أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۲۶۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
تابو شکني هاي وزير دهه شصتي دولت دوازدهم ادامه داد؛
شايد کمتر کسي گمان مي کرد که دولت دوازدهم به رياست حسن روحاني که در 4 ساله ابتدايي کار خود ميانگين سني 61 سال را در دولت يازدهم به ثبت رسانده بود به يکباره در 4 ساله دوم فردي را به عنوان وزير ارتباطات انتخاب کند که 36 سال بيشتر سن نداشته و به عنوان جوان ترين وزير تاريخ سياسي ايران مطرح شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از هفته نامه خط خبر، وزير جوان دولت دوازدهم اما به غير از سن پايين و قرار گرفتن در رده جوانان دهه شصتي، اتفاقات مهمي را هم در طول يکسال گذشته رقم زده که به نوعي مي توان از آنها به عنوان تابوشکني هاي اين وزير جوان ياد کرد. وزيري که وقتي نام او از سوي رئيس‌جمهوري به‌عنوان گزينه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات معرفي شد، از هر طيف و جناحي مخالفان بسياري صف‌آرايي کردند و در اين ميان بالاترين انتقاد به سابقه امنيتي او برمي‌گشت تا آنجا که حسن روحاني در دفاع از وزير پيشنهادي با بيان اينکه اين نخستين تجربه در استفاده از جوانان خواهد بود، گفت: «من در شوراي عالي فضاي مجازي، جهرمي را يک بار از طرف وزير اطلاعات آقاي علوي و بار ديگر از طرف وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، آقاي واعظي ديده‌ام. ايشان هميشه امنيت و آزادي را با هم مي‌ديدند. اين حرف که او آزادي را به مذبح مي‌برد، نادرست است

بدون شک يکي از تصاويري که از آذري جهرمي منتشر شد و فضاي مجازي را نيز دربرگرفت، حضور خانوادگي وي در راهپيمايي 22 بهمن سال گذشته بود که نشان مي داد يک مدير دهه شصتي هم مي تواند به عنوان وزير در عالي ترين سطوح اجرايي کشور فعاليت داشته باشد و هم توانايي اداره خانواده و حضور در بين اقشار مختلف مردمي را تجربه کند.

بروز بودن در اطلاعات و فناوري نيز از ديگر خصلت هاي مدير جوان دولت بود که يکي از شاخصه هاي خاص آذري جهرمي نيز به شمار مي رود؛ چراکه سن بالاي مديران و بروز نبودن اغلب آنها در کرسي هاي مديريتي دردسرهاي بسياري را در دولت هاي مختلف ايجاد کرده و حتي منجر به گاف هاي اساسي در امور اجرايي کشور شده است. اما شايد وزير جوان دولت دوازدهم از معدود افرادي باشد که به صراحت عنوان مي کند: "بنده شخصا صفحات اجتماعي مربوط به خودم را بروزرساني مي کنم. معمولاً شب‌ها يک ساعت و تا يک ساعت و نيم وقت براي خواندن مطالبي که لازم باشد، در نظر مي‌گيرم."

يکي از طرح هاي موفق آذري جهرمي نيز در يکسال آغازين فعاليت خود، اجراي طرح ريجستري بود. طرحي که در سال 85، زماني که نخستين بار اين طرح پياده‌سازي شد وارد مباحث اجرايي شد اما موضوعات و بحث هاي مطرح شده همگي به نوعي دور زدن رجيستري بود. به اين صورت که رجيستري با جعل کد IMEI گوشي به سادگي صورت مي‌گرفت. اما 11 سال بعد وزير دهه شصتي و جوان دولت دوازهم با طرح ها و ايداهاي جديد، طرح ريجستري را با کمترين خطا به اجرا گذاشت.

اين بار اما وزير ارتباطات بار ديگر تابوشکني کرد. حضور وزير دولتي بدون تشريفات رسمي در مراسم روز قدس آن هم با يک لباس آستين کوتاه و کلاه بر سر، نشان مي داد که نزديک شدن مسئولان به مردم نه تنها مي تواند بدون مخاطره و دردسر باشد بلکه راهکار بسيار مناسبي براي بازگشت اعتماد مردم به مسئولان و مواجهه مستقيم آنها با کارگزاران دولت را فراهم مي سازد. اگر چه اضافه وزن عجيب آقاي وزير هم سوژه برخي کاربران فضاي مجازي شد.

با اين تفاسير و مسير پيموده شده در يکسال گذشته وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مي توان اذعان کرد که حضور مديران جوان مي تواند کمک شاياني به مسير پيشرفت کشور و امور اجرايي دولت داشته و هرجا سران ارشد قواي کشور به جوانان اعتماد کردند، حاصل آن در دستگاه هاي اجرايي مشاهده شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها