کد خبر: ۴۴۱۹۹۴
زمان انتشار: ۱۶:۱۰     ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
تیم ملی فوتبال ایران در حالی مقابل ترکیه شکست خورد که دو بازیکن نقش پررنگتری در این باخت داشتند.
به گزارش پایگاه 598، نکته‌ای که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازی‌های تدارکاتی با الجزایر به آن اشاره کرد، یک پیام واضح داشت. کی روش گفته بود که به  هیچ عنوان بازیکنان داخلی ما برای حضور در جام جهانی آماده نیستند و برای همین آنها نیاز به برنامه‌ آماده‌سازی ویژه‌ای در چهل روز آینده نیاز دارند تا به سطح مطلوب برسند: «بازیکنان داخلی نیاز دارند برای دوئل‌های بهتر آماده شوند. آنها احتیاج دارند قوی‌تر و سریع‌تر باشند. آنها نیاز دارند تا فکر کردن و بازی کردن سریع را تمرین کنند و به همین خاطر آنها احتیاج دارند با من کار کنند.»

در واقع کی روش بعد از بازی با تونس و الجزایر پیامش را شفاف به مسئولان فوتبال ایران رساند و تاکید کرد که برای آماده سازی بازیکنان در راه جام جهانی نیاز به برنامه ویژه و در اختیار داشتن ملی پوشان دارد.

با این حال بعد از درخواست کی روش واکنش های مختلفی از سوی سرمربیان و کارشناسان رخ داد. مربیانی که ادعا می کردند سطح بازیکنان لیگ ایران چیزی کمتر از لیگ سایر کشورها ندارد و تیم ملی با نفرات داخلی هم می تواند موفق باشد.

شاید اولین و تندترین واکنش به صحبتهای کی روش، از سوی برانکو ایوانکوویچ  سرمربی پرسپولیس مطرح شد. برانکو گفته بود: «کی‌روش از کجا می‌داند آنها آماده نیستند، از کجا می‌داند که بازیکنان داخلی ما ناتوان هستند و آماده نیستند چند بازی او بوده است که بازیکنان داخلی را دیده؟ اگر خوب متوجه شده باشم منظور این است که بازیکنان و مربیان ایرانی خوب نیستند یعنی اگر این گونه است پس علی دایی هم مربی خوبی نیست؟ اگر بازیکنان داخلی خوب نیستند چطور استقلال و پرسپولیس کاندیدای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا هستند؟»

وینفرد شفر سرمربی استقلال هم بعد از درخواست کی روش، موضعی همانند برانکو ایوانکوویچ اتخاذ کرد اما ملایم تر پاسخ سرمربی تیم ملی را داد: «من می‌توانم فقط در مورد تیم خودم صحبت کنم. من مربی سایر تیم‌ها مثل سایپا و پرسپولیس نیستم و فقط در مورد استقلال صحبت می‌کنم ... در شش هفته گذشته بازیکنان ما در استقلال، چیزهای زیادی یاد گرفتند و بازیکنان استقلال برای جام جهانی آماده هستند. آن‌ها برای تورنمنت‌های بزرگ آماده‌اند.»

با این حال ترکیب شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی با ترکیه حامل پیام ویژه ای برای سرمربیانی بود که درخواست کی روش را نادیده گرفتند. در ترکیب تیم ملی به جز علیرضا بیرانوند، تنها بازیکن لیگ داخلی روزبه چشمی مدافع تیم استقلال بود که وی در هر دو گل دریافتی، نقش پررنگ‌تری داشت. هرچند تعدادی از لژیونرها هم از سطح ایده آل دور بودند ولی شاید بتوان تغییر پست آنها را دلیل اصلی افت کیفیت آنها عنوان کرد.

باوجود تمام انتقاداتی که از روزبه چشمی بعد از باخت به ترکیه می شود، کی روش بازهم پشت این بازیکن را خالی نکرد و در نشست خبری گفت که اگر بخواهیم با یک اشتباه همه تقصیرها را گردن یک بازیکن بیندازیم نشان می دهد دیدگاهمان نسبت به فوتبال اشتباه است.

علیرضا بیرانوند هم نمایش دور از انتظاری داشت. او روی هر دو گل خورده نمایش یک گلر در حد جام جهانی را نداشت تا نشان دهد که کی روش باید به فکر تصمیم جدیدی در مورد مرد شماره یک تیم ملی باشد.

به هر حال شاید حالا وقت مناسبی برای منتقدان برنامه های آماده سازی کی روش باشد تا عمیق تر به سطح بازی های بین المللی و کیفیت بازیکنان داخلی بیاندیشند، برنامه ای که البته به خاطر بی درایتی کنفدراسیون فوتبال آسیا و عدم حمایت فدراسیون فوتبال عملیاتی نشد تا دل هواداران تیم ملی بابت عملکرد خوب در جام جهانی قرص نباشد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها