أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۰۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
فقط ۳۵ هزار شغل در کسب‌وکارهای اینترنتی مربوط به تلگرام است
در این گزارش تأثیر فیلترینگ تلگرام بر کسب‌وکارهای اینترنتی را از منظر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی کرده‌ایم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، باعث شده که مردم بسیاری از نیازهای خود را در این فضا رفع کنند و به نوعی به این فضا وابسته شوند. در چند سال اخیر تعدادی از مردم حتی از طریق پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام کسب درآمد نیز می‌کردند. بسیاری که با فیلترینگ تلگرام مخالف هستند، آمارهای غیر واقعی از تعداد افراد دارای کسب‌وکار در این پیام‌رسان اعلام می‌کنند؛ آمارهایی نظیر چند صد هزار نفر، چند میلیون نفر و حتی چند ده میلیون نفر نیز اعلام شد که بسیار جای تعجب داشت. از آن جالب‌تر این بود که بسیاری از این آمارهای غلط توسط برخی از مسئولان رده بالا یا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شد.

کسب‌وکارهای تلگرامی می‌توانند فعالیت خود را در سایر پیام‌رسان‌ها ادامه دهند

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آسیب دیدن کسب‌وکارهای اینترنتی پس از فیلترینگ تلگرام، اظهار داشت: در کشور ما همانند همه جای دنیا مردم کسب‌وکارهایی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده‌اند؛ از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی خرده مشاغل و خرده کسب‌وکارها را تقویت می‌کنند، زیرا هزینه‌ی تبلیغات در رسانه‌های دیداری و مکتوب برای آن‌ها بسیار زیاد است اما بازاریابی با حداقل هزینه در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. در نتیجه کسب‌وکار دو گروه از مردم با مسدودسازی تلگرام دچار اختلال شد؛ یک گروه کسانی که به طور مستقیم از این طریق فعالیت اقتصادی داشتند و گروه دوم کسانی که از این فضا برای تقویت کسب‌وکار خود استفاده می‌کردند. اما مسئله اصلی این است که آیا این کسب‌وکارها وابسته به یک شبکه اجتماعی هستند و فقط بر روی آن می‌توانند کار کنند؟ پاسخ به این سؤال منفی است؛ این کسب‌وکارها وابسته به یک شبکه‌ اجتماعی نیستند بلکه به شبکه‌های اجتماعی یعنی محل اجتماع مردم در یک نقطه وابسته هستند.

وزیر

اختلال در کسب‌وکارهای تلگرامی در حال اصلاح است

آذری جهرمی ادامه داد: میزان موفقیت این کسب‌وکارها به میزان اجتماع مردم در یک فضای به هم پیوسته بستگی دارد. کسانی که دارای کسب‌وکارهای تلگرامی بودند با توجه به اختلالی که آن‌ها ایجاد شده، کسب‌وکار خود را در فضای جدید که در حال شکل‌گیری است، به وجود می‌آورند. با این روند، این اختلال روز به روز به سمت اصلاح شدن در حرکت است که برای بررسی دقیق این روند شاخص‌هایی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد. ارزیابی ما این است که این کسب‌وکارها راه خود را پیدا کرده‌اند و این روند رو به اصلاح است. هر چند ممکن است در حال حاضر که در ابتدای این مسیر هستیم، این کسب‌وکارها با دردسرهایی مواجه باشند، اما کسب‌وکار خود را فعال نگه داشته‌اند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فقط 35 هزار شغل در کسب‌وکارهای اینترنتی مربوط به تلگرام است

وی در رابطه با تعداد افراد شاغل در کسب‌وکارهای تلگرامی ابراز داشت: ما در دو سال گذشته حدود 200هزار شغل مبتنی بر کسب‌وکارهای اینترنتی داشتیم؛ طبق آمار تفکیکی مرکز ملی فضای مجازی، وابستگی مشاغل ما به تلگرام از هر دو نوعی که بیان کردم، در حد 35هزار شغل بود. مابقی آن که عددی حدود 165هزار نفر هستند، در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهند و اختلالی در کار آن‌ها وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: درست است که فقط 35هزار شغل در کسب‌وکارهای اینترنتی مربوط به تلگرام بوده، اما این تعداد عددی کمی نیست و باید برای این افراد فکری کرد که این تدابیر صورت گرفته است. به غیر از آن تدابیر، لازم است تا ما به این کسب‌وکارها رسمیت ببخشیم، با این روش حق و حقوق شناخته شده و می‌توان از آن‌ها حمایت کرد. ما در دولت در حال ارائه طرح "کارآفرین" هستیم که امیدواریم تا ده روز آینده نهایی شود؛ این کسب‌کارها با اجرای این طرح به رسمیت شناخته شده و می‌توان از حقوق آن‌ها در بروز مشکلاتی مانند تغییرات زیست محیطی یا تصمیمات حاکمیتی دفاع کرد و آن‌‌ها را مورد حمایت قرار داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها