يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۲۷۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
شلیک موشک بالستیک به شرکت آرامکو در عسیر، تداوم حملات هوایی به صعده و فرار متجاوزان از مقابل یمنی‌ها در ساحل غربی یمن از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از المیادین، منابع یمنی از ادامه حملات ائتلاف سعودی به میدی در استان حجه در غرب یمن خبر دادند.

در یورش جنگنده های سعودی به رازح در استان صعده یک دختر بچه زخمی شد. در حملات سعودی ها به صعده همچنین خساراتی به منازل و اموال و دارایی مردم وارد شد.

از سوی دیگر یگان موشکی یمن به شلیک موشک بالستیک بدر۱ به شرکت آرامکو در ابها در عسیر عربستان اشاره و اعلام کرد: شلیک این موشک چند روز پس از شلیک موشک مشابه به مقر فرماندهی نیروی هوایی عربستان در عسیر انجام می شود. این حملات موشکی به اهداف سعودی در راستای عملیات بازدارندگی و حق دفاع مشروع یمنی ها در برابر متجاوزان است.

همچنین منابع یمنی با اشاره به دفع یورش مزدوران وابسته به ارتش عربستان در جبل شعیر و غرب مجازه اعلام کردند: در جریان دفع یورش مزدوران در مناطق جبل شعیر و غرب مجازه در عسیر شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

یک منبع نظامی یمنی از کشته و زخمی شدن دهها نفر از متجاوزان در جریان حمله آنها به ساحل غربی یمن و انهدام ۲۰ خودروی زرهی متجاوزان خبر داد و بیان کرد: ارتش و کمیته های مردمی، ۱۰ نفربر پس از فرار سرنشینان آن به غنیمت گرفتند. ارتش و کمیته های مردمی یمن خطوط امدادرسانی دشمن را در محورهای النخیله و المجیلیس در ساحل غربی قطع کردند. در الدریهمی نیز دهها نفر از متجاوزان کشته و ادوات آنها منهدم شد و بقیه نیز پا به فرار گذاشتند و متجاوزان نتوانستند که زخمی شدگان و کشته شدگان خود را از صحنه خارج کنند.

این منبع یمنی اعلام کرد: رشادتهای ارتش و کمیته های مردمی قابل تمجید است. آنها به سلاح ایمان و جانثاری برای کشور مجهز هستند که این سلاح کشنده ای است. رزمندگان یمنی در برابر دشمن تا به دندان مسلح مردانه جنگیدند. استراتژی نظامی و جنگی ارتش و کمیته های مردمی یمن مطابق با شرایط نظامی و تحولات آن است. رزمندگان بر اساس سناریوهای احتمالی و مطابق با اطلاعات و طرح های دشمن حرکت می کنند.

به گفته این منبع یمنی؛ ائتلاف سعودی فقط با بالگرد اقدام به خروج زخمی شدگان و کشته شدگان خود می کند و این به سبب حملات ارتش و کمیته های مردمی به آنهاست.

این منبع یمنی به فرار مزدوران از مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در خط ساحلی اشاره و اعلام کرد: این فرارکنندگان از سوی جنگنده های دشمن هدف قرار گرفته اند و بر اثر آن شماری از آنها کشته و زخمی شدند و این حملات هوایی با هدف مجبور کردن آنها به ادامه جنگ است و اینکه میان پیشروی و کشته شدن یکی را انتخاب کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها