أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۳۶۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۲۰ تير ۱۳۹۷
حادثه دلخراش در کردستان؛
متأسفانه بامداد گذشته و در پی برخورد یک تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری، انفجار شدیدی در رو به روی ترمینال در بلوار دکتر حسینی سنندج رخ داد که حاصل آن جان باختن غم انگیز 13 هموطن بود.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، تانکر حامل سوخت که از بلوار دکتر حسینی به سمت پایین در حال حرکت بود در جلو ترمینال با یک دستگاه اتوبوس برخورد کرد و بعد از انفجار موجب آتش‌سوزی اتوبوس و کشته شدن چند سرنشین اتوبوس شد.

چیاکو کریمی یکی از دو راننده اتوبوس که در بیمارستان کوثر سنندج بستری شده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: به محض خروج از ترمینال یک تانکر سوخت با پلاک کرمانشاه از پشت به اتوبوس برخورد کرد که همزمان با صدای انفجار تانکر سوخت، اتوبوس نیز دچار حریق شد.

با توجه به گزارش خبرنگار فارس، در صورت وضعیت این اتوبوس 11 مسافر درج شده است که بنابر گفته یکی از عوامل ترمینال سنندج، در هنگام خروج، سه مسافر دیگر سوار شده‌اند.

اعلام سه روز عزای عمومی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، در پی حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر نفتکش در شهر سنندج که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان شده است سه روز در استان کردستان عزای عمومی اعلام شد.

استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان، در پیام‌های جداگانه‌ای این سانحه دلخراش را به مردم کردستان و بازماندگان این حادثه تسلیت گفتند.

متن این پیام که ساعاتی پس از وقوع این حادثه منتشر شده به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

سانحه‌ی دردناک پیش آمده شامگاه گذشته برای اتوبوس مسافربری در ترمینال سنندج و جان باختن تعدادی از همشهریان و هموطنان عزیزمان، بدون شک یکی از تلخ‌ترین خاطرات زندگی و کاری اینجانب است.

بدین وسیله ضمن ابراز تأثر قلبی و تسلیت به بازماندگان و آرزوی صبوری برای آنان از درگاه ایزد منان، برای ارواح جان‌باختگان این حادثه قرین رحمت و مغفرت واسعه‌ی الهی را مسئلت می‌نمایم.

همچنین به دستگاه‌های ذیربط دستور اکید داده می‌شود تا گزارش فوری و دقیقی از جزئیات و علت وقوع این سانحه را تهیه و اعلام نمایند و جهت ادای احترام به خانواده‌های عزیز و داغدار این حادثه، سه روز را در استان کردستان عزای عمومی اعلام نموده و امیدوارم خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه، مراتب تسلیت اینجانب را به عنوان برادری داغدار که شریک غم و همواره در کنار این عزیزان خواهد بود، پذیرا باشند.

بهمن مرادنیا
استاندار کردستان

* تلاش برای تعریض کمربندی دکتر حسینی

استاندار کردستان به همراه فرمانده نیروی انتطامی و شهردار سنندج در محل این حادثه حضور یافت و با ناگوار خواندن این سانحه، به خانواده متوفیان این حادثه تسلیت گفت.

بهمن مرادنیا عنوان کرد: از امروز برای تعریض و برطرف‌کردن مشکلات کمربندی دکتر حسینی اقدام خواهد شد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

* ناآرامی در محل تصادف و آتش‌سوزی در سنندج

به‌ادعای جماران هم‌زمان با آتش‌سوزی اتوبوس در پایانه مسافری سنندج گروهی از حاضران در صحنه تصادف، به سمت نیروهای امدادی و انتظامی حمله کرده‌اند و و مانع امدادرسانی شدند.

به‌نوشته جماران، در این درگیری‌ها، مهاجمان از سنگ و چوب استفاده‌کرده‌اند. تعدادی از خودروهای دولتی و انتظامی صدمات جدی دیده‌اند.

* تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی سنندج
دادستان مرکز استان کردستان در مورد حادثه برخورد تانکر سوخت با اتوبوس مسافر بری گفت: برای این حادثه تشکیل پرونده قضایی صورت گرفته است. وی پارگی شیلنگ ترمز تانکر حمل سوخت را علت اولیه حادثه اعلام کرد و تأکید کرد: تانکر حمل سوخت مربوط به خود ایران بوده واینکه گفته می‌شود تانکر و راننده آن از کشور عراق بوده‌، صحت ندارد.


لینک دانلود1

لینک دانلود2

لینک دانلود3











نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها