يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۲۶۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
چندی پیش مدیر پیام‌رسان سروش اعلام کرد که دولت اگر همان حمایتی را که از تلگرام کرد از پیام‌رسان‌های داخلی انجام دهد وضعیت آنها بهتر می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، عبدالصمد خرم‌آبادی دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در کانال شخصی خود در پیام‌رسان‌های داخلی مطلبی درباره فیلتر پیام‌ رسان‌ تلگرام و موضوعات بعدی آن در کشور نوشته که از جهتی قابل توجه است.

وی در این مطلب توضیح می‌دهد که وقتی تلگرام در ایران فیلتر شد برخی به سرعت برای کمک به این پیام رسان دست‌به کار شدند. وعده پیام رسان بومی به مردم داده شد که تلگرام طلایی را مانند دامی بر سر این وعده قرار دادند و به آن 200 سرور داده شده و به این وسیله تلگرام زنده مانده است.

خرم‌آبادی محل تامین هزینه این سرورها را از بیت‌المال عنوان می‌کند.

در مطلب خرم‌آبادی آمده: «روز عید فطر وقتی دیدم و شنیدم که برادر بسیجی جناب آقای میثم مطیعی در مراسم قبل از نماز عید سعید فطر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در قالب شعر بیان می‌کند و موثر واقع می‌شود به این فکر افتادم که موضوع دور زدن غیرقانونی فیلتر تلگرام از طریق «تلگرام طلایی» را در قالب چند بیت شعر ذیل (هر چند ناموزون) بیان کنم. ان شاءالله که موثر واقع شود.

چو فیلتر شد تلگرام روزگاری
گروهی فوریش کردند یــــاری
اگر چه «اپ» آن فیلتر نمودند
ولی درهای پُشتی‌اش گشودند
به مردم جنس بومی وعده دادند
سپس بر راهشان دامـــــی نهادند
چه دامی! ظاهرش زرد طلایــــی!
ولیکن باطنش هـــــدم و تبــــاهی
«تلگرام طلایــــــی» نام آن دام
وَرا تیــــمار کردند صبح تا شام
به آن چند هدیه ی باحال دادند
200 سرور ز بیت المـــــال دادند
به مردم عرضه شد کالای رومی
به نامِ نامــیِ تولیــــــــدِ بومی

گفتنی است چندی پیش مدیر پیام‌رسان سروش اعلام کرد که دولت اگر همان حمایتی را که از تلگرام کرد از پیام‌رسان‌های داخلی انجام دهد وضعیت آنها بهتر می‌شود.

معنی این اظهارات وقتی روشن‌تر شد که بعد از گاف مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور، رسانه‌ها از حضور پنهانی مدیر تلگرام در ایران در سال 94 و توافق دولت روحانی و پاول دوروف برای اختصاص سرورهای توزیع محتوای بومی به این پیام‌رسان خبر دادند.

در این وضعیت، مقایسه عادلانه بین مدت زمانی که تلگرام و پیام‌رسان‌های خارجی مطرح بوده‌اند و همچنین حمایت‌هایی که در عمل از آنها شده نشان می‌دهد نمونه‌های داخلی بسیار هم موفق بوده‌اند و اگر حمایت‌ها منطقی و اصولی و عادلانه باشد، می‌توانند گوی سبقت را از خارجی‌ها بربایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها