کد خبر: ۴۴۳۵۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۸ تير ۱۳۹۷
دبیر قرارگاه مردمی حمایت از کالای ایرانی در تشریح دلائل اعتراضات بازاریان تهران و تعطیلی بازار گفت: مهمترین علت اتفاقات اخیر بازار تهران ضعف مدیریت بحران بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: غلامرضا حسن‌پور ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: بیش از 90 درصد از راویان مکتب اهل بیت(ع) از تجار و بازاریان بودند و این مسئله گواه این مطلب است که از صدر اسلام تا کنون این اصناف از افرادی متدین تشکیل شده‌اند و در نظام مقدس اسلامی هم وجود 11 هزار شهید بازار و اصناف نشانه علاقه و حمایت بازاریان از انقلاب دارد.

دبیر قرارگاه مردمی حمایت از کالای ایرانی با بیان این مطلب که در کشور 3 میلیون واحد صنفی وجود دارد اظهار داشت: هفت میلیون و 500 هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند و 17 درصد درآمد ناخالص ملی توسط اصناف تولید می‌شود .

حسن‌پور به جنگ اقتصادی استکبار جهانی علیه ملت و نظام اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در هشتم اردیبهشت‌ماه رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای با سران قوا نسبت به تشکیل اتاق جنگ اقتصادی تذکر دادند و در دوم خرداد ماه نیز معظم له در دیدار با مسئولین بار دیگر بر ضرورت راه‌اندازی این اتاق تاکید فرمودند که متاسفانه به این امر کم توجهی شد.

وی در تشریح دلائل اعتراضات بازاریان تهران و تعطیلی بازار گفت: مهمترین علت اتفاقات اخیر بازار تهران ضعف مدیریت بحران بود.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ضعف مدیریتی تیم اقتصادی دولت را در اتفاقات اخیر مشهود دانست و اظهار داشت: افزایش ناگهانی و سرسام‌آور قیمت‌ها و عدم تثبیت آن، رکود طولانی و کم‌سابقه در خرید و فروش و صدور دستورالعمل‌های یک شبه در ایجاد اتفاقات اخیر تاثیرگذار بود و بازاریان را عصبانی کرده بود.

حسن پور افزود: فروش سکه توسط بانک مرکزی، اعلام تک نرخی شدن ارز به قیمت 4200 تومان و ممانعت از ورود 13 هزار قلم کالا به کشورسبب التهاب بیشتر بازار شد و اولین اثر این تصمیات یک شبه دو روز بعد با دو برابر شدن قیمت تلفن‌های همراه مشخص شد.

وی تصدی‌گری بیش از اندازه دولت در بخش خصوصی به جای نظارت بر عملکرد آن‌ها، تحمیل نمایندگان دولت در اتاق‌های بازرگانی و اصناف، عدم درک واقعیت از بازار اقتصاد، عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت با نمایندگان مجلس، بیان مطالب غیر واقع در رسانه‌ها با دستکاری آمارها، وجود برخی افراد سودجوی اقتصادی و نفوذی در بدنه دولت، مجلس و قوه قضائیه را ازدیگر دلائل مشکلات اقتصادی اخیر عنوان کرد.

حسن پور در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از فشارهای اقتصادی دولت به بازار اظهار داشت: در حال حاضر 600 هزار واحد تولیدی کوچک در کشور وجود دارند که وضع مالیات‌های سنگین به ویژه مالیات بر ارزش افزوده، رشد هزینه‌های جاری نظیرآب، برق و گاز، عوارض شهرداری، بیمه کارگران و سودهای کلان بانکی بسیاری از آنان را در آستانه تعطیلی قرار داده یا بعضا به تعطیلی کشانده است.

این مقام مسئول با اشاره به برخی تحرکات ضد انقلاب و منافقین در اعتراضات بازاریان اظهار داشت: یکی از اقدامات دشمن در حوادث اخیر سوء استفاده از اعتراضات به حق بازاریان تهران بود که عملیات‌های روانی گسترده‌ای را در فضای مجازی رقم زدند و جالب این است که 90 درصد افراد دستگیر شده وابسته به گروهک‌های معاند و ضد نظام بودند.

دبیر قرارگاه مردمی حمایت ازکالای ایرانی صف بازاریان را از صف معاندین جدا دانست و اظهار داشت: به محض اینکه بازاریان متوجه سوء استفاده دشمن از مطالبات آنان شده بازار آرامش گرفت و این ماجرا ادامه پیدا نکرد البته ارتباط تنگاتنگ و صمیمی بسیج اصناف با بازاریان نیز در بازگشت بازار به روال عادی خود تاثیرگذار بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها