أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۳۶۰۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۱۹ تير ۱۳۹۷
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل پرونده فساد دولتی موسوم به «پرونده ۴۰۰۰» برای نهمین بار بازجویی شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پلیس رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) برای نهمین بار طی دو سال اخیر از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، به دلیل نقش او در پرونده فساد دولتی حول شرکت مخابراتی «بِزِک» بازجویی کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «آی۲۴ نیوز» نهمین بازجویی از نتانیاهو توسط یگان لاهاو ۴۴۳ (مسئول مبارزه با فساد دولتی) و به عنوان بخشی از تحقیقات درباره پرونده موسوم به «پرونده ۴۰۰۰» انجام شد.

این بازجویی بعد از رسیدن مدارک جدید توسط «نیر حفتز» دستیار سابق نتانیاهو به دست پلیس، از جمله چند فایل صوتی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، انجام گرفت.

نتانیاهو در جریان این پرونده به ارائه امتیازات خاص و غیرعادی به «شائول الوویچ» صاحب‌امتیاز شرکت بزک در ازای پوشش رسانه‌ای مطلوب و مثبت از خود و همسرش «سارا»، متهم است.

در دهه پایانی خرداد امسال بود که نتانیاهو و همسرش برای هشتمین بار توسط پلیس بازجویی شدند که چند ساعت به طول انجامید.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم «پرونده ۳۰۰۰» که به «رسوایی زیردریایی اسرائیل» نیز شهرت دارد، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها