يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۲۰۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی بالاخره با کاندیداتوری عارف، حاجی‌بابایی و لاریجانی برگزار و لاریجانی با رای فراکسیون حامی حاجی‌بابائی، رئیس ماند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، انتخابات هیئت‌رئیسه و ریاست مجلس شورای اسلامی بالاخره با کاندیداتوری محمدرضا عارف، حمیدرضا حاجی‌بابایی و علی لاریجانی برگزار و علی لاریجانی با کمک حمیدرضا حاجی‌بابایی و رای اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجدداً، برای یازدهمین سال متوالی رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

گرچه ــ به‌گفته برخی اعضای فراکسیون امید ــ محمدرضا عارف برای کاندیداتوری و رقابت با علی لاریجانی مردد بود اما گفته می‌شود برخی اعضای سرشناس فراکسیون امید و برخی سیاسیون اصلاح‌طلب خود را افراد پشت‌پرده فراکسیون امید می‌دانند بنا بر آنچه اصلاح‌طلب خواندن اکثریت مجلس دهم می‌دانند، عارف را به کاندیداتوری و رقابت با علی لاریجانی مجاب کردند.

در مرحله اول انتخابات ریاست مجلس به‌دلیل پراکندگی و تقسیم آرای اصولگرایان بین لاریجانی و حاجی‌بابایی، محمدرضا عارف موفق به کسب 114 رای در مقابل 101 رای لاریجانی و 54 رای حاجی‌بابایی شد که این عدد به‌دلیل نداشتن نسبیت لازم قیدشده در آئین‌نامه داخلی مجلس نتیجه نهایی را به دور دوم موکول می‌کرد.

و اما در دور دوم، حمیدرضا حاجی‌بابایی به‌نفع علی لاریجانی انصراف داد و از اعضای فراکسیون متبوع خود خواست در دور دوم به علی لاریجانی رای‌بدهند؛ بر همین اساس در دور دوم، از مجموع 279 آرای ماخوذه، علی لاریجانی 147 رای و محمدرضا عارف 123 رای کسب کردند که این رای منجر به ریاست مجدد علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی شد.

و اما افزایش 46 رای علی لاریجانی در دور دوم از 101 رای به 147 و البته شکست محمدرضا عارف و فراکسیون امید در دور نهایی انتخابات ریاست مجلس نشان داد که فراکسیون امید یا فراکسیون مستقلان ولایی به‌تنهایی تصمیم‌گیر نیستند و فراکسیون مستقلان ولایی نیز منوط به همراهی با فراکسیون نمایندگان ولایی می‌تواند حرف آخر را در مجلس دهم بزند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها