أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۵۳۴
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
دکتر مهرابی:
اینان در حالی ادای همراهی مردم را در می آورند(رفیق قافله) که در پشت صحنه، خودشان عامل اصلی این نابسامانی ها هستند (شریک دزد)، بطوری که وقتی برخی از نمایندگان درصدد برآمدند از رئیس جمهور سؤال کنند، دقیقاً همین هایی که این روزها برای مردم اشک تمساح می ریزند، نه تنها این طرح را امضاء نکردند بلکه تلاش کردند نمایندگان امضاء کننده را منصرف کنند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر امیر حمزه مهرابی طی یادداشتی با عنوان گسترش سیاست «شریک دزد و رفیق قافله» نوشت:

این ضرب المثل در مورد کسانی بکار می رود که به ظاهر خود را دوست و همراه کاروانیان نشان می دهند ولی برای حفظ منافع خود، به دزدان در غارتگری بیشتر کمک می کنند تا علاوه بر حفظ اموال خود، دراموال دزدیده شده نیز شریک و سهیم باشند.

مدتی است مصداق این ضرب المثل در حال افزایش است. این روزها، مردم ما شاهد سخنرانی های آتشین و بی سابقه نمایندگان مجلس هستند. یکی از مشکلات مردم، گرانی های کمرشکن، افزایش قیمت های افسارگسیخته ، اظهار تاسف می کند. دیگری با حرارت اعلام می کند: از مردم بخاطر حمایت از دولت روحانی خجالت می کشد، آن یکی بر میز مجلس می کوبد و قسم جلاله می خورد که مشکل ما سوء مدیریت است و اصلاً خود ما ها.... هستیم!  سلبریتی ها کمپین «من پشیمانم » راه انداخته اند و عده ای پا را فراتر گذاشته و نغمه ی استعفای روحانی را سر می دهند و...

اینان در حالی ادای همراهی و طرفداری مردم را در می آورند(رفیق قافله) که در پشت صحنه، خودشان عامل اصلی این نابسامانی های اقتصادی ، فرهنگی و سیاست خارجی هستند (شریک دزد)، بطوری که وقتی برخی از نمایندگان در صدد برآمدند در خصوص گرانی ها، قیمت ارز، بیکاری ومشکلات مؤسسات مالی و اعتباری (که اواخر سال گذشته ناآرامی هایی را به دنبال داشت ) از رئیس جمهور سؤال کنند، دقیقاً همین هایی که این روزها برای مردم اشک تمساح می ریزند، نه تنها این طرح را امضاء نکردند بلکه تلاش کردند نمایندگان امضاء کننده را منصرف کنند.

 هیچیک از این افرادی که ادای دلسوزی برای مردم را درمی آورند، حاضر نیستند نه تنها سیاست های برجامی رئیس جمهور را نقد کنند  بلکه از وزرای اقتصادی و رئیس بانک مرکزی که مسبب این مصیبت ها هستند ،سؤال کرده یا آن ها را استیضاح نمایند و اگر بطور صوری از وزیران سؤال می کنند یا طرح استیضاح را امضاء می کنند، نه برای حل مشکل مردم ،بلکه برای اخذ امتیازاز وزیراست . کاهش نمایندگان امضاء کننده از آغاز تا سرانجام یک طرح (که به یک بدعت شوم و بی سابقه ای تبدیل شده است) دلیلی است بر شیوع این سیاست ناپسند.

البته در داستان ها و ذیل این ضرب المثل آمده است که افراد قافله به ماهیت منافقانه ی این شریک دزد که ادای رفاقت با آن ها را در آورده بود، پی برده و به سزای اعمالش رساندند.

قاعدتاً مردم فهیم و با هوش ما، ماهیت این افرادبوقلمون صفت که پس از شش سال با خیمه شب بازی، ادای دلسوزی برای مردم در می آورند را بخوبی می شناسند و می دانند که مسبب روی کارآمدن این دولت و وزرای بی کفایت، دقیقاً خودشان هستند و عامل این بدبختی های مردم همین گروه حامی دولت مستقر می باشند.

هرچند این جماعت سعی می کنند با اتخاذ این تاکتیک ( رفیق قافله نمایی) برای انتخابات آینده،  خود و طیف همفکر خود را از تبعات منفی و سونامی شکست های دولت روحانی مصون بدارند، ولی حافظه تاریخی مردم این اجازه را به آن ها نخواهد داد و در سر صندوق رای، حساب آنها را خواهند رسید.

*دکتر امیر حمزه مهرابی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها