أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۳۰۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۰۷ تير ۱۳۹۷

این کشور در منطقه بالکان، جنوب شرقی اروپا قرار دارد. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور زاگرب نام دارد. بخش اعظم درآمد این کشور از صنعت گردشگری می باشد.

زیبایی های این کشور از گردشگاه های ساحلی گرفته تا مناطق بکر طبیعی و حیات وحش آن همگی دلایلی هستند تا کرواسی را به یک کشور گردشگری منحصر به فرد تبدیل کنند. برای مشاهده سایر تورها مانند تور استانبول و نیز تور گرجستان به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

آب و هوا

آب و هوای کرواسی مدیترانه ای می باشد. تابستانهای گرم و زمستانهای سردی دارد. شمال این کشور دارای جنگلهای متعدد و جنوب آن کوهستانی می باشد.

در این جا تصمیم داریم شما را با تعدادی از مناطق دیدنی کرواسی آشنا کنیم.

جزیره راب ( rab)

جزیره راب در شمال کرواسی قرار دارد. قدمت این جزیره به دوران بیزانس باز می گردد. به همین دلیل در این مکان آثار باستانی و معماری فراوانی وجود دارد. سواحل بکر و زیبای این جزیره باعث شده تا سالانه گردشگران بسیاری از این منطقه دیدن کنند. جزیره رویایی با هوایی پاک می تواند سفری به یاد ماندنی را براش ما رقم بزند. برای کسب اطلاع از سایر تور لحظه آخری مانند تور کیش به سایت سفرباتو مراجعه کنید.

جزیره پاگ (Pag)

در طول سال در این جزیره جشنواره های متعددی برگزار می شود. این جزیره جزء جزیره های پر آفتاب می باشد و در سواحل آن می توانید حسابی آفتاب بگیرید. هوای خوب، جشنواره های متعدد و آب زلال و شفاف دلایلی است تا تعطبلات بسیار خوبی در این منطقه داشته باشید.

جزیره بالژناک

این جزیره که از بالا مانند اثر انگشت می باشد در ساحل دریای ادریانیک قرار گرفته است. دور تا دور این جزیره شگفت انگیز با دیوار های سنگی محصور شده است. شکل اثر انگشت مانند آن به دلیل دیواره های سنگی داخل این جزیره می باشد. در گذشته از این دیوارهای سنگی به عنوان مرزی بین زمین های زراعی استفاده می شده است. دولت کرواسی از یونسکو درخواست کرده تا این دیوارهای سنگی را ثبت کند. در مورد تور مشهد بیشتر بخوانید.

جزیره ملجت(Mljet)

بیشتر قسمت های این جزیره از جنگل پوشیده شده است و به همین دلیل ملجت سرسبز ترین جزیره کرواسی می باشد. جزیره دو دریاچه دارد که می توانید در آنها به قایق سواری بپردازید. بعد از گشت و گذار در اطراف و داخل جنگل های این جزیره حتما سری به باغ های زیتون نیز بزنید که چشم اندازها بسیار تماشایی دارد.

پارک ملی کارگا

این پارگ از مشهور ترین مناطق گردشی در کرواسی می باشد که در امتداد رود کارگا قرار گرفته است. در این پارک آبشار های دیدنی زنجیره ای وجود دارند که باعث شده این پارک محلی دوست داشتنی و هیجان انگیز برای آبتنی و قایق سواری باشد.

جزیره کرس (‏Cres‏ )‏‎

جزیره کرس از برگترین جزایر دریای آدریاتیک می باشد. جزیره ای که دارای ارتفاعات زیبا و سواحل آرام و تمیز است بهترین و معروف ترین جاذبه  این جزیره عمیق ترین دریاچه اروپای شرقی به نام Vrana می باشد. از جمله تفریحاتی که در این جزیره می توان انجام داد کوهنوردی، غواصی و قایق سواری می باشد.

غذا

هنگامی که به کشوری سفر می کنید برای اینکه به فرهنگ مردم آن نزدیک تر شوید می توانید این کار را با امتحان غذاهای آنها انجام دهید با این کارمی توانید با ذائقه ی آنها بیشتر آشنا شوید. در این قسمت به نام غذاهایی اشاره می کنیم که در کرواسی حتما باید امتحان کنید.

پکا، کباب بره، فلفل دلمه شکم پر، سالاد هشت پا، سواپی، پاستیکادا، ماهی کبابی، کرینیریزوت، زاگورسکیاشتروکلی از جمله غذاهای معروف کرواسی می باشند.

حمل و نقل عمومی

در شهر زاگرب که پایتخت این کشور می باشد سیستم حمل و نقل این شهر بسیار گسترده می باشدعموما به صورت تراموا، اتوبوس، قطارهای کابلی و قطارهای برون‌شهری است. اما اتوبوس های اسپیلیت این شهر از محبوبیت و کارآمدی بالاتری برخوردارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها