يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۲۰۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
امروز میخواهیم در مورد چند فرودگاه مهم کشور که در آن پرواز های پر ترددی صورت میگیره صحبت کنیم، علاوه بر سفر، بهتر میباشد تا در مورد فرودگاه هر شهر اطلاعات بیشتری کسب نمود، امروزه یکی از فاکتورها در زمینه راهنمای سفر، گزینه آشنایی با فرودگاه مبدا یا مقصد شما در پرواز سفر میباشد.

فرودگاه کیش
تاریخ ساخت این فرودگاه در سال 1347 میباشد و توسط سازمان عمران کیش آغاز شد. این فرودگاه از ۲ باند پرواز استاندارد هر یك به طول ۳۳۶۰ متر با قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن‌پیکر است، ۵ ترمینال مجهز مسافری به مساحت ۱۳ هزار مترمربع جهت سرویس‌دهی هم‌زمان به ۱۰ پرواز داخلی و بین المللی در فرودگاه وجود دارد.

موقعیت فرودگاه کیش روی نقشه: عملیات ساخت و سپس به حداکثر رسیدن ظرفیت آن تا سال ۱۳۵۶ به طول انجامید و هم‌زمان با مرکز بین المللی توریستی، تجاری کیش افتتاح گردید. در حدود سی سال فعالیت، فرودگاه کیش توانسته میلیون‌ها مسافر را از سراسر ایران و برخی کشورهای منطقه به سمت فرودگاه بین المللی کیش و بالعکس ترانسفر کند.

امکانات فرودگاه: از جمله خدمات ویژه فرودگاه کیش خدمات لیموزین، اینترنت رایگان، خدمات اورژانس و پزشکی، رستوران، صرافی، بسته‌بندی، بانک و خدمات ویژه پاویون است.

آمار جابه‌جای مسافر: در شش ماهه نخست امسال شمار مسافران ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی کیش نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ با رشد ۱۱ درصدی همراه بوده است. به‌ گونه‌ای که در شش ماه نخست امسال ۵ هزار و ۵۴۴ پرواز ورودی داخلی و پنج هزار و ۵۴۷ خروجی داخلی، تعداد ۱ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۲۷ مسافر را از استان‌های مختلف کشور به جزیره کیش انتقال داده‌اند. تعداد گردشگران خارجی جزیره کیش در ۶ ماه نخست امسال ۲۴ هزار و ۷۹۶ نفر بوده است که با ۳۴۵ پرواز ورودی و ۳۴۵ پرواز خروجی به کیش سفر کرده و سپس به کشورهای خود بازگشته‌اند.


فرودگاه رامسر
شهر رامسر، منطقه‌ای است بسیار زیبا و بهره‌مند از طبیعتی سرسبز، مطبوع و آب‌وهوایی دلنشین که سالانه میزبان جمع زیادی از توریست‌ها و گردشگران از سراسر کشور است. این شهر دوست‌داشتنی با قرارگیری در حاشیه‌ی جنگلی کوه‌های البرز و دریای زیبای خزر از چشم‌اندازی بکر و منحصربه‌فرد برخوردار است؛ به گونه‌ای در بین مردم به عروس شهرهای ایران شهره است و جایگاه مناسبی را در بخش گردشگری بدست آورده است.

شهر رامسر، سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی باشکوه و ارزشمندی است که بازدید از آن‌ها در یک روز امکان‌پذیر نخواهد بود. در این مقاله نیز تنها به معرفی محبوب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

تاریخچه فرودگاه: در سال ۱۳۰۴، پس از تصویب انحلال سلسله قاجار توسط مجلس شورای ملی وقت شرایط برای تاج‌گذاری مهیا شد و رضاخان رسما پادشاه ایران شد. از آنجایی‌که رضاخان مازندرانی بود، با نگاهی ویژه به مازندران برای اجرای طرح‌های عمرانی در این خطه با شرکت‌‌های آلمانی مذاکراتی انجام داد که احداث فرودگاه رامسر نیز دستاوردهای آن قراردادها است.

امکانات فرودگاه: فرودگاه رامسر دارای یک پایانه برای مسافران پروازهای ورودی و خروجی است. از جمله امکانات این پایانه می‌توان به غرفه‌‌های تجاری، شعبه‌های بانکی، رستوران و بوفه اشاره کرد.
وضعیت پرواز ها: مسیر های پروازی فرودگاه رامسر به شرح زیر است:

مسیر تهران - رامسر - تهران همه روزه با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر)
مسیر رامسر - اصفهان - رامسر روزهای یکشنبه و چهارشنبه با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر)


فرودگاه خرم آباد
خرم آباد که به لری آن را خورمووه می خوانند، بزرگترین شهر لرنشین ایران و مرکز استان لرستان است و بیست و سومین شهر پر جمعیت کشورمان محسوب می شود. شهری مرتفع، محاصره شده در میان کوه های زاگرس که به دلیل قرارگیری در مسیر تهران - جنوب اهمیت ارتباطی و راهبردی بسیاری دارد. شهری کوهستانی با رودی زیبا در میان و تاریخچه ای کهن که داستان ها و سخن های بسیاری در دل دارد و به انتظار گردشگران و مسافران نشسته است تا آنها را برای‌شان روایت کند. خرم آباد تماشایی که بیشتر مردم ایران آن را با تصویر قلعه فلک الافلاک بر بالای بلندای این شهر به یاد می آورند و برای چشمه ها و رودهای کوچک و بزرگی که از دل شهر می جوشد و جاری می شود،‌ بسیار معروف شده است.

فرودگاه خرم‌آباد یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران محسوب می‌شود که از زمان جنگ متفقین فعالیت خود را به عنوان فرودگاهی نظامی آغاز کرده است و تا به امروز به فعالین خود در جایگاه فرودگاهی عمومی ادامه می‌دهد. طبق آمار، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۰۴ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و ۴۳٬۳۶۱ کیلوگرم بار و ۲۰۹٬۵۹۴ نفر مسافر از طریق آن جابجا شدند.

تاریخچه فرودگاه: باند فرودگاه خرم‌آباد به عرض ۳۰  متر و طول ۱۸۰۰  متر در جریان جنگ جهانی دوم (در اواسط سال۱۳۲۲)  توسط متفقین در محلی روبروی کمپ نظامی بدرآباد که مقر نیروهای  نظامی شوروی سابق، انگلیس و آمریکا بود، صرفا جهت پرواز هواپیماهای ملخی قدیمی طراحی شد. از این باند خاکی پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و خروج متفقین از کشور برای جابجایی افسران نظامی از خرم آباد به تهران و بالعکس استفاده می‌شد تا اینکه شرکت ملی نفت ایران و مخابرات منطقه لرستان زمین‌های فرودگاه را خریداری و بازسازی نمودند و حدود ۱۸۰۰  متر از باند جهت استفاده هواپیماهای کوچک پستی آسفالت گردید و یک اتاق کوچک نگهبانی و یک ساختمان کوچک برای استراحت مسافران ساخته شد.


امکانات فرودگاه: فرودگاه خرم‌آباد دارای امکاناتی مانند تاکسی ویژه فرودگاه و غرفه‌های تجاری در داخل ترمینال است.

منبع: www.giant.ir
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها