أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۱۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
اذعان مدیر دولتی به بی‌خاصیتی برجام؛
مدیرعامل ایران‌ایر در نشست دادستانی تهران برای بررسی علل تاخیر پروازها با مدیران شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه میانگین سن ناوگان هوایی کشور 24 سال است و با طرح این پرسش که «به این صنعت چه داده‌ایم که اینقدر انتظار داریم» اظهار کرد: وضع عراق و افغانستان و کشورهای همسایه در صنعت هوایی از ایران بهتر است چون ما در تحریم هستیم و برای تامین دو قطعه تجهیزات هواپیما دچار مشکل می‌شویم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، فرزانه شرف‌بافی در نشست دادستانی تهران برای بررسی علل تاخیر پروازها با مدیران شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه میانگین سن ناوگان هوایی کشور 24 سال است و با طرح این پرسش که «به این صنعت چه داده‌ایم که اینقدر انتظار داریم» اظهار کرد: وضع عراق و افغانستان و کشورهای همسایه در صنعت هوایی از ایران بهتر است چون ما در تحریم هستیم و برای تامین دو قطعه تجهیزات هواپیما دچار مشکل می‌شویم.


وی با بیان اینکه به زودی تحویل سوخت در پروازهای خارجی ما هم قطع شده و باید چمدان چمدان پول بفرستیم تا سوخت را تأمین کنیم، افزود: پس از اربعین سال گذشته 25 جلسه درباره تاخیرهای پرواز گذاشتیم اما این درست نیست که خلبان را به علت تاخیر دستبند بزنند و همان‌جا به قاضی‌القضات هم مدال افتخار بدهیم.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه مردم باید صبور باشند، تصریح کرد: دیروز از فرودگاه ترکیه آمده‌ام و پرواز در بروکسل تاخیر داشت و کسی اعتراض نکرد.

گفتنی است دولت روحانی تا چند ماه قبل، تأکید می‌کرد بعد از اجرای برجام، موانع اصلی تجارت با غرب از میان برداشته شده و هئیت‌های شرقی و غربی به کشور سرازیر شده‌اند. به همین ترتیب بارها گفته شد که با انعقاد قرارداد با شرکتهای هواپیماسازی اروپایی و آمریکایی، قرار است ناوگان هوایی کشور ترمیم شود. در همین رابطه رئیس‌جمهور، وزیر راه و مسئولان دیگر بارها از موفقیت مذاکرات در این حوزه خبر دادند و حتی مبلغ کلانی از صندوق توسعه ملی برای این موضوع تخصیص یافت که البته به جای وثیقه خرید ده‌ها هواپیما، صرف خرید نقدی چند هواپیما شد.

در نهایت با خروج آمریکا از برجام، آن وعده‌ها نیز رنگ باخت و دولت که تمام امیدش به برجام بود، در وضعیت انفعال قرار گرفت. اکنون بعد از آن همه تجلیل از برجام، غربیها نه تنها هواپیمایی به ما نخواهند فروخت که گویا به هواپیماهای ایرانی- حتی هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور- سوخت هم نخواهند داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها