يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۳۶۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۰ تير ۱۳۹۷
فارس نوشت: منابع صهیونیستی اذعان کردند، بادبادک های آتش زایی که از سوی فلسطینیان به سمت شهرک های صهیونیست نشین پرتاب می شود، باعث ایجاد اختلافات و مشاجرات شدیدی میان مقامات سیاسی و فرماندهان امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص نحوه پاسخگویی به آن، شده است.
به گزارش پایگاه 598، 'القدس العربی'، روزنامه صهیونیستی 'معاریو' از وجود اختلافات شدید میان 'آویگدور لیبرمن' وزیر جنگ این رژیم با مسئولان امنیتی آن درباره نحوه برخورد با فلسطینیانی خبر داد که از غزه بالن ها و بادبادک های آتش زا به سمت اراضی فلسطین اشغالی پرتاب می کنند.

معاریو در این باره نوشت، برخی از مسئولان ارشد ارتش مخالف به راه انداختن جنگ علیه غزه تنها به دلیل پرتاب این بالن ها و بادبادک ها هستند.

ارتش رژیم صهیونیسیتی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر و لیبرمن در واکنش به تداوم پرتاب این بادباک ها، دستور دادند گذرگاه 'کرم ابوسالم' به روی اهالی غزه بسته شود و میزان مساحتی که ماهیگران اهل غزه از آن ماهی می گیرند، محدود شود.

اهالی غزه که اکنون بیش از 12 سال است تحت محاصره همه جانبه صهیونیست ها در زندانی به نام غزه زندگی می کنند، برای لغو محاصره آن دست به اقدامات ابتکاری از جمله ساخت بادبادک‌های آتش ‌زا زده اند. طی سه ماه گذشته پرتاب این بالن ها و بادباک ها باعث ایجاد آتش سوزی در هزاران متر مربع از زمین های زراعی صهیونیست ها شده است.

صهیونیست ها تاکنون نتوانسته اند راهی برای مقابله با این بادبادک ها در پیش بگیرند.

معاریو ادامه داد، مقامات تل آویو درباره نحوه برخورد با فلسطینیان طی چند هفته گذشته اختلافات و مشاجرات زیادی با هم داشته اند. در این میان لیبرمن خواهان جنگ علیه غزه است.

طبق این گزارش، فرمانده ارتش، مقامات سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) و شورای امنیت ملی اسرائیل معتقدند که نباید به بهانه بادباک های آتش زا، به سراغ جنگ رفت.

معاریو به نقل از مسئولان امنیتی تل آویو نوشت: رویارویی جدید با غزه فایده ای ندارد و باید تلاش کنیم دوباره به همان اصول تفاهمی که پس از جنگ 2014 (تجاوز 51 روزه صهیونیست ها علیه مردم غزه) به آن دست یافتم، برسیم.

به نوشته این روزنامه، اما لیبرمن به گونه دیگر می اندیشد و در جلسه با مقامات نهادهای امنیتی که کار به داد و فریاد کشید، خواستار پاسخ محکم و شدید به جنبش حماس و سران آن شد.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از لیبرمن نوشت: این اسرائیل است که باید بهای تاخیر در انجام هر گونه واکنش مناسب به فلسطینی ها را پرداخت کند.

این در حالی است که فرماندهان ارتش اسرائیل تنها خواهان برخی مجازات ها برای فلسطینی ها هستند و بیشتر تاکید می کنند که بدون ورود به جنگ، راهی برای پایان دادن به بحران اخیر پیدا شود.

معاریو نوشت: در چنین شرایطی موضع نتانیاهو پایان این مشاجرات و اختلافات خواهد بود.

بادباک های آتش زا، یکی از ابزارهای جدید مقاومتی به شمار می رود که فلسطینیان از آغاز تظاهرات موسوم به 'بازگشت' در 30 مارس گذشته (10 فروردین) در باریکه غزه آن را به کار گرفته اند. این امر صهیونیست‌ ها را به شدت نگران کرده است، چرا که خسارت های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

چند روز پیش نیز یک بادبادک آتش ‌زا باعث سرنگونی یک فروند پهپاد متعلق به صهیونیست‌ها در شرق رفح در نوار غزه شد که این امر شادی مردم فلسطین را در پی داشت.

نتانیاهو پیشتر این بادبادک ‌ها را«کابوس واقعی» برای خود دانسته و لیبر‌من نیز تهدید کرده با استفاده از جوخه‌های ترور، جلوی این بحران خواهد ایستاد.

طی 12 سال گذشته، محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تاثیرات منفی زیادی بر وضعیت زندگی نزدیک به 2 میلیون فلسطینی ساکن این منطقه از جمله یک میلیون و 300 هزار آواره گذاشته است. این محاصره تقریبا موجب بسته شدن تمامی گلوگاه های نوار غزه شده و شرایط بسیار دشواری را برای مردم این منطقه رقم زده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها