يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۳۱۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۱۰ تير ۱۳۹۷
بخشی از پیشنهادهای دکتر احمدی نژاد جهت خروج از رکود، ایجاد زمینه رشد مناسب اقتصادی و کاهش آثار تحریم ها که در نامه مورخ ۹۶/۱۱/۳۰ به مقام معظم رهبری منعکس شده، به شرح زیر است:
به گزارش پایگاه 598، دکتر احمدی نژاد روز پنجشنبه گذشته در سخنانی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله بهشتی، تاکید کرد که برای برون رفت از بحران اقتصادی و ایجاد ثبات در بازار ارز، راه حل های اطمینان بخش و موثری وجود دارد.

 بخشی از پیشنهادهای دکتر احمدی نژاد جهت خروج از رکود، ایجاد زمینه رشد مناسب اقتصادی و کاهش آثار تحریم ها  که در نامه مورخ ۹۶/۱۱/۳۰  به مقام معظم رهبری منعکس شده، به شرح زیر است:

 1- فعال سازی فوری بخش مسکن که زنجیره فعالیت های اقتصادی را از رکود خارج می کند و برای دهه های متوالی تولید، اشتغال و رشد مناسب اقتصادی را تامین می نماید. حذف قیمت زمین برای ثمردهی این طرح از الزامات است.

 2-با اصلاح الگوی توزیع و استقرار جمعیت، طرح باغ شهرها به سرعت اجرا شود.

 3- با توجه به وسعت ایران، واگذاری زمین برای انواع فعالیت های اقتصادی بر اساس طرح‌های منطقه‌ای و کشوری (کشاورزی، باغداری، صنعتی) و بر اساس ضابطه به طور سریع و گسترده انجام شود. به موازات آن اجرای طرح تامین و مدیریت منابع و نحوه مصرف آب نیز باید به سرعت اجرا شود.

 4- واگذاری ضابطه مند جنگل‌ها به مردم برای فعالیت های دامداری، بهره‌برداری از محصولاتی مانند بلوط و سرشاخه و علوفه. اقدامات فوق می تواند بخش قابل توجهی از کسری درآمد نفت را جبران نماید و با هدایت نقدینگی، فشار سنگین را از بازار ارز و طلا بردارد.

 5- سپردن مدیریت و بخشی از درآمد معادن به استانها جهت بهره‌برداری بهتر و تحصیل حق مالکانه کامل و واقعی.

 6- آزاد کردن ثروت و دارایی ثابت و راکد دستگاه‌های دولتی و نهادها و اختصاص منابع حاصل از آن به فعالیت های اقتصادی مردم.

 7- کاهش حوزه دخالت دولت در زندگی مردم و در نتیجه کاهش هزینه های دولت و سپردن تولید و عرضه خدمات به مردم.

 8- حذف مجوزهای متعدد برای فعالیت های گوناگون، به کاهش حجم، دخالت و هزینه های دولت می انجامد.

 9- تکمیل طرح هدفمندی یارانه ها و اختصاص درآمد نفت به مردم

 10- رها کردن بانک مرکزی از تکلیف تامین بودجه دولت و آزادی سازی فوری دارایی راکد بانک ها وقرار دادن آن در اختیار مردم برای فعالیت

 11- اصلاح قانون تامین اجتماعی و دیگر قوانین موثر بر بازار کار و فعالیت

 12- افزایش سهم عموم مردم از واگذاری‌های اصل 44 و مشارکت دادن عموم در مالکیت و مدیریت ثروت ملی

 اینها تنها بخشی از پیشنهادات در حوزه اقتصاد است و پیشنهادات متعددی نیز برای اصلاحات ساختاری و نحوه تصمیم گیری و اداره کشور و تامین حقوق اساسی مردم ارائه گردیده است که به مرور مجدداً منتشر خواهد شد.
 همانطور که دکتر احمدی نژاد بارها گفته است، فرصت ها محدود است و معلوم نیست که در هر شرایطی بتوان پیشنهادهای اصلاحی را عملی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها