أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۱۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون عمران در گفتگو با ۵۹۸:
محمدرضا رضایی با اشاره به کاهش سهم بودجه عمرانی در دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: به دلیل عدم تزریق منابع مالی، کیفیت پروژه های عمرانی پایین آمده است، از طرفی شرکت‌های عمرانی یکی پس از دیگری درحال تعطیل شدن هستند.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار 598 با اشاره به کاهش بودجه عمرانی کشور و در مقابل افزایش بودجه جاری دولت، اظهار داشت: متأسفانه رویکردی که امروز نسبت به گذشته در بحث حوزه های عمرانی پیش گرفته شده است عدم پرداخت نقدی به پروژه‌ها می باشد.


وی ادامه داد: ارزی که به پروژه های عمرانی کشور تزریق می شود به صورت اسناد خزانه و اوراق مشارکت است که متأسفانه اکثر پیمانکاران هم برای نقد کردن این اسناد و اوراق باید آن‌ها را با 25 تا 30 درصد زیر قیمت در بازار به فروش برسانند تا بتوانند پروژه خود را تکمیل کنند و سرپا نگهدارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه این مسئله لطمه بزرگی به پروژه های عمرانی وارد می کند، گفت: امروز بسیاری از شرکت های بزرگ کشور که عمدتاً در حوزه عمرانی رتبه یک را دارند و سالیان سال در این حوزه کار کرده اند به دلیل شرایط مالی پروژه های عمرانی یکی پس از دیگری از بین می روند.

وی عنوان داشت: پیمانکاران و شرکت‌های عمرانی کشور روزهای سختی را سپری می کنند و طبیعی است که این رویه نمی تواند خیلی دوام داشته باشد.

رضایی با اشاره به اینکه پانصد هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم، خاطرنشان کرد:  منابعی که به پروژه های عمرانی تزریق می شود نقدی نیست همین مسئله باعث شده است شرایط خوبی را در پروژه های عمرانی کشور را شاهد نباشیم.

وی اضافه کرد: این مسئله می طلبد که عملیات گسترده ای برای اتمام پروژه های نیمه تمام انجام شود که با این روند تخریب در حوزه عمرانی، این پروژه ها همچنان عمرشان طولانی تر می شود و وقتی طول اتمام پروژه بالا برود ارزش اقتصادی بسیاری از پروژه ها پایین می آید و آن صلابت، جذابیت و شیرینی را برای مردم ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه عمر طولانی پروژه های باعث کم شدن کیفیت آن‌ها می شود، ابراز داشت: به دلیل عدم تزریق به موقع منابع مالی، کیفیت پروژه های عمرانی پایین آمده است و از طرفی هم این مسئله باعث ضعیف شدن مدیریت و نظارت شده است.

وی افزود: امروز شرایط پروژه‌های عمرانی سخت است و سال‌به‌سال هم در حال سخت‌تر شدن می باشد.

رضایی به اقدامات مؤثر در بهبود روند پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید بسیاری از پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم که در این بخش هم ضعیف هستیم و همه پروژه های عمرانی را به اعتبارات دولتی متصل کرده ایم در حالی که منابع دولتی جوابگوی این مسئله نیست.

وی ادامه داد: باید در پروژه ها اولویت بندی داشته باشیم تا تخصیص‌ها هم متناسب با اولویت بندی انجام بگیرد چرا که برخی پروژه ها مانند آب‌رسانی و یا ساخت بیمارستان در برخی شهر سالیان سال طول می کشد در حالی که بسیار حیاتی می باشد و از طرفی هم عمر مصالح کمتر می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه سال به سال هزینه های جاری دولت بیشتر می شود ، تاکید کرد: باید از ظرفیت های بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم و همچنین دولت هم هزینه های جاری خود را کم کند تا حوزه عمرانی تقویت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها