يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۳۲۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۱۲ تير ۱۳۹۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از وقوع سه فقره آتش سوزی در پارک ملی گلستان و تداوم آن خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، امیر عبدوس با اعلام خبر آتش سوزی در پارک ملی گلستان، گفت: دو مورد این آتش سوزی‌ها از عصر روز گذشته در پارک ملی گلستان آغاز شده بود به طور کامل مهار شد و از عصر امروز جنگل‌های حاشیه تونل و پیچ سلیمان کشته در پارک ملی گلستان دچار آتش سوزی بسیار وسیعی شده است.

به گزارش مهر، وی با تشریح تلاش‌ها برای مهار این آتش سوزی‌ها، گفت: آتش سوزی در برخی از نقاط مانند دیوار سنگی و دوراهی دشت به دلیل گرمای زیاد هوا و وزش شدید باد در حال گسترش است.

عبدوس افزود: علاوه بر نیرو‌های یگان محیط زیست، نیرو‌های مردمی استان‌های گلستان و خراسان شمالی در اطفای این حریق همکاری دارند.

وی گفت: گرمای بی سابقه هوا در چند روز گذشته و وزش باد در این منطقه، باعث گسترش دامنه آتش سوزی شده است و کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق جنگلی نیز باعث شده تا اطفای حریق با کندی و با مشکل بیشتری مواجه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در پایان خاطرنشان کرد: ابتدا در تلاشیم تا اطفای کامل در خصوص این حریق صورت پذیرد و پس از آن تیم کارشناسی علل و میزان مساحت حریق را اعلام خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها