يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۲۵۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
16 بازیکن این شانس را دارند که به عنوان پدیده جام 21 خود را معرفی کنند هر چند که شاید در پایان جام بازیکنی این عنوان را ازآن خود کند که نامش در هیچ کدام از پیش بینی‌ها نیامده بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از آنا - حمیدرضا نقیبی؛ جام جهانی فوتبال در تمامی ادواری که برگزار شده آبستن حوادث متعددی بوده است که یکی از آنها مطرح شدن بازیکنانی است که با نمایش غیرمنتظره‌شان باعث می‌شوند تا در میان پدیده‌های جام قرار بگیرند. این چهره‌های مستعد فوتبال دنیا با درخشش در جام جهانی هویت جدیدی پیدا می‌کنند و در میان مردم دوستدار فوتبال بیش از گذشته محبوب می‌شوند. در جام جهانی 2014 پل پوگبا، رافائل واران و ممفیس دپای در ترکیب فرانسه و هلند نام خانوادگی جدیدی برای خود رقم زدند ولی کمیته برگزاری مسابقات خامس رودریگز کلمبیایی را به عنوان برترین انتخاب کرد و پدیده رقابت‌ها شد.

در آستانه جام جهانی 2018 روسیه هم بازیکنان زیادی هستند که می خواهند با تلاش و کوشش فراوان ثابت کنند زحمات زیادی را متقبل شده‌اند تا عیار بالاتری پیدا کنند و با ارائه هنرهای‌شان تبدیل به پدیده جام شوند. در این بین به 16 بازیکنی که در یک فصل اخیر نشان داده‌اند که از پتانسیل مناسبی برای درخشش در روسیه برخوردارند و شانس بیشتری برای کسب عنوان پدیده بیست و یکمین دوره جام جهانی را دارند، پرداخته‌ایم.

گابریل ژسوس، برزیل، 21 ساله

مهاجم جوان و تیزهوش سلسائو آماده است تا مهارت‌هایش در گلزنی را به رخ حریفان بکشاند. گابریل در تیم قهرمان برزیل در المپیک 2016 ریودوژانیرو یکی از وزنه‌های اصلی بود. او در پالمیراس نشان داد چقدر فرصت‌طلب است و فصل گذشته در لیگ برتر جزیره یکی از مهم‌ترین عوامل منچسترسیتی بود؛ بازیکنی که غیبت او خط حمله برنده منچسترسیتی را کند می‌کرد و پپ گواردیولا بار‌ها به این نکته اشاره کرده بود. بخت بسیار بالایی که ژسوس دارد این است که برزیل ستاره‌ای به نان نیمار دارد. تمرکز حریفان برای مهار نیمار این آزادی را به این مهاجم سرعتی برزیل می‌دهد که قامت یکایک آنها را خم کند. فرار از تله آفساید یکی از مهارت‌های این ستاره سلسائو است. جایگیری مناسب در خط دفاعی حریفان، قطع کردن مکارانه توپ‌های ارسالی از جناحین و چارچوب شناسی فوق‌العاده این بازیکن باعث شده تا قناری‌ها برای رسیدن به آمار گلزنی بالا روی او حسابی جداگانه باز کنند. ژسوس زننده گلی بود که سیتی را در لیگ برتر جزیره 100 امتیازی کرده و امیدوار است زننده گل قهرمانی برزیل باشد. موضوعی که با خصوصیات این مهاجم باهوش و آماده همخوانی دارد.

تیمو ورنر، آلمان، 22 ساله

یواخیم لوو سرمربی مانشافت‌ها پس از آنکه با جام قهرمانی 2014 برزیل به کشورش بازگشت اعلام کرد برای آنکه این اتفاق در 2018 روسیه تکرار شود باید ریسک میدان دادن به جوانان را بپذیرد و نگران شکست‌ها موقت نباشد. او با قهرمان کردن ژرمن‌ها در جام کنفدراسیون‌های 2017 روسیه آن هم با تیمی بسیار جوان نشان داد که اندیشه‌هایش را اجرایی کرده است. یکی از بازیکنان جوان که در قهرمانی سال گذشته نقش داشت، تیمو ورنر بود. مهاجمی که در تمامی رده‌های سنی تیم‌های ملی آلمان بازی کرده و از شاخصه‌های موجهی برای آنکه پدیده 2018 شود، برخوردار است. مسعود اوزیل،‌ توماس مولر و لروی سانه نفراتی هستند که به خوبی ورنر را تغذیه می‌کنند و او با استفاده از فرصت‌هایی که از سوی هم‌تیم های خلاقش نصیبش می‌شود آماده گشودن دروازه حریفان است. ورنر در دو فصل گذشته یکی از بازیکنان آماده تیم لایپزیگ بوده و احتمال آنکه فصل آینده در باشگاه نامدارتری بازی کند بسیار زیاد است. انتظار می‌رود آلمان یکی از فینالیست‌های 2018 روسیه و ورنر هم یکی از عوامل اصلی آن باشد.

پائولو دیبالا، آرژانتین، 25 ساله

4 سال پیش او نتوانست در آلبی سلسلته چهره شود. نه اینکه لیونل مسی عامل آن بود بلکه وجود مهاجمانی چون گونزالو هیگواین، سرخیو آگرو و رودریگو پالاچیو مانع از آن شد که دیبالا با آرژانتین در 2014 حاضر باشد. البته که آلخاندرو هم حق داشت چرا که دیبالا به اندازه‌ای که باید در سطح باشگاهی بدرخشد ندرخشیده بود که سرمربی وقت آرژانتین را متقاعد کند تا به او در برزیل بازی دهد. دیبالا در سال‌های اخیر رشد بی‌نظیری داشته و این فرصت را دارد تا پدیده مسابقات شود. او از همه مهاجمان فعلی آرژانیتین نظیر مائورو ایکاردی، سرخیو آگوئرو و گونزالو هیگواین بیشتر شانس دارد تا در کنار مسی بیشترین گل‌ها را برای آلبی سلسلته به ثمر برسانند. دیبالا با وجود آنکه مهاجم هدف در تیم یوونتوس قهرمان سری A نبوده اما برترین گلزن گورخرهای ایتالیایی است. او رکورددار هت‌تریک است. دیبالا برای آنکه پس از مسی برترین مهاجم آرژانتین لقب بگیرد باید از فرصتی که در ویترین روسیه دارد نهایت استفاده را ببرد. هیچ مهاجمی در آلبی‌ سلسته به اندازه او شایسته جانشینی مسی نیست.

مارکو آسنسیو، 22 ساله، اسپانیا

وقتی در رئال مادرید کریستیانو رونالدو، گرت بیلریا، کریم بنزما و ایسکو حضور دارند و بازیکنی می‌تواند تبدیل به ستاره‌ای نوظهور شود، باید هم انتظار داشت که این بازیکن بتواند در زمره عنوان پدیده جام بیست‌ و یکم قرار بگیرد. مارکو آسنسیو زمانی که در ال‌کلاسیکو با دو شوت مهار نشدنی عامل پیروزی تیمش برابر بارسلونا شد، نشان از بزرگی‌اش داد و در تیم ملی هم لوپتگی را قانع کرد که به او بازی دهد. کاری که با تمامی سرمربیان قبلی اسپانیا در رده‌های سنی پایه انجام داده‌است. چند مشخصه برای آسنسیو وجود دارد که باید همه حریفان اسپانیا نسبت به آن آگاه باشند. حرکت هوشمندانه از میان مدافعان حریف، قدرت سرزنی با پرش‌های به موقع و بلند،‌ شوت‌های انفجاری و ناگهانی‌اش، ضربات آگاهانه‌اش به نقاط کور دروازه‌بان و قدرت از پیش رو برداشتن دو تا 3 بازیکن در زمانی که صاحب توپ می‌شود. آسنسیو شاید به تنهایی بازیکنی فرازمینی نباشد اما در قالب تیم ملی اسپانیا مهره‌ای مشگل‌گشاست.

برناردو سیلوا، پرتغال، 24 ساله

پرتغال با کریستسانو رونالدو به جام جهانی می‌آید و همه نگاه‌ها به ساق‌ها و ضربات سر این بازیکن است اما بهتر است با دقت به ترکیب تیم فرناندو سانتوس نگاه کنیم. برناردو سیلوا هافبک و وینگری است که در بنفیکا چهره شد و در موناکو بازیکنی موثر بود. فصل گذشته پپ گواردیولا را متقاعد کرد او را به منچسترسیتی بیاورد. این بازیکن در بیش از 80 درصد بازی‌های قهرمان این فصل لیگ برتر جزیره حضور پیدا کرده‌است. او پس از رونالدو برترین گلزن پرتغال در انتخابی جام جهانی روسیه بود و البته در گلسازی هم نقشی موثر داشت. هنر او در بازیسازی یکی از مواردی است که سرمربی پرتغال روی آن حساب ویژه‌ای را باز کرده است. سیلوا شم بالایی هم در گلزنی دارد و اگر رونالدو به خوبی مهار شود، وی می‌تواند درهای بسته شده به روی تیم را باز کند. گواردیولا در خصوص این بازیکن گفته هر گاه که به نظر می‌رسد همه راه‌ها به روی تیم‌تان بسته شده برناردو راه جدیدی را افتتاح می‌کند.

انگولو کانته،‌27 ساله، فرانسه

با وجود آنتوان گریزمان، کیلیان ام‌باپه و پل پوگبا شاهد کمی کج‌سلیقگی باشد که شانس فرانسوی‌ها را برای داشتن پدیده جام جهانی 2018 را به انگولو کانته بدهیم اما او در چلسی و در بیش از 20 بازی که برای خروس‌ها انجام داده، ثابت کرده یک هافبک دفاعی بسیار آماده است. او اجازه هرگونه کلاهبرداری را از هافبک‌های تیم‌های حریف می‌گیرد و به خوبی هم در حملات از بازیکنان تیمش حمایت می‌کند. به خصوص آنکه کانته هوش بالایی در خنثی کردن ضد حملات حریفان دارد. او یادآور کلودیو ماکلله است که به رغم موثر بودنش در ترکیب تیم اکثر هواداران فوتبال زحمات او را درون زمین نمی‌دیدند ولی با رشد صنعت تکنولوژی فیلمبردای در فوتبال و توجهی که به بازی‌ هر بازیکنی می‌شود، نقش کانته به خوبی دیده می‌شود. او در 4 سال گذشته بیش از اندازه پیشرفت کرده و در نظرسنجی که خبرنگاران فرانسوی داشتند این هافبک دفاعی شانس بیشتری برای پدیده شدن پیدا کرده است.

دله علی، 22 ساله، انگلیس

سال 2015 که در تاتنهام نشانه‌هایی از یک جوان سرعتی و موقعیت شناس بروز داد شاید از نگاه منتقدان آتش «علی» به دلیل نداشتن سوخت کافی خیلی زود خاموش می‌شد اما او فصل به فصل کامل‌تر و تبدیل به یکی از ستون‌های تاتنهام شد. علی که از تیم ملی زیر 17 ساله‌‌های انگلیس تا بزرگسالان حضور مستمری داشته، برای آنکه در ترکیب اصلی سه‌شیرها جایی داشته باشد، رقیبی به نام جسی لینگارد دارد. اگر چه کارشناسان نامدار انگلیسی بر توانایی‌های بیستر دله علی تاکید کردند اما ممکن است در تصویر ذهنی گرت ساوت‌گیت سرمربی انگلیسی‌ها این هافبک خلاق از شانس 100 درصدی برخوردار نباشد. هر چند این بدترین نگاهی است که می‌توان به علی داشت. احتمال آنکه ساوت‌گیت روی این بازیکن برای ترکیب اصلی‌اش نظری نداشته باشد تقریبا غیرممکن است. علی خلاق است و در کناره‌های زمین به خوبی توپ را برای مهاجمان آماده می‌کند. ضمن اینکه موقعیت‌های گلزنی که نصیبش می‌شود را به ندرت پیش آمده که از دست بدهد. ساوت‌گیت می‌داند که آن قدری که علی در سومی تاتنهام موثر بوده، لینگارد در دومی منچستریونایتد تاثیر نداشته است.

سادیو مانه، 26 ساله، سنگال

او در لیورپول ثابت کرد که فراتر از آنچه می‌توان حدس زد باید از او انتظارز داشت. سادیو مانه در تیم ملی هم فوق‌العاده بوده است. عامل اصلی رسیدن شیرهای ترانگا به جام جهانی گل‌ها او بوده است. او در کنار محمد صلاح و روبرتو فیرمینیو خط حمله‌ای کوبنده را برای لیورپول ساخته و پرداخته کردند تا این تیم عنوان بهترین خط حمله جزیره را پس از منچسترسیتی به دست آورد. سنگال در مسیر صعود به جام جهانی 17 گل زد که مانه به تنهایی 10 گل به ثمر رساند و پاس 7 گل دیگر را برای هم تیمی‌هایش ساخت. مانه باید برابر ژاپن، کلمبیا و لهستان برای تیمش گلزنی کند. کاری که از او بر می‌آید ولی این موضوع نمی‌تواند مجوز صعود را به شیرهای ترانگا بدهد. این حال اگر از گل‌هایی که مانه برای تیمش در روسیه می‌زند، حراست شود، سنگال می‌تواند سورپرایز گروه H باشد و به مرحله بعدی صعود کند. اگر مانه و هم‌تیمی‌هایش برخلاف انتظارها بتوانند مراحل بالای جام را حس کنند، مهاجم سیه‌چرده لیورپول بخت زیادی برای بردن عنوان پدیده جام را در اختیار دارد.

میچی باتشوای، 24 ساله، بلژیک

نسل طلایی بلژیک در راه روسیه است و آمده‌اند تا رتبه‌ای عالی را تسخیر کنند. ادن هازارد، کوین دی بروینه و روملو لوکاکو اصلی‌ترین ستاره‌های شیاطین سرخ برای رسیدن به اهدافی فوق‌العاده هستند. در کنار این بازیکنان آماده میچی باتشوایی این فرصت را دارد تا بتواند با گل‌های با ارزش خود برای موفقیت تیمش تلاش کند و البته خود را آماده کند تا پدیده جام لقب بگیرد. باتشوایی در مارسی ارزش‌هایش را اثبات کرد، سپس به چلسی آمد و به گلزنی هایش ادامه داد و وقتی قرضی به دورتموند رفت در جمع زنبورها هم ثابت کرد به خوبی می‌تواند به حریفش نیش بزند. باتشوایی 6 گل در 12 دیدار انتخابی روسیه برای شیاطین سرخ شد. هوش بالای این مهاجم در خلق موقعیت برای خود و استفاده به جا از این فرصت‌‌ها باعث شده تا او جدی‌ترین گزینه بلژیک برای عنوان پدیده جام بیست و یکم باشد.

سون هیونگ مین، 25 ساله، کره‌جنوبی

احتمال آنکه بازیکنی از قاره آسیا بتواند عنوان پدیده جام را به دست آورد دور از انتظار است ولی سون هیونگ مین آن قدر در سال‌های اخیر در تاتنهام موفق بوده که در میان نامزدها قرار گرفته شد. وینگر و فورواد کره‌ای‌ها یکی از ارکان اصلی تیم به حساب می‌رود و تیر در چله کمان جنگجوهای تائه‌گوک است. مهارت‌های این بازیکن مثال زدنی است. سرعت باورنکردنی این پسر شرقی، خلاقیت در یافتن فضاهای خالی درون زمین، ارسال پاس‌های مواج برای بازیکنان هم تیمی، موقعیت سنجی و دقت بالا در زدن ضربات آخر از جمله مواردی است که باعث شده تا این مهاجم باهوش کره‌ای از بخت انتخاب شدن برای کسب عنوان پدیده جام 21 برخوردار باشد.

سورپرایزهای احتمالی

گرانیت ژاکا، 25 ساله، سوئیس

بازی در 5 رده سنی تیم ملی سوئیس گویای این حقیقت است که ژاکا به شیوه‌ای کاملا مدون در فوتبال رشد کرده است. او از تیم‌های پایه بازل به تیم بزرگسالان رسید و توسط استعدادیاب‌های مونشن‌گلادباخ به این تیم با سابقه آلمانی رفت. دو فصل پیش بود که آرسن ونگر خواهان این هافبک طراح، خلاق و بازیساز سوئیسی شد. ژاکا در دو فصل اخیر یکی از بهترین بازیکنان آرسنال در لیگ برتر جزیره بوده است و مشتریان زیادی دارد. با توجه به رشدی که تیم ملی سوئیس در همه زمینه‌ها داشته است می توان این انتظار را داشت که ژاکا بتواند با تغذیه مناسب همبازیانش گام بلندی برای رسیدن به افتخارات بزرگ بردارد.

کلچی ایهیناچو، 22 ساله، نیجریه

جوانی بیش از اندازه و کمبود تجربه باعث شد تا این مهاجم نیجریه‌ای نتواند در منچسترسیتی بماند و به لسترسیتی برود. ایهیناچو با حضوری ثابت در لستر نشان داده که آینده بسیار روشنی در انتظار اوست. او در نوک پیکان عقاب‌های سبز آماده پروازهایی موفق است. ایهیناچو که نقش انکارناپذیری در صعود تیم کشورش به جام جهانی دارد با وجود آنکه تیمش در گروه مرگ جام جهانی قرار دارد اما آماده است تا دروازه آرژانتین، کرواسی و ایسلند را باز کند. فرصت طلبی این مهاجم بارها اثبات شده و باید دید می‌تواند همان‌طور که در گذشته دروازه حریفان را فتح کرده است در جام جهانی هم هنرش در گلزنی را تکرار کند.

ماتیاس وچینو، 26 ساله، اروگوئه

رشدی که در سه فصل اخیر داشته باعث شده تا در زمره سورپرایزهای جام 21 قرار بگیرد و فرصت کسب رسیدن به عنوان پدیده جام را پیدا کند. وچینو در ناسیونال اروگوئه مورد توجه استعدادیابان فیورنتینا قرار گرفت اما در این تیم زیاد فرصت بازی پیدا نمی‌کرد و دو فصل به صورت قرضی در کالیاری و آمپولی حضور داشت اما در فصل 2017-2016 در فیورنتینا نمایش خوبی داشت و به اینتر آمد. او در نراتزوری زیر نظر اسپالتی بیش از اندازه رشد کرد و در صعود پنجه آبی به روسیه هم یکی از بهترین‌ها بود. حالا او آماده است تا توانایی‌های فردی‌اش در قالب تیمی‌ چارئواس ارائه دهد تا دنیای فوتبال اروگوئه را تنها در قالب ادینسون کاوانی و لوییز سوارز نبیند.

مارکوس راشفورد، 20 ساله، انگلیس

او که 10 سال در تیم‌های پایه منچستریونایتد حضور داشت در 3 فصل اخیر تبدیل به یکی از ستاره‌های شیاطین سرخ شده است. راشفورد در جمع بازیکنان تیم ملی انگلیس از آن دست بازیکنانی است که نوع بازی‌اش بیشتر به چشم می‌آید. راشفورد از قدرت جنگندگی بالایی برخوردار است و در استفاده از توپ‌های سوم نیز تبحر فوق‌العاده‌ای دارد. راشفورد به رغم آنکه یک مهاجم است اما به خوبی می‌تواند در پست وینگر چپ و راست بازی کند. او در ترکیب سه‌شیرها از نظر گرت ساوت‌گیت جایگاه ویژه‌ای دارد و سرمربی انگلیسی‌ها می‌تواند روی او حساب ویژه‌ای باز کند.

روبرتو فیرمینو، 26 ساله، برزیل

مهاجم زهردار قناری‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت غیرمنتظره‌ای داشته است. او در هافنهایم در گلزنی مهاجمی خطرناک نبود اما در لیورپول نشان داد که می‌تواند چقدر آماده باشد. او می‌تواند سورپرایزی دیگر از برزیل در جام جهانی باشد و حتی از نیمار و گابریل ژسوس هم موثرتر باشد. فیرمینو مهاجم ساکنی نیست و به خوبی می‌تواند برای خود خلق موقعیت کند. ضمن اینکه در زدن توپ‌های دوم و سوم تخصص بالایی دارد.

علیرضا جهانبخش، 25 ساله، ایران

آقای گل و برترین بازیکن فصل اخیر اردیویسه هلند دومین بازیکن آسیایی است که این شانس را دارد تا در جام جهانی در میان پدیده‌ها جایی داشته باشد. علیرضا در آلکمار نشان داد که چقدر هوشمند است و پیش از جام جهانی هم زیرنظر استعدادیاب‌های ناپولی قرار گرفته است. اگرچه بعید به نظر می‌رسد که جهانبخش بتواند در میان پدیده‌های جام جهانی قرار بگیرد اما اگر ایران بتواند از گروه سختی که در آن اسپانیا، پرتغال و مراکش قرار دارند به دور بعدی صعود کند، آن وقت جهانبخش می‌تواند در مراحل بعدی بیش از گذشته ارزش‌هایش را نشان دهد. جهانبخش در 2014 برزیل هم برای ایران بازی کرد و حالا با تجربه‌ای که از آن دوره می‌تواند بهترین بازیکن ایران در جام بیست و یکم باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها