يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۲۱۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی هرچه به ساعت ۱۷:۳۰ و آغاز مراسم بیست و نهمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) نزدیک تر می شود، بیشتر رنگ سیاهی و عزای روح خدا به خود می گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، گروه استان‌ها- وحید محمدی یکتا: امروز و همزمان با بیست و نهمین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حرم مطهر امام خمینی(ره) میزبان جمعیت چند صد هزار نفری است،  که از نقاط مختلف استان تهران و نیز استان های همجوار به این حرم و به عشق خمینی کبیر آمده اند، تا بگویند، عشق به روح الله پایان ندارد.

در حرم امام همه آمدند، از سمنان، تهران، شهرستان های اطراف، قم، مازندران و ... همه با فرهنگ و رسوم مختلف و با زبان روزه آمدند، اما همه این افراد در عشق خمینی و عزای پیر جماران با یکدیگر اشتراک دارند.

لحظه به لحظه بر خیل جمعیت افزوده می شود

دور تا دور حرم سیاهپوش شده و هر لحظه نمای حرم با حضور عزاداران سیاهپوش، تیره تر می شود، همگی در عزای امام شهیدان نشسته اند و برای گوش فرادادن به سخنان جانشین خمینی کبیر لحظه شماری می کنند، حزن مداحی هایی که بعضا به گوش می رسد، در حرم و اطراف آن جاری شده است، به هر نقطه ای بنگری، غم از دست دادن امام(ره) را می بینی و چشمان اشک باری که به بارگاه امام خمینی(ره) خیره شده اند.

در میان جمعیت سیاهپوش و گریان، پوشش های سبز رنگ سادات نیز دیده می شود، برخی زوار نیز به صورت داوطلبانه در حال خدمت رسانی به عزاداران روح خدا هستند، جوانی که محاسن مرتب و ظاهر آراسته اش، بارزترین ویژگی او است، کفش های زائران را واکس می زند، معتقد است، خدمت به زائران امام(ره) برای او بسیار شیرین است.

خیل جمعیت لحظه به لحظه افزوده می شوند، تا لحظه موعود فرصت زیادی نمانده است.

در مسیرهای منتهی به حرم نیز شاهد توزیع کتب و برخی محصولات فرهنگی به صورت خودجوش هستیم، وقتی دلیل این کار را می پرسیم، پاسخ می شنویم، «نذر فرهنگی است. »

هر چه به جایگاه نزدیک تر می شویم، جمعیت بیشتر می شود، همه چیز بوی خمینی می دهد، صدای امام(ره) در گوشمان پیچیده است، «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. » ، «پشتیبان ولایت فقیه باشید، تا به مملکت شما آسیبی نرسد.»

مسیریاب مخصوص زائران

تنها چند ساعت مانده به آغاز مراسم بیست و نهمین سالروز ارتحال مردی که احیا کننده اسلام ناب محمدی در عصر حاضر بود، حرم وی در آغوش اشک ها و فریادهای رهروانش قرار گرفته و گویی خمینی(ره) همچنان زنده است و این جمعیت برای دیدار او آمدند.

به منظور سهولت تردد و راهنمایی عزاداران خمینی(ره) اپلیکیشن مسیریاب هوشمند در اختیار زائران و هیات های عزاداری قرار گرفته است، سعید خال، شهردار حرم مطهر امام خمینی(ره) در این خصوص گفته است: این اپلیکیشن با توجه به موقعیت مکانی زائران در حرم مطهر می تواند انواع خدمات مسیریابی و دسترسی آسان تر به نقاط مورد نظر را فراهم کند.

امدادگران هلال احمر و عوامل اورژانس در خدمت زائران روح الله

نیروهای امدادی و اورژانس نیز هماهنگی های لازم برای خدمت رسانی به زائران را انجام داده اند، در همین رابطه مدیر عامل هلال احمر استان تهران از پوشش امدادی مراسم ارتحال امام(ره) توسط ۶۵۵ امدادگر و نجاتگر هلال احمر خبر داد.

حسین کتابدار که روز گذشته با خبرنگار مهر گفتگو می کرد، اظهار داشت: هم زمان با فرارسیدن بیست و نهمین سالروز ارتحال امام(ره) ، خودروهای آمبولانس، خودروی نجات، خودروی ارتباطات و دیگر تجهیزات ۶ شعبه از ۱۲ شعبه هلال احمر استان تهران برای پوشش امدادی این مراسم به کار گرفته شده اند.

رئیس اورژانس تهران نیز از برپایی ۱۱ درمانگاه و ۳ بیمارستان صحرایی در قالب ۶۷ تیم اورژانس در مراسم ارتحال امام خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: تا ساعت ۱۴ امروز ۹۹۳ نفر از زائران امام خمینی(ره) به نیروهای اورژانس مستقر در حرم مطهر مراجعه کرده و به آن ها خدمت رسانی شده است.

پیمان صابریان اضافه کرد: از این تعداد ۷ نفر به بیمارستان منتقل شده و ۹۸۶ نفر به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

وی ابراز کرد: خدمات رسانی نیروهای اورژانس تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال

رئیس پلیس راه غرب استان تهران نیز از اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه سالروز ارتحال امام(ره) خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: هم زمان با سالروز ارتحال امام(ره) از ساعت ۱۳ تا ۲۱ مسیر رمپ و لوپ جنوب به شمال پل «واوان» اسلامشهر و پل «وهن‌آباد» رباط کریم مسدود خواهد بود.

سرهنگ حامد محمودی بیان کرد: در قسمت جنوبی، آزادراه تهران- قم از پل حسن‌آباد مسدود است و ترافیک به سمت محور قدیم تهران- قم هدایت می شود، تا شاهد ازدحام در این منطقه نباشیم.

وی اضافه کرد: محدودیت تردد و انسداد مسیر غرب به شرق روی پل فرودگاه امام(ره) به سمت جنوب به شمال را نیز داریم و ترافیک این محدوده به سمت آزادراه تهران- ساوه هدایت می‌شود.

همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز از خدمت رسانی ویژه قطار شهری در سالروز ازتحال امام خمینی(ره) خبر داد.

فرنوش نوبخت گفت: سرویس‌دهی قطار شهری در روز ارتحال امام(ره) از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۲۴ شب به صورت رایگان در خطوط یک، دو، سه، چهار و پنج ادامه دارد و سرفاصله زمانی رسیدن قطار از ساعت ۱۵ تا ۲۰ هر ۴ دقیقه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در روز ارتحال امام(ره) در برخی زمان‌ها با توجه به شلوغی ایستگاه‌ها و اعلام مرکز فرمان، این آمادگی از سوی شرکت بهره‌برداری قطار شهری تهران و حومه برای کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطارها وجود دارد.

بر اساس این گزارش، مراسم ارتحال امام(ره) ساعت ۱۷:۳۰ به طور رسمی آغاز خواهد شد و همه چیز آماده خلق حماسه ای دیگر در ام القرا جهان اسلام است، طبق پیش بینی های کارشناسان بیش از نیم میلیون زائر، امروز به عزاداری برای فرزند زهرا(س) خواهند پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها