يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۲۴۳۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
با یک نگاه اجمالی به کلیپ‌های منتشر شده از سوی مسیح علینژاد مشخص می‌شود در اکثر قریب به اتفاق این تصاویر یک یا چند شهروند عادی متذکر وضعیت خلاف عرف طرف مقابل می‌شوند که این نکته پیام‌های قابل توجهی به همراه دارد.
اولا نشان می‌دهد در مقابل هر هنجار شکن که کاملا سازماندهی شده دست به چنین اقداماتی می‌زنند یک یا چند نفر از مردم عادی هستند که بصورت خودجوش متذکر وضعیت خلاف عرف آن‌ها می‌شوند. این به آن معنی است که برخلاف تبلیغات گسترده، ساختار شکن‌ها نه تنها در اکثریت نیستند بلکه اقبال عمومی هم با آن‌ها همراه نیست و اینگونه اقدامات را بر نمی‌تابد.
ثانیا تذکرات خودجوش مردمی حاکی از آن است که واجب بزرگی به نام امر به معروف و نهی از منکر هنوز در جامعه زنده و رایج است اگر چه با عتاب و پرخاشگری بی مورد و عوام فریبانه طرف مقابل مواجه شود.
ثالثا ویدئو‌های منتشر شده بریده‌ای گزینشی و ویرایش شده از یک اتفاق هستند که در اغلب آن‌ها نیز طرف هنجارشکن با داد و فریاد کردن و مانور مظلوم نمایی قصد برانگیختن احساسات عمومی را دارد. درصورتی که با یک پیگیری ساده مشخص خواهد شد غالبا ماجرا از یک تذکر آرام لسانی شروع شده و با فحاشی و بی حرمتی‌های وقیحانه طرف مقابل همراه بوده است. (به عنوان مثال ماجرای تذکر سه خانم چادری به یک بد حجاب در متروی تهران که کاشف به عمل آمد در همان برخورد اول آمران به معروف با حمله شدید فرد هنجارشکن مواجه شدند.)
شکی نیست که اقدامات علینژاد در ترویج اینگونه هنجارشکنی‌ها برنامه ریزی شده و همراه با پشتوانه مالی و سیاسی است چنانچه در ماه‌های اخیر نیز رسید مبالغ دریافتی وی از دولت آمریکا جهت برنامه سازی منتشر شد. به همین جهت بد نیست برای روشن شدن موضوع اشاره‎ای کنیم به یکی از آیات قرآن مجید که آینده اینگونه افراد و اقدامات را صراحتا بیان کرده است.
خداوند متعال در آیه ۱۹ سوره مبارکه نور میفرماید:«إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ ۚ. وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (۱۹)»همانا کسانی که دوست دارند گناه و فحشا در میان مومنان شایع شود در دنیا و آخرت مورد عذابی دردناک قرار خواهند گرفت.
با یک نظر ساده به آیه کریمه فوق نکات حائز اهمیتی دریافت می‌شود از جمله اینکه اشاعه کنندگان فحشا و منکر در جامعه‌ی مومنین هم در دنیا و هم در آخرت مورد عذاب دردناک الهی قرار می‌گیرند باید در نظر داشت که این یک ادعای ساده و بی اساس از سوی یک روحانی یا فرد وابسته به جمهوری اسلامی نیست بلکه وعده حق الهی است و شکی در تحقق آن نیست اگر چه به تعویق بیفتد که البته این تاخیر هم از سر رحمت نخواهد بود چراکه خداوند متعال در آیات دیگری میفرماید ما به اینگونه افراد مهلت می‌دهیم تا روز به روز به جرم خود بیافزایند.
همچنین در آیه مذکور خدا نفرموده کسانی که اشاعه فحشا کنند بلکه می‌فرماید «کسانی که دوست دارند...» یعنی تاکید دارد کسانی هم که حتی به این کار راضی هستند در دنیا و آخرت معذب خواهند شد پس چه برسد به کسانی که دست به چنین اعمالی می‌زنند.
لذا با توجه به وعده خدا به طور حتم اقدامات امثال مسیح علینژاد محکوم به شکست خواهد بود و اگر رویه خود را تغییر ندهند قطعا سرشان به سنگ خواهد خورد و باید در همین دنیا نیز منتظر عذاب دردناک الهی باشند.

والعاقبة للمتقین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها