يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۲۲۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
از شایعه تا واقعیت/
برخی رسانه‌های ضدانقلاب با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی شایعه کردند که پول افطار مردم فلسطین از محل صندوق صدقات سطح خیابان‌های ایران تامین شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روز گذشته شبکه ماهواره‌ ای «من و تو» و سپس رسانه‌های ضدانقلاب مانند «آمد نیوز» فیلمی را منتشر کردند و مدعی شدند جمهوری اسلامی از محل صندوق‌های صدقات واقع در خیابان‌های ایران به مردم فلسطین عذا، سحری، افطاری و دسر می‌دهد.

 

 

«واقعیت»

واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی(ره) هرگز از صدقات و انفاقات مردم ایران برای هیچ کشور دیگری استفاده نمی‌کند.

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چند وقت پیش در گفت و گویی به صراحت اعلام کرد: اینکه ما از صدقات و انفاقات مردم ایران، ریالی به دیگر کشورها منتقل می‌کنیم کذب است. ما شرعا و قانونا حتی اجازه انتقال صدقات را از یک شهر به شهر دیگر و از یک استان خودمان به استان دیگر نداریم، آن وقت چگونه می‌توانیم این کمک‌ها و وجوهات مردمی را از ایران به کشور دیگری منتقل کنیم.

 

به گزارش فارس،  درباره شایعه اخیر باید گفت که این چنین کمک‌ها ابدا از صدقات روزانه مردم ایران نیست بلکه چنین کمک‌هایی حتما یا از صندوق های آن منطقه جمع آوری شده و یا از محل صندوق‌هایی است که به صورت مشخص به نام کمک به فلسطین جمع‌آوری شده است. برای مثال در نماز جمعه صندوق‌های مجزا برای کمک به مردم یمن یا فلسطین مستقر می‌شود و مردم با آگاهی و براساس شناخت و اراده خود به کشوری خاص کمک می‌کنند. موضوعی که چندی پیش فتاح آن را تنها روش کمک مردم ایران به کشورهای خارجی از راه کمیته امداد(ره) عنوان کرد.

در ادامه نمونه‌هایی از کمک‌های مردمی ایران به صندوق‌های مختص به کشورهای دیگر را مشاهده می‌کنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها