با اقدامات متعدد انجام شده در طی 10 سال منتهی به سال 95 میزان مرگ ناشی از حوادث ترافیکی 31.7درصد و مرگ زودرس ناشی از این حوادث 37درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی سومین عامل مرگ و میر در کشور و دومین عامل مرگ زودرس در ایران است توضیح داد: در سال 1370 مجموع سالهای از دست رفته عمر ایرانی ها به دلیل حوادث ترافیکی برابر 1.900.000 سال بوده است که با وجود افزایش جمعیت به میزان 43 درصد در 25 سال؛ تا سال 1395 و همچنین افزایش چند برابری تعداد خودرو و موتورسیکلت، سالهای از دست رفته عمر در ایران به دلیل حوادث ترافیکی در کل کشور 44 درصد کاهش یافته است که این موضوع نشان دهنده اقدامات موفق در این زمینه است.

وی ادامه داد: همچنین از سال 1384 تا سال 1396 تعداد خودروهای کشور 166 درصد و تعداد موتورسیکلتها 187درصد رشد پیداکرده است اما افزایش میزان مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی به نسبت بسیار کمتر بوده و در این 12 سال 21درصد رشد کرده و به عبارت دیگر 1.21 برابر بیشتر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی از میزان بسیار زیاد 27 هزار و 755 نفر در سال 84 به میزان زیاد 15 هزار و 932 نفر در سال 96 کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در واقع این کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از تصادفات و کنترل نسبی تعداد مصدومین نتیجه اقدامات متعدد و مهم در حوزه‌های مختلف توسط سازمانها و دستگاههای مختلف و نیز همکاری بین بخشی و همکاری و تغییر فرهنگ مردم است، ولی این اقدامات هنوز کافی نیست و اکتفا به اقدامات سابق ممکن است شامل پسرفت و یا عدم بهبود نتایج شود.

حریرچی گفت: به عبارت دیگر علاوه بر تداوم و نهادینه سازی اقدامات ثمربخش قبلی، باید اقدامات جدید مهم دیگری برای کاهش حوادث ترافیکی و مصدومیت و مرگ و میر ناشی از این حوادث باید انجام داد.

وی ادامه داد: توجه کنیم که در سال 96 در هر 32 دقیقه یک مرگ یا 44 نفر در هر روز به دلیل حوادث ترافیکی داشتیم و در سال 96 تعداد بار مراجعه مصدومین حوادث ترافیکی به بیمارستانهای کشور برای دریافت اقدامات درمانی اعم از بستری و سرپایی و اعم از مراجعه بار اول از سر صحنه و مراجعات ضروری بعدی 827 هزار بار بوده است.

حریرچی تصریح کرد: همچنین در طی نوروز سال 97، بالغ بر 38 هزار و 426 نفر توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند که رشد 23.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1396 با اعزام 30 هزار و 874 نفر به مراکز درمانی را نشان می‌دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها