أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۰۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
تفاوت بین بلیط چارتر و بلیط سیستمی: حتما برایتان اتفاق افتاده است که هنگام رزرو بلیط هواپیما با گزینه بلیط چارتر و بلیط سیستمی مواجه شده اید, آیا میدانید این دو چه تفاوتی با هم دارند و هر کدام دارای چه خصوصیات ومزایایی هستند؟ در ادامه با جاینت همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این زمینه به دست آورید.

بلیط سیستمی:

بلیط سیستمی به پروازهایی که توسط ایرلاین هایی نظیر ( ماهان- معراج - زاگرس- کیش ایر و ...) برای مدت نسبتا طولانی برنامه ریزی شده است گفته میشود، که این نوع بلیط ها را چه از آژانس های مسافرتی خریداری کنید و یا مستقیم از خود ایرلاین ها، دارای یک نرخ ثابت میباشد.

این مورد دو مزیت دارد، اول اینکه تفاوت قیمت بلیط هواپیما برای افراد بزرگسال و کودک که در افراد بزرگسال (سن بالای 12 سال) نرخ کامل بلیط و افراد خردسال (سن بین 2 تا 12 سال) نیم بها میباشد. مزیت دوم قابل استرداد هستند،یعنی اگر به هر دلیل شما بلیط را خریداری کنید و بعد از پرواز منصرف شوید، و یا حتی به پروازتان نرسید مقداری از پول شما به عنوان جریمه برداشته شده و باقی پولتان به شما برگردانده می شود. طبق جدول زیر مشخص می گردد, چنانچه بخواهید بلیط سیستمی خودتان را کنسل کنید، لازم است جهت استرداد مبلغ باقیمانده با واحد پشتیبانی جاینت به شماره 09126076900 تماس بگیرید.

بلیط چارتری:

بلیط چارتری به پرواز هایی که توسط آژانس های مسافرتی به صورت فصلی یا سالیانه گارانتی یا پیش خرید میشود گفته میشود. که نرخ گذاری این نوع بلیط تنها توسط شرکتی میباشد که هواپیما را گارانتی کرده است و ایرلاین هیچ دخالتی ندارد و در واقع تنها مجری پرواز است و مسائل مربوط به فروش، تغییرات یا کنسل کردن بلیط هواپیما به عهده شرکت چارتر کننده است؛ مهم ترین تفاوتی که در مورد بلیط های چارتری وجود دارد این است که این نوع بلیط مدام در حال تغییر نرخ میباشد. ارزان و گران شدن نرخ آن فقط بستگی به تقاضای مسافر دارد که در ایام High season مثل ایام نوروز و عید قیمت بلیط بسیار بالا میرود و در ایام Low season قیمت بلیط به شدت پایین می آید. مخصوصا هر چه به زمان پرواز نزدیک باشید نرخ بلیط هم معمولا کاهش پیدا میکند, دومین تفاوت یکسان بودن نرخ بلیط در افراد بزرگسال و خردسال میباشد و بزرگترین عیب این نوع بلیط غیر قابل استرداد بودن آن است یعنی به محض خرید شما نمیتوانید این نوع بلیط را کنسل کنید که" جاینت" به عنوان اولین سامانه هوشمند گردشگری استرداد بلیط چارتر هواپیما در ایران توانسته است این اطمینان را به مسافر بدهد که حتی در صورت کنسل کردن بلیط چارتری مانند بلیط سیستمی مقداری از پول شما به عنوان جریمه برداشته شده و باقی پولتان به شما برگردانده می شود.

منبع: https://giant.ir/


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها