أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۶۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی:
خجسته با اشاره به اینکه از مبادی رسمی قاچاق صورت می‌گیرد، گفت: بنده چند ماه از آقای لاریجانی دو ساعت زمان خواسته‌ام تا با اسناد توضیح دهم در گمرکات چه در حال رخ دادن است که تاکنون موفق نشده ام.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه 598 با اشاره به مسئله قاچاق در کشور، اظهار داشت: قاچاق امروز عارضه کشور ما شده است و از زمین و دریا و آسمان قاچاق وارد کشور می‌شود.


وی ادامه داد: قاچاق تولید داخل را نابود و در معرض خطر قرار می‌دهد و با این روند قاچاق که پیش می‌رود ما دیگر چیزی به نام تولید داخل نخواهیم داشت.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره شعار سال، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از تولید داخل نامیدند و چندین سال است بحث حمایت از تولید داخل، اقتصاد مقاومتی، قاچاق کالا را مطرح می‌کنند اما  متأسفانه افراد بسیاری ازجمله مجلس، دولت، قوه قضائیه سکوت کرده‌اند.

سکوت مسئولین مربوطه گمرکات کشور

وی افزود: آیا این وضع برخورد با قاچاق است؟ وقتی ما می‌بینیم مسئولین مربوطه، مسئولین تخصصی گمرکات به‌شدت در حال هماهنگی واردکردن قاچاق می‌باشند، کسانی که متصدی هستند کسانی که در کشور مسئول هستند، همه سکوت کرده‌اند، این سکوت چه معنایی دارد؟

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به ورود 3500 خودرو قاچاق به کشور، بیان داشت: این مسئله را من اعلام کردم اما با مقاومت برخی افراد که این موضوع درست نیست مواجه شدم؛ بازهم 6481 خودرو وارد شد و من بازهم اعتراض کردم و گفتند که درست نیست، وقتی اسناد را رو کردم همه سکوت کردند و مجبور شدند که اعتراف کنند و درنهایت هم این موضوع در مجلس بررسی و اثبات شد.

وی ادامه داد: من تمام این اسناد را به‌صورت ریز بررسی و ثبت کرده‌ام؛ تا چه زمانی باید حرف بزنیم و کسی عمل نکند؛ قاچاق یک مافیای ابرقدرت دارد که در حال نابود کردن کشور است و همه‌چیز را در معرض خطر قرار داده است، تولید داخل را از بین برده است؛ معلوم نیست چه کسی کشور را مدیریت می‌کند درحالی‌که این مسائل را می‌شنوند.

برخی قاچاق‌ها از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود

خجسته عنوان داشت: برخی قاچاق‌ها از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، قاچاق از همان سامانه جامع قاچاق کالا وارد می‌شود؛ تا چه زمانی باید شاهد این اتفاقات باشیم و مسئولین سکوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق خودرو، قاچاق انواع کالای لوکس و بی‌ارزش بیش از 36 هزار نفر را بیکار کرده است؛ این باندهای قاچاق چه کسانی هستند؛ بارها گفته‌ایم کنترل کنید اما همه سکوت کرده‌اند؛ دست‌هایی از خارج کشور در کار است که دهان همه را بسته است تا کسی حرف نزند تا نظام آسیب ببیند و برخی بگویند نظام ناکارآمد است درحالی‌که آن آقایان ناکارآمد هستند.


نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسانی که مسئولیت دارند به مسئولیت خود توجه نمی‌کنند، ابراز داشت: مجلس قانون‌های مبارزه با قاچاق را تصویب کرده است اما عمل‌کننده در این موضوع نیست که این قوانین را اجرایی کند؛ مجلس باید از قدرت خود استفاده کند و این قاچاقچیان را به سزای عمل خود برساند اما مجلس این کار را نکرده است.

وی ادامه داد: اگر مجلس در این مسئله باقدرت وارد شود و وزیر مربوط را استیضاح کند و هر مسئولی که در این مسئله است محکم برخورد کند این اتفاقات رخ نمی‌دهد.

خجسته با اشاره به اینکه مجلس باید از قوه نظارتی خود استفاده کند، تأکید کرد: من در این مسائل اسناد بسیاری دارم و چندین ماه است از رئیس مجلس دو ساعت زمان به‌غیراز زمان مجلس خواسته‌ام تا این موارد را با اسناد توضیح دهم.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به برخی پرونده‌های قاچاق در قوه قضائیه بسیار طول می‌کشد که همین مسئله حاشیه امنی برای عاملین قاچاق است، گفت: فرمایشات و تذکرات رهبری در این مسائل بسیار زیاد است اما آیا رهبر انقلاب مسئولیت نظارت و اجرایی کشور را دارد؟

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه تنها راه نجات کشور شفافیت به معنای واقعی عملیاتی و اجرایی شود، گفت: باید در کشور همه‌چیز مشخص باشد و هرکسی که می‌تواند خدمت کند بایستد و کار کند و هرکسی نمی‌تواند وقت مردم را نگیرد و با ناکارآمدی خود کشور را ناکارآمد جلوه ندهد.

دولت باید در قاچاق کالا ورود کند

وی افزود: دولت باید در قاچاق کالا ورود کند؛ مجلس از قوه نظارتی خود استفاده کند؛ همه فقط در قاچاق کالا آمار می‌دهند ولی کسی نیست که اقدامی کند؛ باید وزیر استیضاح شود و افراد ناکارآمد کنار بروند تا نگویند نظام کارآمد است.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه به‌یکبار ارز به قیمت هفت هزار تومان رسید و کسی که غنی بود غنی‌تر شد و افراد فقیر هم فقیرتر شدند، اضافه کرد: امروز ببینید در قیمت‌ها چه هرج‌ومرجی رخ‌داده است، گرانی استخوان‌های مردم را خردکرده است؛ قیمت اجناس، مسکن و کرایه دو برابر شده است درحالی‌که برخی می‌گویند که همه‌چیز کشور خوب است.

وی ادامه داد: ما فرزندان زمان جنگ هستیم و برای این کشور خون داده‌ایم، مسئولین کشور باید به کلام رهبری  عمل کنند؛ برخی مسئولین مشکلات کشور را نمی‌بینند، مردم آن‌ها را نفرین می‌کنند، جای سؤال دارد که چرا سکوت کرده‌اند؛ مسئولین تخصصی، سران سه قوه چرا سکوت کرده‌اند چرا جلسه تشکیل نمی‌دهند و نتیجه را به اطلاع مردم نمی‌رسانند.

خجسته با اشاره به اینکه از مبادی رسمی قاچاق صورت می‌گیرد، گفت: بنده چند ماه از آقای لاریجانی دو ساعت زمان خواسته‌ام تا با اسناد توضیح دهم در گمرکات چه در حال رخ دادن است.

مدیریت گمرکات را خریدوفروش می‌کنند

وی افزود: طبق اسنادی که به ما رسیده است مدیریت گمرکات را خریدوفروش می‌کنند و از طرفی هم کسی که مدیریت را خریدوفروش می‌کند آیا می‌تواند در گمرک سالم کار کند؟

نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: برخی‌ها دلار 4200 را گرفته‌اند و خارج از کشور در حال معامله و تجارت می‌باشند و هیچ کالایی را وارد کشور نمی‌کنند و تنها با اسناد سوری این مسائل را مخفی نگه می‌دارند.

وی ابراز داشت: آمریکا از خارج کشور به‌هیچ‌وجه به ما ضربه نمی‌زند چراکه مردم ما متحد هستند اما داخل کشور این بحران و این مشکلات معیشتی و گرانی‌ها و این ناامنی‌ها اقتصادی به ما آسیب وارد می‌کند.

خجسته با اشاره به اینکه برخی سخنرانی می‌کنند که الحمدالله هیچ مشکلی نداریم و همه‌چیز داریم، این چه سخنانی است که شما می‌زنید آیا مشکلات مردم را نمی‌بینید، گفت: مشکلات مردم باید از زبان ما نمایندگان، دولت، قوه قضائیه مطرح و حل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها