أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۴۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
در جريان بررسي گزارش كميسيون حمايت از توليد ملي صورت گرفت؛
رئيس مجلس گفت: دولت در حوزه اقتصاد مقاومتي کم کاری کرده و باید قانون را درست اجرا می کرد.

به گزارش پایگاه 598، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی،‌ در نشست علنی امروز خانه ملت در جریان بررسی گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی در مورد اجرای قانون اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: امروز نهادهایی در کشور وجود دارند که شاید وابسته به قوا نباشد ولی ظرفیت‌های خوبی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: ظرفیت‌هایی همچون قرارگاه خاتم الانبیاء، برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارند که باید در شرایط خاص اقتصادی از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی ادامه داد:‌ سیاست های اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه سال ۹۲ ابلاغ شد. پس از آن کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با کمک مرکز پژوهش ها، گزارشی را تهیه کرد.  در آن گزارش که بر اجرای ۲۴ بند سیاست های اقتصاد مقاومتی تأکید شده بود. به اندازه کافی قانون وجود دارد. بهتر این است که برای اجرای این سیاست ها، کار نظارتی انجام دهیم و قوانین را پایش و بررسی کنیم.

نماینده مردم اصفهان افزود: در این راستا قانون ۴ ماده ای را تصویب کردیم و معاون اول رئیس جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس موظف شدند ستاد هماهنگی قوا برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهند تا هر سه قوه درگیر شود و تقسیم کار کند و قوانین را پایش کند.

وی با بیان اینکه این قانون در خرداد ماه سال ۹۴ تصویب شد، تصریح کرد: تنها یک جلسه این ستاد تشکیل شده و اخیرا با پیگیری های ما آقای پزشکیان و محسنی اژه ای به جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دعوت می شوند اما جلسات ستاد هماهنگی تشکیل نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا ستاد جنگ اقتصادی را در وزارت خزانه داری خود مستقر کرده است. ما نیز باید با تمام توان و هر سه قوه درگیر سیاست های  اقتصاد مقاومتی شوند.

 وی یادآور شد: در تجربه ۸ سال دفاع مقدس زمانی به پیروزی دست یافتیم که همه کشور در اختیار جنگ قرار گرفت، زمانی که کوتاهی شد امام مجبور به پذیرش قطعنامه شد. الان هم باید هر سه قوه در خدمت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشند.

وی در پایان با اشاره به پیشنهادات کمیسیون برای اصلاحات قانون اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خواستار تشکیل دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد هستیم.

همچنین حسن کامران نماینده مردم اصفهان طی سخنانی عنوان کرد: امروز سه قوه دایر اما در واقع بایر است.

وی افزود: سه قوه دائم جلسه می گذارند لذا گفتار درمانی بر کشور حاکم شده است.

کامران با اشاره به اینکه امسال دولت و مجلس ۳۹ هزار میلیارد تومان بر بودجه کشور تحمیل کرده است، افزود: وقتی حاکم حاضر نیست یک مسافرت خود را کم کند، چگونه اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

وی افزود: ۴۳۰ هزار نفر کارآفرین کم شده است. کارآفرین به معنای اشتغال پایدار است و عدم حضور آن به معنای بیکاری است.

نماینده مردم اصفهان گفت: سه قوه مرد آن نیستند که خارج از شمول هایشان را حذف کنند. روسای قوا دایما مشکلات را بر می شمرند. باید بر خود سخت بگیریم.

بر اساس این گزارش،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ عنوان کرد که دولت کم کاری کرده و باید قانون را درست اجرا می کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها